سرعت اینترنت چقدر برای بازی مهم است؟

در سراسر جهان ، متوسط ​​سرعت اینترنت بسیار متفاوت است. در برخی از کشورها ، می توانید سرعت گیگابیت را مستقیماً به خانه خود منتقل کنید. در حالی که در دیگران ، شما به اینترنت ماهواره ای غیرقابل اعتماد تکیه می کنید (هرچند به نظر می رسد Starlink ایون ماسک آن را تغییر می دهد). و گیمرهای آنلاین ؛ سرعت اینترنت بالا یا نه با یک بازی عقب افتاده آشنا خواهد شد. اما سرعت اینترنت برای بازی ها چقدر اهمیت دارد و آیا واقعاً همه چیز به پایان می رسد یا بیشتر از آن وجود دارد؟

کدام جنبه های اتصال به اینترنت بیشتر اهمیت دارد؟

سه جزء اصلی اتصال به اینترنت شما وجود دارد که به راحتی قابل اندازه گیری هستند. اینها سرعت بارگیری ، سرعت بارگذاری و تأخیر شما هستند. اینها رایج ترین عوامل تعیین کننده تجربه بازی آنلاین شما هستند. متغیرهای دیگری نیز وجود دارد ، اما بعداً به آنها می پردازیم.

سرعت بارگیری و سرعت بارگذاری شما کاملاً قابل توضیح است. این است که چقدر می توانید داده ها را از اینترنت بیرون بیاورید و چقدر می توانید در یک بازه زمانی مشخص داده را به اینترنت ارسال کنید. اما تأخیر کمی غیر معمول است. تاخیر اساساً مدت زمانی است که طول می کشد تا این داده ها به جایی که نیاز دارند برسند. و وقتی صحبت از بازی های آنلاین می شود ، این باید اولویت اول شما باشد.

چرا تأخیر مهم است

وقتی صحبت از بازی های آنلاین می شود ، هر ثانیه تقسیم می شود. به خصوص اگر شما در حال بازی چیزی سریع و دقیق مانند یک بازی مبارزه ای یا FPS هستید. برای مثال ، هنگام بازی یک بازی استراتژی نوبتی ، چندان مهم نیست. تأخیر در بازی ها اغلب به صورت "پینگ" نشان داده می شود و بر حسب میلی ثانیه اندازه گیری می شود.

پینگ شما برای بازی مهم است زیرا سرعت انتقال داده های شما بین شما و سرور بازی بسیار سریع است.

تأخیر اندازه گیری شده در این مورد بین شما و سرور بازی است. اگر از نظر فیزیکی از سرور بازی فاصله دارید ، تأخیر شما زیاد خواهد بود. اگر نزدیک باشید ، کم می شود. به همین دلیل است که اکثر بازی های اصلی سرورهای بازی دارند که حداقل در هر قاره اصلی مستقر هستند. اگرچه برخی از بازی های آنلاین از شبکه Peer-to-peer برای جزء آنلاین خود استفاده می کنند ، به این معنی که فقط پینگ شما مهم نیست ، بلکه میزبان نیز مهم است. به همین دلیل ، در بین گیمرها محبوبیت چندانی ندارد.

یک پینگ حدود 40-60 میلی ثانیه قابل قبول تلقی می شود. هنگامی که وارد قلمرو 100 میلی ثانیه می شوید ، متوجه افزایش شدید لگ می شوید و برخی بازی ها حتی به شما اجازه بازی نمی دهند. در حالت ایده آل ، شما می خواهید برای بهترین تجربه در فاصله 20 میلی ثانیه و زیر امتیاز باشید.

فقط اینترنت شما نیست که می تواند یک گلوگاه در این سناریو باشد ، همانطور که گفته شد ، فاصله فیزیکی نقش بسزایی دارد. مانند کیفیت کلی کد شبکه و پیکربندی سرور. اما در بیشتر مواقع ، این اتصال اینترنت شماست یا نحوه اتصال دستگاه شما به اینترنت.

در مورد سرعت بارگیری و بارگذاری چطور؟

باور کنید یا نه ، سرعت بارگیری و سرعت بارگذاری نقش مهمی در یک تجربه روان بازی آنلاین ندارند. نه اینکه بگوییم آنها مهم نیستند ، اما آنها دومین کمانچه تاخیر را بازی می کنند.

