شرکت های بزرگ VPN از ردیاب ها در برنامه های خود استفاده می کنند

VPN برای کمک به بهبود حریم خصوصی و امنیت شما در صورت آنلاین وجود دارد. مطمئناً در این مرحله با پروتکل ها و روش های رمزگذاری مختلفی که در سراسر صنعت شرکت های VPN تبلیغ می شود ، آشنا هستید. و گرچه این اطلاعات بسیار مهمی است ، اما وقتی صحبت از حریم خصوصی شما هنگام استفاده از VPN می شود ، این داستان کامل نیست. چیزی که باید به آن توجه کنید ردیاب ها هستند. در این مقاله ، ما قصد داریم توضیح دهیم چرا نمی توان به VPN هایی که از ردیاب استفاده می کنند اعتماد کرد. صرف نظر از آنچه آنها ارائه می دهند دقیقاً از دیدگاه VPN.

ردیاب چیست؟

همانطور که از نامش پیداست ، ردیاب چیزی است که می تواند آنچه را که شما در سراسر اینترنت انجام می دهید ردیابی کند. اکثریت قریب به اتفاق وب سایت ها و برنامه ها به نوعی از ردیاب ها استفاده می کنند و این ردیاب ها تقریباً همه جا شما را دنبال خواهند کرد. اطلاعاتی که این ردیاب ها در مورد شما جمع می کنند ، معمولاً برای مواردی مانند تبلیغات هدفمند استفاده می شود. اساساً ردیاب ها برای درآمدزایی این شرکت ها در هزینه حریم خصوصی شما وجود دارند.

تفاوت بین ردیاب های شخص ثالث و شخص ثالث

در مورد ردیاب های شخص ثالث و شخص ثالث تفاوت مهمی وجود دارد. ردیاب های مهمانی اول مواردی مانند کوکی ها هستند که برای به خاطر سپردن مواردی مانند زبان شما ، تنظیمات برگزیده یا حتی ذخیره سبد خرید شما استفاده می شوند. این موارد اغلب برای بسیاری از وب سایت ها لازم است تا به شما کمک کنند تا یک تجربه یکپارچه تری داشته باشید ، و اغلب رد کردن از ذخیره کوکی ها آسان است.

از طرف دیگر ، ردیاب های شخص ثالث ، ردیاب های ساخته شده توسط شرکت های دیگر است که وب سایت ها و برنامه ها برای جمع آوری اطلاعاتی که می توانند برای درآمدزایی از شما استفاده شوند ، پیاده سازی می کنند. و اطلاعاتی که توسط ردیاب های شخص ثالث جمع آوری می شود متفاوت است ، اما اغلب اطلاعات قابل شناسایی شخصی (PII) است. مواردی مانند آدرس IP شما ، اینکه از چه مرورگری استفاده می کنید ، روی چه چیزی کلیک می کنید ، مدت زمان حضور در یک صفحه وب خاص ، مشخصات دستگاه و غیره. همه این اطلاعات برای ایجاد نمایه در مورد شما استفاده می شود و سپس استفاده از این اطلاعات برای کسب درآمد از شما ، معمولاً از طریق تبلیغات هدفمند. رایج ترین ردیاب شخص ثالثی که پیدا خواهید کرد احتمالاً چیزی از Google است.

فقط وب سایت ها نیستند که از ردیاب های شخص ثالث استفاده می کنند ، بسیاری از برنامه های تلفن همراه نیز چنین می کنند. و این جایی است که شما باید هنگام استفاده از VPN که ردیاب ها را در برنامه های خود پیاده سازی می کند ، آگاه باشید.

VPN هایی که از ردیاب استفاده می کنند حریم خصوصی شما را به خطر می اندازد

برنامه های VPN که از ردیاب ها استفاده می کنند به سادگی برای بدست آوردن سود سریع ، حریم خصوصی شما را به خطر می اندازند. این ردیاب ها برای کار کردن این برنامه های VPN مورد نیاز نیستند و به طور فعال اطلاعات شما را به Google ، Facebook و سایر شرکت های بزرگ انتقال داده می رسانند. میزان اطلاعات جمع آوری شده از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت خواهد بود. اما استفاده از ردیاب ها بدون در نظر گرفتن اطلاعات مربوط به شما به اشتراک گذاشته می شود و این امر به هیچ وجه به کاربران منتقل نمی شود.

