آیا به روتر Wi-Fi بازی نیاز دارید؟

برای کسانی که علاقه زیادی به بازی آنلاین دارند ، مطمئناً تأخیر را تجربه کرده اید. خواه بازی شما پراکندگی باشد یا آنطور که می بینید دیگران دور شما روبرو می شوند. بدون شک خسته کننده است و به راحتی می تواند مانع یک جلسه بازی لذت بخش شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد پول زیادی را صرف یک روتر Wi-Fi بازی می کنند اما آیا به آنها نیاز است؟ یا آنها فقط یک حیله بازاریابی هستند که برای طعمه کسانی که از افزایش سرعت بازی ها خسته شده اند طراحی شده است؟ بیا یک نگاهی بیندازیم.

"تاخیر" چیست و چرا ایجاد می شود؟

بسیاری از ما هنگام بازی آنلاین ، تأخیر را تجربه کرده ایم. احساس تأخیر عمده بین اقدامات شما و آنچه در بازی اتفاق می افتد. شما می توانید این را از سایر بازیکنان مشاهده کنید ، تأخیر زیاد اغلب باعث می شود بازیکنان در اطراف نقشه از راه دور ظاهر شوند. و به طرز ناامیدکننده ای می تواند منجر به "ترس از مرگ" شود. جایی که فرصت ندارید و کشته می شوید زیرا تاخیر بسیار بد است. اما تأخیر دقیقاً چیست؟

تاخیر و پینگ

تاخیر نتیجه تاخیر آهسته بین شما و سرور بازی است. این فقط یک پدیده بازی نیست ، تقریباً برای همه ارتباطات شبکه ای صدق می کند. تاخیر این است که داده های شما چگونه سریع و سریع از سرور بازی برگشت داده می شوند (اغلب به صورت پینگ نشان داده می شود و در میلی ثانیه اندازه گیری می شود). اگر از نظر جسمی از سروری که بازی شما در آن میزبانی می کند فاصله بگیرید ، پینگ بدتری را تجربه خواهید کرد. به همین دلیل است که اکثر بازی های اصلی دارای سرورهایی هستند که حداقل در هر قاره میزبانی می شوند تا از تجربه ای روان برای بیشتر افراد تا حد ممکن اطمینان حاصل شود.

توسعه دهندگان تلاش می کنند تاخیر را به حداقل برسانند

ژانر بازی مبارزه ای مسلماً در مورد بازی آنلاین و تاخیر حساس ترین است. و به این ترتیب ، هنگامی که صحبت از تکنیک هایی برای به حداقل رساندن تاخیر می شود ، تا حدودی پیشگام است. بزرگترین مشارکت ، معرفی "بازگرداندن کد شبکه" است. کد بازگردانی با پیش بینی عملکرد بازیکن به جای انتظار برای رسیدن داده های حریف کار می کند و تاخیر را به حداقل می رساند. اگر پیش بینی نادرست باشد ، "برگشت" می کند و از ورودی صحیح استفاده می کند.

نمونه هایی از کد بازگردانی

برای چیزی شبیه به یک بازی مبارزه ای ، تجربه آنلاین برای زنده نگه داشتن جامعه آن بسیار مهم است. اخیراً Guilty Gear Strive به لطف راه اندازی مجدد کد شبکه تحت تأثیر مثبت دهان به دهان بازی آنلاین فوق العاده خود رشد کرده است. بازی ها در گذشته به دلیل پیاده سازی ضعیف آنلاین درگذشته اند و به همین صورت نیز ادامه خواهند داد. به این ترتیب به حداقل رساندن تاخیر نه تنها برای بازیکنان ، بلکه توسعه دهندگان نیز اهمیت دارد.

همیشه اشتباه بازی ها نیست

، گاهی اوقات ، بازی ها اشتباه می کنند. بسته به مکان سرور و نحوه اجرای آنلاین آنلاین در بازی. می تواند منجر به یک تجربه عقب افتاده شود. اما اغلب می تواند به فرد بستگی داشته باشد. بسیاری از مردم شبکه های ضعیفی دارند چه به دلیل ISP آنها و چه به دلیل تنظیمات نامناسب آنها. اینجاست که روترهای wi-fi بازی وارد می شوند.

