نحوه شناسایی کلاهبرداری های رایج آنلاین در 2021

کلاهبرداری آنلاین هر سال بدتر و متداول تر می شود. به ازای هرگونه نقض امنیت سایبری که در اخبار می خوانید ، هزاران جنایت سایبری کوچکتر در حال وقوع است که هرگز در مورد آنها نخواهید شنید.

منظور این نیست که شما را بترساند. اما این دلیل خوبی برای آگاهی از برخی از رایج ترین کلاهبرداری های آنلاین و همچنین تاکتیک هایی است که می توانید برای جلوگیری از فریب دادن استفاده کنید. در این مقاله ، ما رایج ترین کلاهبرداری های آنلاین را توضیح می دهیم و چندین تاکتیک را که می توانید برای جلوگیری از فریب آنها استفاده کنید ، مورد بحث قرار می دهیم.

بیایید وارد شویم. ، شما باید یک اصطلاح رایج در امنیت سایبری را بفهمید: جعل.

در کلی ترین سطح ، جعل به عمل تظاهر به شخصی یا جایی که نیستید اشاره دارد. در فضای VPN ، مزایای حفظ حریم خصوصی و مبهم شدن سرویس هایی مانند IPVanish به طور خودکار "جعل I.P." و "جعل مکان" نامیده می شود.

با این حال ، در جامعه عمومی امنیت سایبری ، جعل اطلاعات بیشتر به یک حمله فریبنده با قصد سرقت پول یا اطلاعات شخصی از شخص دیگر اشاره دارد. Spoofing در کنار فیشینگ استفاده می شود و معمولاً برای آن اشتباه گرفته می شود. اما در حالی که فیشینگ اطلاعات حساس را به دست می آورد ، جعل کردن روش تحویل است که به عنوان یک منبع مشروع مخفی شده است. با این حال ، اشکال دیگر حملات سایبری مانند DDoS می تواند شامل جعل اطلاعات برای مخفی کردن منبع اصلی حمله شود. جعل یکی از رایج ترین کلاهبرداری های آنلاین است که افراد جدیدی هر روز ایمیل ها ، پیامک ها و تماس های جعلی دریافت می کنند.

مثال کلاسیک جعل یک تماس تلفنی است که اغلب "تماس های کلاهبرداری" نامیده می شود. در این مورد ، یک مجرم سایبری با تلفن شما تماس می گیرد و وانمود می کند که نماینده بانک ، شرکت بیمه ، پشتیبانی فنی یا حتی یکی از عزیزان شما است تا اطلاعات خصوصی را فیشینگ کند. آنها اغلب اطلاعاتی مانند بیمه اجتماعی ، تاریخ تولد ، رمز عبور یا اطلاعات کارت اعتباری شما را درخواست می کنند.

پیام کوتاه (پیام متنی)

پیام کوتاه یکی از روشهای اصلی ارتباط شرکت ها با مشتریان است. آمازون ، FedEx و UPS همه سرویس های text-opt را ارائه می دهند تا مشتریان بتوانند بسته ها را ردیابی کنند. بسیاری از بانک ها پیام هایی را برای مشتریان ارسال می کنند تا از معاملات اخیر یا رفتار غیرمعمول در حساب های خود مطلع شوند.

همانطور که پیامک به یک ابزار رایج برای مشاغل تبدیل می شود ، به یک ابزار رایج برای کلاهبرداران نیز تبدیل می شود. کلاهبرداران با هدف سرقت اطلاعات شخصی شما وانمود می کنند که برخی از این شرکت های تاسیس شده هستند.

ایمیل

قبل از جعل پیامک ، جعل ایمیل وجود داشت. این کلاهبرداری های آنلاین به عنوان ایمیل به صندوق ورودی شما وارد می شوند و وانمود می کنند که شرکت ها ، دوستان یا خانواده شناخته شده ای هستند. کلیشه ایمیل جعلی ، که به نوعی به یک شوخی اینترنتی تبدیل شده است ، شخصی است که ادعا می کند پادشاه است و نیاز به کمی پول نقد سریع دارد و مایل است بدهی را ده برابر بازپرداخت کند.

گفتن آن با صدای بلند احمقانه است ، اما به نوعی این کلاهبرداری آنلاین هنوز کار می کند – به همین دلیل است که هنوز استفاده می شود.

بیشتر اوقات ، کلاهبرداری های آنلاین سخت تر از کسی است که ادعا می کند حق امتیاز است. بهترین کلاهبرداران از اطلاعات شخصی شما استفاده می کنند تا شما را فریب دهند تا باور کنید شما را می شناسند.