ردیاب های شخص ثالث پیشرفته هستند

بسیاری از ردیاب های شخص ثالث بسیار پیچیده هستند و دارای چنین داده گسترده ای برای برداشتن از آن PII هستند ، مانند آدرس IP ، حتی برای ایجاد یک نمایه هدفمند نیز ضروری نیست برای شما. این ردیاب ها می توانند از اطلاعات عظیمی که در اختیار دارند و از شناسه منحصر به فرد شما برای اتصال نقاط استفاده کنند و همچنان همه چیز را به شما ردیابی کنند. بنابراین ، حتی اگر به سادگی آدرس IP با این ردیاب ها قابل ردیابی نباشد. ردیاب های شخص ثالث هنوز هم این توانایی را دارند که همه چیز را با هم جمع کنند و رفتار شما را به صورت آنلاین ردیابی کنند.

مشخص است که سرویس VPN که از ردیاب ها در برنامه ها استفاده می کند ، به راحتی قابل اعتماد نیست. و به هر قیمتی باید از آنها اجتناب کرد. و تعجب خواهید کرد که فقط چند سرویس موجود با استفاده از ردیاب در برنامه ها وجود دارد. دادن اطلاعات بدون اجازه صریح شما

ارائه دهندگان VPN که از ردیاب ها در برنامه های خود استفاده می کنند

با تشکر از افرادی که حریم خصوصی Exodus را پشت سر می گذارند ، می توانیم ببینیم که چه تعداد ارائه دهنده VPN از ردیاب های شخص ثالث حداقل در برنامه های Android خود برای ردیابی کاربران استفاده می کنند. در اینجا چند مورد انتخاب شده است که داده های شما را جدی نمی گیرند (دقیق از 13/7/2021):

این لیست شامل برخی از بزرگترین نام ها در صنعت VPN است و همانطور که مشاهده می کنید ، آنها از ردیاب ها استفاده می کنند. این بدان معناست که داده های شما در رحمت بسیاری از شرکت های بزرگ داده بزرگ است. VPN یا نه (پیوندهای صفحات Exodus آنها در پایین این مقاله قرار دارد).

این نیز فقط به Android محدود نمی شود. به عنوان مثال ، Cyberghost از Mixpanel در همه برنامه ها استفاده می کند و داده های بی شماری را به این بستر تجزیه و تحلیل داده می فرستد. Surfshark یکی دیگر از مواردی است که اعتراف می کند داده ها را از طریق همه برنامه هایشان برای Google Analytics ارسال می کند. PureVPN دیگری است که از Mixpanel همراه با تعداد بیشتری ردیاب در برنامه های خود استفاده می کند. این لیست ادامه دارد.

گامی در مسیر درست

برای کاربر عادی شما ، تنها راه واقعی برای فهمیدن اینکه از چه ردیاب هایی استفاده می شود ، جستجوی سیاستهای طولانی مدت برای حفظ حریم خصوصی است. در حالی که ابزار Exodus برای اطلاعات ویژه Android مفید است ، اما بیش از آن گسترش نمی یابد. و این همان جایی است که بسیاری از سرویس ها به دنبال استفاده از کاربران نهایی هستند. ریختن چنین اطلاعاتی در سیاست حفظ حریم خصوصی آسان است و نگران نباشید زیرا بیشتر اوقات مردم سند طولانی را نمی خوانند.

افشاگری بیشتر مورد نیاز است

اپل با دستورالعمل های کاملاً جدید خود برای برنامه های App Store قدم در مسیر درست می گذارد. اپل اکنون اجباری شده است که هر برنامه اطلاعاتی را که در حال جمع آوری هستند ، مجوزهای مورد نیاز و همچنین ردیاب هایی که در صورت استفاده هستند را فاش می کند. که شامل مواردی مانند تجزیه و تحلیل و داده های به اشتراک گذاشته شده با اشخاص ثالث است.

این یک ایده عالی توسط اپل است زیرا باعث می شود مردم راحت تر ببینند برنامه هایی که استفاده می کنند دقیقاً در مورد آنها چیست. و همچنین تأثیر ناکافی در ایجاد توسعه دهندگان برنامه برای استفاده از تعداد زیادی از ردیاب ها دارد. فقط اگر بخواهید برنامه را چندان فضولی نشان ندهد. ناگفته نماند که در واقع ارائه مفهوم ردیاب ها به مخاطبان اصلی جریان است که شاید کاملاً درک نکند که این نیروهای "نامرئی" هستند که در پس زمینه کار می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنند.