روترهای ISP از نظر کیفیت متفاوت هستند

بسیاری از مردم از روترهایی که توسط ISP آنها به آنها داده شده استفاده می کنند. برای ادامه این راه نیاز به هیچ تلاشی نیست و اغلب رایگان هستند. این یک سناریوی بسیار متداول است ، مخصوصاً برای کسانی که چندان اهل فن نیستند. اما اغلب متوجه خواهید شد که روترهای ISP آنقدرها هم عالی نیستند ، از این گذشته ، آنها تا آنجا که ممکن است ارزان هستند و حداقل دسترسی مشتریان به اینترنت را می دهند. اگرچه برای بیشتر موارد استفاده ، آنها به اندازه کافی خوب هستند ، اما البته در مورد مورد متفاوت است.

چگونه روتر شما می تواند باعث ایجاد تاخیر شود

اگر در یک بازی عقب افتاده اید ، به احتمال زیاد به ارتباط اینترنت شما مربوط می شود. اما ممکن است روتر شما باشد. یا به احتمال زیاد ، نحوه اتصال شما به آن. تعداد زیادی از مردم از طریق Wi-Fi بازی می کنند و این اغلب دلیل اصلی این است که شما ممکن است با تأخیر مواجه شوید. Wi-Fi برای بازی بهتر می شود ، اما هنوز نمی تواند جایگزینی برای اتصال مستقیم با سیم به روتر باشد.

بازی از طریق Wi-Fi می تواند ناپایدار باشد

اگر از Wi-Fi برای بازی استفاده می کنید ، حذف بسته ها غیر معمول نیست به خصوص اگر تداخل زیادی وجود داشته باشد. چیزی که در یک خانواده خانوادگی متصل به اینترنت با تعداد زیادی دستگاه متصل از طریق Wi-Fi بسیار رایج است. این یک وضعیت چالش برانگیز برای Wi-Fi است. و روتر ارزان تر می تواند در این سناریو مشکل داشته باشد.

آیا روتر Wi-Fi بازی راه حل بی سیم بازی است؟

این بستگی به تنظیمات شما دارد ، اما نباید روتر بخرید زیرا به عنوان "روتر بازی" در بازار عرضه می شود. بسیاری از روترهای غیر بازی وجود دارند که تجربه بی سیم خوبی را ارائه می دهند. اگرچه به طور اتفاقی اتفاق می افتد که بسیاری از روترهای بازی در مورد فناوری بی سیم در نوسان هستند. و این اغلب در قیمت نشان داده می شود (همراه با "مالیات بازی" استاندارد شما.

پوشش سیگنال کلیدی است

نکته مهم این است که بهترین پوشش سیگنال ممکن را بدست آورید. مهم نیست که شما از تکنولوژی بالاتری برخوردار هستید روتر بسته بندی شده در بازار. اگر دستگاه بازی شما ضعیف است ، تجربه بدی را تجربه خواهید کرد. مکان هایی در سرتاسر خانه شما که با روتر اصلی ارتباط برقرار می کنند. این پوشش مناسبی را با حداقل سرعت ارائه می دهد اما می تواند گران باشد. ممکن است راه حل خود را تهیه کنید ، اما به دانش فنی نیاز دارد.

یکی دیگر از راههای خوب این است که نگاه کنید اگر می خواهید بهترین ها را در راه حل های سازمانی داشته باشید. اما این فقط برای کسانی توصیه می شود که می دانند چه کار می کنند. زیرا این اکوسیستم ها همیشه کاربر پسند نیستند.

استانداردهای Wi-Fi

نیازهای شبکه ای هر کس متفاوت است ، اما وجود دارد هنگام انتخاب روتر برای بازی ، باید به چند نکته توجه کنید.

احتمالاً هنگام مشاهده روترها مواردی مانند '802.11ac' یا '802.11ax' را مشاهده کرده اید. این نسخه های Wi-Fi است که روتر پشتیبانی می کند. جدیدترین آن 802.11ax است که به Wi-Fi 6 معروف است. Wi-Fi 6 و ax یکسان هستند ، اخیراً اتحاد Wi-Fi (نهاد نظارتی که استاندارد Wi-Fi را حفظ می کند) تصمیم گرفت از حالت طولانی مدت تغییر کند و نامگذاری 802.11xx گیج کننده است. به طوری که پیگیری موارد جدید آسان تر بود.