برای اکثر بازی ها و سیستم عامل ها ، متوجه خواهید شد که هر چیزی بیش از 5 مگابیت بر ثانیه بارگیری و بارگذاری 3 مگابیت بر ثانیه باید بیش از حد کافی باشد. بنابراین ، حتی اگر سرعت اینترنت ضعیفی دارید ، ممکن است با تأخیر خوب نجات پیدا کنید. اگرچه ، بیشتر اوقات ، اینها دست به دست هم می دهند. اکثر مردم از Speedtest.net برای آزمایش سرعت اینترنت خود استفاده می کنند.

بنابراین ، بیایید نگاهی به انواع مختلف اتصال به اینترنت و نحوه تأثیر آنها بر بازی بیندازیم.

انواع مختلف اتصالات اینترنتی و نحوه تأثیر آنها بر بازی

چندین روش مختلف برای لوله کشی اینترنت وجود دارد به خانه شما و نحوه اتصال به اینترنت می تواند بر بازی شما تأثیر بگذارد. بنابراین ، مهم است که تشخیص دهید که آیا قبلاً به دلیل نحوه اتصال به اینترنت در وضعیت نامناسب قرار دارید.

Fiber to the Premises (FTTP)

FTTP ، همانطور که از نامش پیداست ، اساساً زمانی است که کابل فیبر نوری مستقیماً به خانه شما اجرا می شود. کابل های فیبر نوری همان کابل هایی هستند که در سراسر جهان برای انتقال داده ها به جلو و عقب کار می کنند (هرچند کابل هایی که به خانه شما راه می یابند مطمئناً سریع نیستند). این مقاله ای که می خوانید احتمالاً از طریق یکی از همان کابل ها ارسال شده است.

FTTP در مورد سرعت اتصال به اینترنت مقدس است. با FTTP می توانید سرعت بارگیری بیش از یک گیگابایت را دریافت کنید ، بسته به ISP شما سرعت بارگذاری متفاوت است ، اما دریافت آپلود نیز گیگابیت غیر معمول نیست. با توجه به سرعت FTTP ، متوجه خواهید شد که تأخیر بسیار کمتر از جایگزین های کندتر است.

بسته به محل زندگی شما FTTP یا بسیار رایج است یا اصلاً رایج نیست. به عنوان مثال ، در انگلستان ، FTTP فقط در حدود 10 of از کشور در دسترس است. اگرچه تلاش می شود حداقل 80 درصد (این میزان از 99 درصد کشور کاهش یافته است) FTTP تا سال 2025 ایجاد شود. FTTC از کابل های فیبر نوری مشابه FTTP استفاده می کند ، اما به جای اینکه مستقیماً به خانه شما برسد ، به کابینت می رسد. و آخرین مایل اینترنت در آن نقطه خطوط مسی ارسال می شود. این سرعت را تا 80 مگابیت بر ثانیه بارگیری و 20 مگابیت بر ثانیه بارگذاری محدود می کند. تاخیر حدود 2-3 میلی ثانیه کندتر از FTTP است.

FTTC بسیار رایج است ، زیرا از زیرساخت های موجود از خطوط تلفن استفاده می کند ، به این معنی که راه اندازی و راه اندازی آن هزینه چندانی ندارد.

ماهواره

اینترنت ماهواره ای اساساً داده های شما را از خانه به ماهواره ای در فضا ارسال می کند که سپس داده ها را به جایی که باید برود ارسال می کند. سرعت و تأخیر بسته به زمان روز ، آب و هوا و موقعیت فیزیکی بسیار متفاوت است. حداقل با فناوری ماهواره ای قدیمی تر. پیشرفت ها باعث شده است اینترنت ماهواره ای مانند گذشته وحشتناک نباشد. قبلا اینطور بود که شما خوش شانس باشید که حدود 10 مگابیت بر ثانیه دریافت کنید. اما در حال حاضر با ارائه دهندگان جدید مانند Starlink ، اگر شرایط آن را فراهم کند ، می توانید حدود 300 مگابیت بر ثانیه دریافت کنید.