نحوه تشخیص کلاهبردار آنلاین در مقابل منبع معتبر

همه کلاهبرداری های آنلاین یکسان به نظر نمی رسند. اما در اینجا برخی از رایج ترین ویژگیهایی که باید در مورد جعل جعلی مورد توجه قرار گیرد عبارتند از: و آدرس ایمیل برای همه تماس ها ، پیام های متنی و ایمیل ها. در صورت دریافت پیامی از شماره یا ایمیل جدید ، محتاط باشید. این ممکن است یک کلاهبردار باشد که سعی می کند از شما اطلاعات بگیرد. اگر پیامی از طرفین دریافت کردید که از شما درخواست گذرواژه ، شماره کارت اعتباری یا تأمین اجتماعی خود می کرد ، پاسخ ندهید.

  • در مورد اخبار فوری افرادی که نمی شناسید شک کنید. یک نوع کلاهبرداری آنلاین شامل دریافت تماس از غریبه ای است که ادعا می کند همسر ، فرزند یا یکی از عزیزان شما را می شناسد. این تماس چیزی شبیه به این است: "من پزشک هستم. پسر شما تصادف شدیدی کرد و برای زنده ماندن نیاز به جراحی فوری دارد. برای انجام عمل جراحی ، لطفاً مبلغ X $ واریز کنید. " این یک ترفند بی رحمانه است که با دلسوزی دیگران بازی می کند. به عنوان یک قاعده کلی: اگر شخصی به شما بگوید که از طرف یکی از عزیزان شما تماس می گیرد تا درخواست پول یا اطلاعات شخصی کند ، این یک کلاهبرداری است.
  • چگونه از کلاهبرداری آنلاین جلوگیری کنیم

    پیام های جعلی را حذف (و گزارش کنید): اگر تشخیص دادید که یک تماس ، پیامک یا ایمیل از طرف غریبه ای است که تظاهر می کند منبع موثقی است ، پیام را گزارش دهید به عنوان هرزنامه یا حداقل آن را حذف کنید. حذف این پیامها به جای نادیده گرفتن آنها بسیار مهم است. اغلب این پیام ها شامل پیوندهایی هستند که با کلیک روی آنها می توانید به دستگاه شما آسیب برسانید. بهتر است این پیام ها را حذف کنید تا آنها را در دستگاه خود جایی که ممکن است به طور تصادفی باز شوند ، حذف کنید. به اما حداقل ، هنگامی که از فردی غریبه تماس می گیرید ، می دانید که با شک و تردید زیادی وارد گفتگو می شوید.

    از نرم افزار برای دفع مجرمان سایبری استفاده کنید: یک دفاع در برابر کلاهبرداری های آنلاین یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) است. VPN ها شما را ناشناس در وب نگه می دارند. همچنین به شما این امکان را می دهد تا بدون دادن موقعیت مکانی خود در وب گشت و گذار کنید. این مانع از آن می شود که مجرمان سایبری از موقعیت مکانی یا سایر اطلاعات شخصی شما مطلع شوند – و استفاده از این اطلاعات علیه شما در کلاهبرداری دشوارتر می شود. IPVanish سرویس VPN را با 10.99 دلار در ماه ارائه می دهد.

    نحوه ارسال پول را دوباره بررسی کنید: هنگامی که پول خود را به یک کلاهبردار واریز می کنید ، احتمال کمی وجود دارد که آن را دوباره ببینید. یک نوع رایج کلاهبرداری آنلاین شامل کلاهبردارانی است که افراد را در میانه خریدهای بزرگ مانند خرید خانه هدف قرار می دهند. همانطور که کلاهبرداری معمولاً در حال اجرا است ، قربانی ایمیلی از شخصی دریافت می کند که ادعا می کند بانک یا شرکت سپرده گذاری او است. کلاهبردار اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید مبلغی را برای پیش پرداخت خود انجام دهید. چند کلیک بعد ، پول برای همیشه از بین می رود.

    اگر می خواهید پول آنلاین ارسال کنید ، از قبل با شخصی که پول را برای او ارسال می کنید صحبت کنید. بپرسید که آن شخص چگونه پول را درخواست می کند و این درخواست را از کدام ایمیل درخواست می کند. این به شما این امکان را می دهد که بدانید به دنبال چه چیزی باشید و از کلاهبرداری های پرهزینه جلوگیری کنید.

    قدرت ناشناس ماندن

    هنگامی که کلاهبردار به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا می کند ، کلاهبرداری های آنلاین بیشترین تأثیر را دارند. آنها با انتقال اطلاعاتی که به نظر شبیه چیزی است که یک دوست می داند ، خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد مبدل می کنند.

    یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از این کلاهبرداری ها ، محدود کردن میزان اطلاعات شما در وب است. یک VPN قوی – مانند IPVanish – به شما امکان می دهد وب را ناشناس مرور کنید ، و مجرمان سایبری را از یادگیری اطلاعات در مورد شما باز دارد.

    ناشناس بمانید. ایمن بمانید.

    دسته‌هاAll Posts، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ، ،