اهمیت Wi-Fi 6

اگر قصد پخش بی سیم را دارید ، باید به این نسخه های Wi-Fi توجه کنید تا جدیدترین و بهترین را انتخاب کنید. در حال حاضر ، این Wi-Fi 6 است و ارزش آن را دارد ، زیرا Wi-Fi 5 (802.11ac) به اندازه Wi-Fi 6 برای بازی های بی سیم خوب نیست ، این به دلایل مختلفی رخ می دهد.

از نظر سرعت ، Wi-Fi 5 حداکثر سرعت نظری 3.5 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می کند ، این چشمگیر است. اما Wi-Fi 6 تا حداکثر 9.6 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. اکنون ، به احتمال زیاد هرگز در یک دستگاه به آن سرعت نخواهید رسید. اما سرعت بیشتر به معنای استخر بزرگتری است که بسیاری از دستگاه ها از آن خارج می شوند و احتمال تنگناها را کمتر می کند.

Wi-Fi 6 همچنین از جریانهای همزمان بیشتری پشتیبانی می کند. در حالت دو بانده ، Wi-Fi 6 از 12 جریان پشتیبانی می کند ، در حالی که Wi-Fi 5 فقط از 8 پشتیبانی می کند. مسیرهای بیشتر به معنی سرعت بیشتر و مسیرهای بیشتری برای اتصال دستگاه به روتر شما است.

زمانی که Wi-Fi 5 در سال 2014 عرضه شد ، به طور متوسط ​​خانواده های آمریکایی حدود 5 دستگاه بی سیم داشتند. این عدد امروزه با میانگین 9 تقریباً دو برابر شده است. به همین دلیل Wi-Fi 5 برای کمک به حفظ سرعت بالا حتی در خانه هایی که دارای دستگاه های بی سیم زیاد هستند ، توسعه یافته است. روتر Wi-Fi 6 برای افرادی که در خانه های پر از دستگاه های بی سیم زندگی می کنند ضروری است.

دستگاه های قدیمی هنوز پشتیبانی می شوند

شما نباید نگران باشید که دستگاه های بی سیم خود که از Wi-Fi 6 پشتیبانی نمی کنند کنار گذاشته شوند. روترها چندین رادیو با حداقل یک استاندارد قدیمی مانند Wi-Fi 5 و بالاتر دارند. احتمالاً شما در حال حاضر دستگاه های زیادی ندارید که از Wi-Fi 6 پشتیبانی می کنند ، اما اگر یک بازیکن کنسول هستید و PS5 یا Xbox Series X/S دارید ، هر دو از Wi-Fi 6 پشتیبانی می کنند. بنابراین ، می توانید بیشترین استفاده را از روتر جدید Wi-Fi 6 فوراً.

Wi-Fi 6 منحصر به روترهای "بازی" نیست ، اما می توانید آن را به راحتی در روترهای غیر بازی نیز بیابید.

آیا روترهای Wi-Fi بازی چیز دیگری ارائه می دهند؟

روترهای بازی می توانند برخی از ویژگی های مفید دیگر را نیز ارائه دهند ، اما بیشتر جنبه های بازاریابی همین است. بسیاری از کلمات پر سر و صدا و حقه بازی که واقعاً چندان انقلابی نیستند. مواردی مانند اولویت بندی "ترافیک بازی" را می توان به راحتی با استفاده از قابلیت QoS (کیفیت خدمات) انجام داد که تقریباً در هر روتر یافت می شود. قبل از اینکه به سراغ روتر بازی بروید ، بررسی کنید آیا ویژگی های QoS سفارشی شما پشتیبانی می کند یا خیر ، می توانید از مزایای زیادی که یک روتر بازی دارد با امکانات موجود استفاده کنید.

اگر مطمئن نیستید که در حال انجام چه کاری هستید ، یک روتر بازی ممکن است کار را برای شما راحت تر کند. این امر بی اهمیت نیست ، به خصوص اگر نمی توانید با تنظیمات روتر خود درگیر شوید. اگر این برای شما صادق است ، یک روتر بازی می تواند منطقی باشد.

روترهای بازی دارای "طرح های جالب" هستند

بزرگترین تفاوت خارجی که احتمالاً پیدا خواهید کرد (جدا از زیبایی شناسی "gamer" کلاسیک) تعداد آنتن ها برای اطمینان از مطلوب بودن دامنه و ثبات است. اکثر روترها دارای 2 یا 3 آنتن خواهند بود. اما روترهای بازی اغلب دارای بیش از 6 عدد هستند گاهی حتی به 10 عدد نیز می رسند!