تاخیر همیشه بزرگترین مانع برای اینترنت ماهواره ای خواهد بود. اینترنت ماهواره ای قدیمی به راحتی می تواند تاخیر را در حدود 800 میلی ثانیه یا بیشتر ببیند. اما ظاهراً افرادی مانند Starlink این موضوع را به زیر 20 میلی ثانیه رسانده اند ، که باعث می شود اینترنت ماهواره ای برای بازی بسیار مناسب باشد. اما اینترنت ماهواره ای هنوز تحت تأثیر عوامل خارجی است که شما هیچ کنترلی بر آنها ندارید ، بنابراین مواردی مانند آب و هوای بد همیشه بر اینترنت شما تأثیر می گذارد ، این فقط یک سوال است که چقدر. و بی ثباتی یک تجربه بازی آنلاین ایده آل را ایجاد نمی کند.

ADSL (خط مشترک نامتقارن دیجیتال)

ADSL تقریباً به کندی پیش می رود. در حالی که Dialup هنوز برای بسیاری از افرادی که در مکان های خاصی زندگی می کنند یک واقعیت است ، ADSL معمولاً رایج تر است. دو نسخه ADSL1 و ADSL2+وجود دارد.

سرعت بر اساس نزدیکی شما به صرافی تعیین می شود. بهترین سناریو برای ADSL1 و ADSL2+ به ترتیب 8 مگابیت بر ثانیه و 24 مگابیت بر ثانیه است. با بدترین سناریو بیشتر شبیه 1 مگابیت بر ثانیه و 1.4 مگابیت بر ثانیه است. تاخیر در ADSL حدود 30 میلی ثانیه است ، که باعث می شود برای بازی آنلاین وحشتناک نباشد ، اما مطمئناً ایده آل نیست.

چگونه می توان اتصال شبکه خود را بهبود بخشید

شاید شما بهترین اینترنت را داشته باشید اما مهم نیست که چه اتفاقی می افتد ، پینگ شما همیشه وحشتناک است. یا شاید شما اینترنت کندی دارید و می خواهید عملکرد خود را تا حد ممکن افزایش دهید. چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز در نهایت مطلوب است.

Play wired

اولین راه برای اطمینان از تجربه خوب بازی ، این است که مستقیماً از طریق کابل اترنت متصل به روتر خود بازی کنید. این بدان معناست که شما به Wi-Fi متکی نیستید که بسته به اینکه روتر شما چقدر خوب است ، Wi-Fi دستگاه شما ، تداخل و تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند ممکن است لکه دار باشد. فقط با اتصال مستقیم به روتر خود می توانید همه این متغیرها را حذف کنید. در آن مرحله ، فقط اتصال به اینترنت شما را متوقف می کند.

برای بسیاری از مردم ، این فقط امکان پذیر نیست ، به طور معمول روتر در یک اتاق کاملاً متفاوت است. اما دستگاه هایی وجود دارد که هنوز می توانند مزایای اینترنت سیمی را برای شما به ارمغان بیاورند ، بدون این که مجبور باشید از نظر فیزیکی به روتر نزدیک باشید. اما برخی هشدارها وجود دارد.

آداپتورهای Powerline و آداپتورهای MoCA به شما امکان می دهند اینترنت را از طریق کابل های موجود در خانه خود ارسال کنید. آداپتورهای خطوط برق داده ها را از طریق سیم کشی برق مس خانه شما ارسال می کنند. و MoCA بر روی یک اتصال هوایی موجود ، مانند آنچه برای تلویزیون خود استفاده می کنید ، کار می کند.

این دو راه حل کامل نیستند. بسته به نحوه سیم کشی خانه شما ، خطوط برق مخصوصاً می تواند بسیار مشکل باشد. اما اگر کار می کند ، مانند اتصال مستقیم به روتر است. MoCA این مشکل را ندارد ، اما MoCA به سرعت عمل نمی کند و هزینه بیشتری از قبل دارد.

روتر بهتری تهیه کنید

اگر هیچ یک از گزینه های بالا برای شما کار نمی کند و نمی توانید مستقیماً به روتر متصل شوید. سپس می توانید مطمئن شوید که Wi-Fi شما بهترین است. اینکه چه چیزی برای شما بهتر عمل می کند بستگی به محل زندگی شما دارد. اما امروزه شما می خواهید روی یک روتر Wi-Fi 6 سرمایه گذاری کنید. و اگر بودجه شما می تواند افزایش یابد ، یک سیستم Wi-Fi مش بهترین پوشش را می دهد.

اگر دوست دارید درباره روترهای Gaming W-Fi بیشتر بدانید ، ما مقاله ای مفصل با توصیه های روتر داریم.

