نحوه تنظیم برنامه های پیش فرض خود در ویندوز 11

 نشان Windows 11 با تصویر زمینه

هنگام استفاده از ویندوز 11 ، سیستم عامل پیگیری می کند که کدام برنامه ها به طور پیش فرض کدام نوع فایل را باز می کنند. به عنوان مثال ، Notepad معمولاً فایل های TXT را باز می کند. در اینجا نحوه تغییر آن پیوندهای پیش فرض پرونده در تنظیمات آمده است.

نحوه یافتن منوی برنامه های پیش فرض در تنظیمات

برنامه Windows 11 Settings یک رابط کاربری مناسب برای انتخاب یا تغییر برنامه هایی که انواع فایل ها را باز می کنند ، ارائه می دهد. برای پیدا کردن آن ، ابتدا تنظیمات Windows را با فشار دادن Windows+i در صفحه کلید خود باز کنید. یا می توانید روی دکمه Start راست کلیک کرده و از منو "Settings" را انتخاب کنید.

 در Windows 11 ، روی دکمه Start راست کلیک کرده و

را در تنظیمات ، روی "برنامه ها" در نوار کناری ، و سپس "برنامه های پیش فرض" را در سمت راست پنجره انتخاب کنید.

 در تنظیمات ویندوز 11 ، روی

کلیک کنید. هنگامی که در صفحه برنامه های پیش فرض قرار گرفتید ، چندین روش مختلف برای تغییر تنظیمات برنامه پیش فرض شما وجود دارد. ما در بخشهای مختلف به دو مورد از آنها می پردازیم. در تنظیمات> برنامه ها> برنامه های پیش فرض ، یک کادر متنی با عنوان "نوع فایل یا نوع پیوند را وارد کنید" مشاهده خواهید کرد. روی آن کادر کلیک کنید و نام پسوند پرونده ای را که می خواهید با یک برنامه مرتبط شود ، تایپ کنید. به عنوان مثال ، ".txt" برای فایل های متنی یا ".jpg" برای تصاویر JPEG.

 برای جستجوی نوع فایل روی کادر متن کلیک کنید.

اگر افزونه ای را که ثبت نشده تایپ کرده اید ، دکمه ای با عنوان "انتخاب پیش فرض" را مشاهده کنید که به شما امکان می دهد برنامه پیش فرض را برای آن تنظیم کنید. (اگر چنین است ، روی آن کلیک کنید ، و دستورالعمل های مشابه دستورالعمل های زیر را دنبال خواهید کرد.)

اگر یک نوع فایل شناخته شده را تایپ کرده اید ، برنامه ای را مشاهده می کنید که پسوند فایل در حال حاضر درست زیر آن قرار دارد. کادر ورود متن برای تغییر ارتباط ، روی جعبه برنامه ظاهر شده کلیک کنید.

 روی نوع فایلی که می خواهید تغییر دهید کلیک کنید.

یک پنجره بازشو می پرسد "چگونه می خواهید [19459034رابازکنید] از این پس فایل ها؟ "، با [extension] نوع پسوند پرونده ای که در حال کار روی آن هستید ، مانند .txt یا .jpg. در لیست برنامه های زیر ، برنامه ای را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و سپس روی OK کلیک کنید. که به تازگی تغییر داده اید با برنامه ای که انتخاب کرده اید باز می شود. هر زمان که بخواهید می توانید آن را در تنظیمات> برنامه ها> برنامه های پیش فرض تغییر دهید.

نحوه انتخاب پیش فرض بر اساس برنامه

همچنین می توانید انجمن فایل ها را براساس برنامه تغییر دهید. در صفحه برنامه های پیش فرض ، لیستی از برنامه های نصب شده را مشاهده خواهید کرد. برنامه ای را که می خواهید پیش فرض آن تغییر دهد (یا آن را در کادر متن جستجو کنید) پیدا کنید و سپس روی آن کلیک کنید. ما از عکس ها به عنوان مثال استفاده می کنیم.

 برنامه ای را در لیست انتخاب کنید.

در صفحه جزئیات برنامه ای که انتخاب کرده اید ، به پایین بروید و نوع فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید دوست دارم با یک برنامه متفاوت ارتباط برقرار کنم.

 نوع فایلی را که می خواهید تغییر دهید انتخاب کنید.

هنگامی که Setup از شما می پرسد که می خواهید فایل را با کدام برنامه باز کنید ، فهرست را مرور کنید ، برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید برای استفاده ، و سپس روی "OK" کلیک کنید.

 یک برنامه را انتخاب کنید و سپس

را کلیک کنید. مطابق میل خود این کار را تکرار کنید تا همه چیز به همان شکلی که دوست دارید اصلاح شود. ابتدا ، فایلی از آن نوع را که می خواهید مجدداً با یک برنامه جدید مرتبط کنید ، روی دسکتاپ یا در File Explorer قرار دهید. روی فایل راست کلیک کرده و "باز کردن با" و سپس "انتخاب برنامه دیگر" را از منو انتخاب کنید. برنامه ای که می خواهید همیشه این نوع فایل را با آن باز کنید. سپس ، کادر کنار "همیشه از این برنامه برای باز کردن فایل های [extension] استفاده کنید." سپس ، روی "OK" کلیک کنید. از این پس ، هر زمان که روی نوع فایل در File Explorer یا روی میز کار خود دوبار کلیک می کنید ، همیشه در برنامه ای که انتخاب کرده اید باز می شود. موفق باشید!

مرتبط: در اینجا ظاهر فایل جدید Windows 11 Explorer چگونه است

دسته‌هادانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ، ، ، ،