بسیاری از روترهای بازی همچنین دارای UI وب عمیقی هستند که به شما امکان می دهد ویژگی های روتر خود را به راحتی مدیریت کنید. صرف نظر از سطح فنی شما.

پیشنهادات روتر Wi-Fi بازی

ASUS RT-AX92U-Money no object

برای کسانی که فقط بهترین روتر بازی را می خواهند و قیمت آنها را نگران نمی کند. ASUS RT-AX92U انتخاب خوبی است. نقطه فروش اصلی آن این است که یک سیستم مشبک است و همراه با یک روتر و یک نقطه دسترسی دیگر است. این بدان معناست که شما مزایای یک شبکه مش را در حالی که هنوز یک روتر دارید که برای بازی مناسب است ، دریافت می کنید. RT-AX92U از Wi-Fi 6 تا 802.11n برای دستگاه های قدیمی شما پشتیبانی می کند. به این معنی که برای بازی های بی سیم مناسب است.

این انتخاب خوبی برای کسانی است که در خانه ای بزرگ با دستگاه های بی سیم زیاد زندگی می کنند.

ASUS RT-AX58U-گزینه میان رده خوب

یکی دیگر از گزینه های ASUS در همین خط ، RT-AX58U است که گزینه ای بسیار مقرون به صرفه برای عملکرد است. این دستگاه از Wi-Fi 6 پشتیبانی می کند و ویژگی بسیار مشابهی با RT-AX92U دارد ، فقط بدون گزینه مش.

اگر به دنبال یک روتر استانداردتر با کارایی خوب هستید اما نمی توانید کار خود را از دست بدهید ، ASUS RT-AX58U یک انتخاب محکم است.

TP-Link هنگام ارائه Wi-Fi 6 در Archer AX10 دارای بودجه بسیار خوبی است. این به عنوان یک روتر بازی بازاریابی نمی شود و از نظر طراحی "چشم نواز" نیست. اما عملکرد نسبت به قیمت عالی است.

Wired همیشه بهترین خواهد بود

در نهایت ، اگر بهترین را می خواهید بدون تجربه بازی آنلاین مصالحه کنید. شما می خواهید از طریق سیم به روتر خود متصل شوید. اما ، من صدای شما را می شنوم که می گوید: "دستگاه بازی من آن طرف خانه است!" نترسید ، گزینه هایی در اختیار شما قرار دارد.

آداپتورهای Powerline در تنظیمات مناسب عالی هستند

یکی از رایج ترین آنها "آداپتور Powerline" است. یک آداپتور Powerline با ارسال داده از طریق کابل برق مسی موجود در خانه شما کار می کند. شما یکی روتر خود را وصل کرده و کابل اترنت را از آن به آداپتور Powerline وصل می کنید. سپس دومی را برداشته و در کنار دستگاه بازی خود وصل کنید. دو آداپتور را جفت کرده و کابل اترنت دیگری را از آداپتور Powerline خود به دستگاه بازی مورد علاقه خود وصل کنید. این همه چیز است.

آداپتورهای Powerline در همه اشکال و اندازه ها وجود دارد. اگرچه اکثر آنها بسیار حجیم هستند. برخی نیز دارای دوشاخه گذر هستند ، بنابراین نیازی نیست نگران رها کردن یک سوکت کامل برای یک عدد باشید. آداپتورهای Powerline استانداردی دارند که باید به آن پایبند باشند HomePlug.

هشدارهای آداپتورهای Powerline

آنها نیز نسبتاً ارزان هستند. هر چند برخی هشدارها وجود دارد. نحوه عملکرد پاورلاین به نحوه سیم کشی خانه شما بستگی دارد. بنابراین ، اگر می خواهید Powerline را امتحان کنید ، از خرده فروشی خرید کنید که بازگشت به آن آسان است در صورتی که برای شما خوب کار نکند. من شخصاً تجربیات خوبی با سری آداپتورهای TP-Link TL-PA داشته ام.

آداپتورهای Powerline همچنین دارای سرعت های مختلفی هستند که باید مراقب آنها باشید. اینها توسط AVXXXX (جایی که XXXX یک عدد است) تعیین شده اند. شما به طور ایده آل یک آداپتور AV1000 می خواهید زیرا این امکان انتقال گیگابیت را می دهد ، که به احتمال زیاد بیش از حد سریع است. اما مطمئن شوید که آداپتور از گیگابیت یا بالاتر پشتیبانی می کند.