آیا hide.me VPN از ردیاب ها استفاده می کند؟

در hide.me VPN ما دوست داریم تا حد امکان با کاربران خود شفاف باشیم تا آنها بتوانند آگاهانه تصمیم بگیرند. بنابراین ، آیا VPN hide.me از ردیاب ها استفاده می کند؟

اولاً ، ما از هیچ ردیابی در هر یک از برنامه های خود استفاده نمی کنیم. هر برنامه در هر سیستم عامل هیچ ردیابی ندارد. این به این دلیل است که استفاده از این ردیاب ها در برنامه های ما بدون آسیب رساندن به حریم خصوصی به سادگی غیرممکن است. این را می توانید خودتان از طریق همان سرویس رازداری Exodus که برای مقایسه با سایر سرویس های VPN استفاده می کردیم ، تأیید کنید.

خداحافظ ، گوگل آنالیتیکس!

قبلاً ما از Google Analytics در وب سایت خود استفاده می کردیم ، اما از آن زمان به بعد در Plausible.io به گزینه بسیار محرمانه تری منتقل شده ایم. یک گزینه منبع باز برای Google Analytics. این ما را یک قدم دورتر از دسترسی طولانی Google قرار می دهد. که همیشه یک نکته مثبت است.

همچنین تمایز بین ردیاب های موجود در وب سایت و ردیاب ها در برنامه ها نیز مهم است. با اجرای ردیاب ها در یک برنامه ، اساساً ویژگی های حریم خصوصی را بی ارزش می کنید. زیرا ردیاب ها می توانند آدرس IP شما را قبل و بعد از اتصال به سرور VPN مطابقت دهند. با ردیاب های موجود در یک وب سایت ، این امکان وجود ندارد زیرا برنامه و وب سایت کاملاً از یکدیگر جدا هستند.

همه سرویس های VPN به یک اندازه ایجاد نشده اند

نگاهی به اخبار ، بررسی ها و اطلاعات VPN می تواند تا حدی نسخه نزدیک بینی از امنیت و حریم خصوصی را ترسیم کند. بله ، ویژگی های واقعی VPN مهم هستند. پشتیبانی و اجرای پروتکل VPN خوب قطعاً جنبه حیاتی دارد. اما این تنها معیار نیست.

مانند بسیاری از اینترنت ، نیروهای تقریباً نامرئی در آنجا وجود دارند که تلاش می کنند تلاش شما برای حفظ حریم خصوصی را از هر جهت تضعیف کنند. بسیاری از رسانه ها حتی فکر نمی کنند ردیاب هایی که در برنامه ها استفاده می شوند را بررسی کنند ، زیرا این امر به سادگی در چهره شما نیست و این به دلیل طراحی است. اگر می دانید که تحت مراقبت قرار دارید ، داده ها تحت تأثیر قرار می گیرند و منجر به درآمد بدتر می شوند.

و ارائه دهندگان VPN باید بهتر از درج این ردیاب ها ، به ویژه در برنامه ها ، بدانند. بسیاری از ارائه دهندگان VPN به بخشی از مشکلی تبدیل شده اند که ادعا می کنند با آن مبارزه می کنند. و کاربران آنها عاقل تر نیستند.

ما افتخار می کنیم که ظاهراً در میان اقلیت کوچکی از ارائه دهندگان VPN هستیم که از این طریق از کاربران ما سو استفاده نمی کنند.

پیوندها به صفحات Exodus:


ما دوست داریم این مطالب را برای شما بیاوریم و امیدواریم که به شما در حفظ امنیت و امنیت آنلاین کمک کند. همچنین می توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. آیا شما به استفاده از VPN فکر کرده اید؟ در اینجا در hide.me همه ما در مورد آزادی اینترنت هستیم و خوشحالیم که در موقعیتی هستیم که می توانیم آن را به همه منتقل کنیم.

hide.me VPN!

، لطفاً با تیم پشتیبانی 24/7 ما یا از طریق [email protected] یا از طریق گفتگوی زنده تماس بگیرید.

دسته‌هاPrivacy News، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،