پیاده سازی QoS (کیفیت خدمات) در روتر شما

QoS راهی است برای اولویت دادن به انواع خاصی از ترافیک که از روتر شما عبور می کند. با استفاده از QoS می توانید ترافیک بازی را در اولویت قرار دهید و به بهبود تأخیر کمک کنید. نحوه انجام این کار بسته به روتر شما و سیستم عامل آن متفاوت است. برخی از روترها QoS را بر اساس دستگاه پیاده سازی می کنند و نه بر اساس برنامه. اگر این مورد برای شما صادق است ، به سادگی دستگاهی را که قرار است با آن بازی کنید انتخاب کنید (معمولاً با آدرس IP و آدرس MAC آن مشخص می شود).

اگر سرعت اینترنت و تاخیرهای شما در حال حاضر واقعا خوب باشد ، احتمالاً QoS هیچ پیشرفتی به شما نمی دهد. اما برای کسانی که سعی می کنند تا حد ممکن عملکرد خود را از تنظیمات غیر بهینه کم کنند ، این ممکن است تفاوت ایجاد کند. ارزش امتحان کردن را دارد

یک VPN می تواند به بهبود تأخیر در برخی از سناریوها کمک کند

در برخی شرایط ، ممکن است متوجه شوید که مسیریابی VPN سریعتر از ISP شما است. این بازی به بازی متفاوت خواهد بود. این نیز یک چیز واقعا ساده برای آزمایش است. یا به سرور VPN که به شما نزدیک تر است متصل شوید یا به سرور VPN متصل شوید که نزدیک به سرور بازی است. هر دو را امتحان کنید و ببینید آیا این منجر به بهبود تاخیری می شود یا خیر. ممکن است از دیدن آن تعجب کنید ، به خصوص اگر ISP شما مسیریابی ضعیفی داشته باشد.

برای بهبود بیشتر آن ، اگر در رایانه ویندوزی بازی می کنید ، از hide.me VPN Bolt استفاده می کنید. ویژگی جدیدی منحصر به اعضای Premium است که با محدودیت های UDP کار می کند (بیشتر در بازی ها استفاده می شود) و در عوض از عملکرد برتر TCP ویندوز برای ایجاد تأخیر استفاده می کند. اگر مشکلات تاخیری دارید ، ارزش امتحان کردن را دارد.

تأخیر مهمتر از سرعت خام است

ما می توانیم ببینیم که حتی یک اتصال ADSL خوب می تواند شما را برای بازی در مورد پهنای باند پوشش دهد. اما تأخیر چیزی است که برای بازی های آنلاین باید به آن توجه کرد. این چیزی نیست که توسط ISP تبلیغ می شود ، زیرا وقتی صحبت از پینگ می شود متغیرهای زیادی وجود دارد.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بهترین اینترنت را که می توانید تهیه کنید ، تا حد امکان به شانس بسپارید. کاری که ، برای بسیاری ، مطمئناً راحت تر از انجام آن است. یا بسیاری از آنها در محل اقامتی زندگی می کنند که در مورد ISP و بسته ای که در اختیار دارند ، هیچ نظری ندارند.

اگر این برای شما صادق است ، همه چیز گم نشده است. همانطور که دیدیم ، موارد زیادی وجود دارد که می توانید سعی کنید ببینید آیا آنها تجربه بازی آنلاین شما را بهبود می بخشند. اما در نهایت ، اگر اینترنت شما ضعیف باشد ، می توانید کارهای زیادی انجام دهید.


ما دوست داریم این مطالب را برای شما بیاوریم و امیدواریم به شما در حفظ امنیت آنلاین کمک کند. با خیال راحت آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

آیا به این فکر کرده اید که از VPN استفاده کنید؟

با استفاده از VPN ، امنیت را در حین آنلاین افزایش می دهید ، و توانایی دور زدن سانسور ، در میان موارد دیگر. در اینجا در hide.me همه ما در مورد آزادی اینترنت هستیم و خوشحالیم که می توانیم آن را برای همه به ارمغان بیاوریم.

hide.me VPN را دریافت کنید!

اگر س questionsالی دارید ، لطفاً با تیم پشتیبانی 24 ساعته یا هفت روزه ما یا در [email protected] یا از طریق چت زنده تماس بگیرید.

دسته‌هاPrivacy News، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ، ،