اما اگر کار می کند ، پسر کار می کند. من شخصاً از آداپتورهای Powerline در سرتاسر خانه خود استفاده می کنم و سرعت و تأخیرهایی که دریافت می کنم در اصل همانند این است که مستقیماً به روتر در طبقه پایین اتاق نشیمن وصل شده ام. شما می توانید چندین Powerline را به هم متصل کنید ، نه فقط دو ، اما بهتر است حداقل از یک مارک تجاری باشند.

از کابل های کواکس خانگی موجود خود با MoCA استفاده کنید!

اگر آداپتورهای Powerline برای شما کار نمی کنند ، نگران نباشید ، گزینه دیگری وجود دارد. MoCA (Multimedia over Coaxial Alliance) دستگاههایی هستند که کابل کواکسیال مورد استفاده شما برای تلویزیون (که احتمالاً تعدادی از آنها را در خانه خود پخش کرده اید) می گیرند و از این سیمها برای انتقال داده استفاده می کنند. MoCA بسیار شبیه به Powerline است ، فقط یک کابل متفاوت است. اینها کمی گرانتر از Powerline هستند اما بسیار خوب کار می کنند. MoCA به طور معمول فقط بین دو نقطه پایانی است ، اما سیستم های چند نقطه ای وجود دارد. اگرچه اینها معمولاً در مکان هایی مانند هتل ها مستقر می شوند.

آیا روتر Wi-Fi بازی ارزش آن را دارد؟

یک روتر Wi-Fi بازی می تواند برای ویژگی های QoS خوب ارزش داشته باشد ، به خصوص اگر مطمئن نیستید که چگونه آنها را خودتان تنظیم کنید. اما من توصیه می کنم که از خرید یک روتر بازاریابی بازی بیش از یک دیگر خودداری کنید ، مخصوصاً اگر به نظر می رسد که مشخصات روی کاغذ مشابه است.

یک مثال واقعی در این مورد ، Linksys WRT3200 است. این به عنوان یک روتر Wi-Fi بازی به بازار عرضه نمی شود اما AC3200 دارد و یک روتر بسیار مناسب است. آنها همچنین WRT32X ، روتر بازی را ارائه می دهند. از نظر سخت افزاری ، آنها یکسان هستند (جدا از طراحی کمی متفاوت). تنها تفاوت "موتور اولویت بندی قاتل" است اما در حال حاضر WRT3200 در آمازون 140 پوند و WRT32X 380 پوند است!

من زودتر توصیه می کنم Powerline یا MoCA را قبل از ریختن پول به روتر بازی امتحان کنید. اگر یکی از این موارد در خانه شما خوب کار می کند ، بسیار بهتر از بازی بی سیم است. این بدان معنا نیست که یک روتر خوب غیرممکن نیست ، اما قیمتهای تعیین شده توسط "روترهای بازی" به دلیل افزایش عملکرد نسبت به یک روتر که از قبل عملکرد خوبی دارد ، ارزش چندانی ندارد.

این مشکل است زیرا شبکه ها سخت گیر هستند و به عوامل مختلفی بستگی دارند. هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد. شما باید آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای موقعیت شما بهتر عمل می کند. و اگر با یک بازی خاص مشکل دارید ، ممکن است شما نباشید ، ممکن است بازی باشد. بنابراین ، ارزش این را دارد که قبل از جمع آوری پول نقد با بازی های دیگر مشکلی داشته باشید.


ما دوست داریم این مطالب را برای شما بیاوریم و امیدواریم که به شما در حفظ امنیت آنلاین کمک کند. با خیال راحت آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

آیا به استفاده از VPN فکر کرده اید؟

با استفاده از VPN ، امنیت را در حین آنلاین افزایش می دهید ، و توانایی دور زدن سانسور ، در میان موارد دیگر. در اینجا در hide.me همه ما در مورد آزادی اینترنت صحبت می کنیم و خوشحالیم که می توانیم آن را برای همه به ارمغان بیاوریم.

hide.me VPN را دریافت کنید!

اگر س questionsالی دارید ، لطفاً با تیم پشتیبانی 24 ساعته یا 7 هفته ما یا در [email protected] یا از طریق چت زنده تماس بگیرید.

دسته‌هاPrivacy News، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ، ،