حریم خصوصی مسنجر فیس بوک – آیا استفاده از آن بی خطر است؟

فیس بوک محبوب ترین سایت رسانه های اجتماعی در جهان است. تخمین زده می شود که در حدود 2.7 میلیارد کاربر فیس بوک وجود داشته باشد که روزانه حدود 1.8 میلیارد کاربر فعال هستند. این تعداد کاملا عظیمی از مردم است. و شانس وجود دارد ، هر یک از آن کاربران در یک مرحله از مسنجر فیس بوک استفاده کرده اند. سرویس پیام رسان داخلی که به صورت رایگان در دسترس همه کاربران فیس بوک قرار دارد. خواه برای گفتگو با دوستان و خانواده باشد و یا حتی برای تماس با مشاغلی مانند خود ما! اما وقتی صحبت از حریم خصوصی مسنجر فیس بوک می شود ، آیا استفاده از آن بی خطر است؟

راحتی فیس بوک مسنجر

راحتی در مورد خدمات مهم است. و در حال حاضر 2.7 میلیارد نفر با یک حساب فیس بوک وجود دارد ، چرا وقتی Facebook Messenger از قبل در آنجاست استفاده از سرویس دیگری را به زحمت می اندازید. در مورد شماره موبایل مانند WhatsApp هیچ گونه تقصیری وجود ندارد و نیازی به ایجاد یک حساب جدید و نصب یک برنامه جدید نیست فقط برای صحبت با خانواده و دوستان.

قدرت همه جا

این دلیل در بخش عظیم چرا مسنجر فیس بوک دومین پیام رسان محبوب تلفن همراه در جهان است. فقط پشت یک محصول دیگر فیس بوک ، WhatsApp. واتس اپ ماهانه دو میلیارد کاربر فعال دارد ، در حالی که مسنجر فیس بوک 1.3 میلیارد کاربر را مدیریت می کند. این بدان معناست که از 1.8 میلیارد کاربر فعال در فیس بوک ، 72٪ آنها نیز کاربران فعال فیس بوک مسنجر هستند.

این فقط دسترسی فیس بوک و چگونگی راحتی فیس بوک مسنجر را به شما نشان می دهد. در ایالات متحده ، جایی که WhatsApp چندان محبوب نیست ، Facebook Messenger پیام رسان شماره یک تلفن همراه است. جایگزینی رتبه دوم با 106 میلیون کاربر به 46 میلیون Snapchat.

سهولت استفاده و عملکرد

مزیت مهم دیگری که مسنجر فیس بوک دارد ، به غیر از مانع کم ورود آن. آیا استفاده از مسنجر فیس بوک بسیار آسان است. این گزینه را به عنوان گزینه ای مناسب برای دوستان و خانواده خود برای برقراری ارتباط در اختیار شما قرار می دهد. رابط کاربری ساده ، بی نظم و زیبایی است. به این معنی که حتی بزرگترین تکنوفوب در خانواده یا دوستانتان نیز می تواند به راحتی با آن کنار بیاید.

مسنجر دارای ویژگی های مختلف است

و از نظر ویژگی ها ، هر آنچه را که می خواستید نیز دارد. بسیاری از پیام رسان ها تمایل دارند تماس های تصویری و صوتی ، کمبود چت های گروهی یا تماس های تصویری / صوتی گروهی را از دست بدهند. شاید آنها مانند درج Gif بومی ، از امکانات خوبی برخوردار نباشند. فیس بوک مسنجر همه این موارد و موارد دیگر را دارد. همه در یک بسته زیبا جمع شده اند. بنابراین ، ترکیب همه گیر بودن فیس بوک و آنچه یک سرویس بسیار کاربردی با فیس بوک مسنجر است ، مهم نیست که چگونه به آن نگاه کنید ، یک موفقیت است.

رسوایی های بی پایان فیسبوک

از آنجا که فیس بوک یک سکوی بزرگ است ، از هر زاویه مورد توجه بسیاری قرار می گیرد. و به حق

رسوایی های زیادی در فیس بوک رخ داده است که پیگیری آن دشوار است. اما مشهورترین آنها Cambridge Analytica بود. رسوایی ای که نگاه بسیاری به فیس بوک را تغییر داد. رسوایی کمبریج آنالیتیکا زمانی بود که یک شرکت مشاور انگلیسی موفق به جمع آوری اطلاعات شخصی میلیون ها کاربر فیس بوک و سپس استفاده از این اطلاعات برای تبلیغات سیاسی هدفمند شد.

میراث طولانی مدت کمبریج آنالیتیکا

مطمئناً اولین درگیری عمومی فیس بوک نبود ، زیرا قبلاً نقض داده وجود داشت. اما رسوایی کمبریج آنالیتیکا همان چیزی است که باعث تغییر واقعی افکار در مورد فیس بوک و به طور کلی رسانه های اجتماعی می شود ، وقتی صحبت از داده های ما می شود. این آخرین موردی نیست که ما شاهد این موارد نقض هستیم ، ما یکی از آنها را در تاریخ 6 آوریل 2021 ، هنگامی که 533 میلیون کاربر اطلاعات شخصی را فاش کردند ، مشاهده کردیم.

فیس بوک بارها و بارها ثابت کرده است که نمی توان به داده های ما اعتماد کرد. آنها مقدار زیادی داده را جمع آوری می کنند. شما به عنوان یک سرویس رایگان ، محصول هستید و آنها هر چیز دیگری را در مورد شما ردیابی می کنند تا به طور موثرتری برای شما بفروشند و تبلیغ کنند.

بنابراین ، آیا خدمتی که بر اساس نظارت بر هر کاری انجام شود ، می تواند خانه یک پیام رسان امن و خصوصی باشد؟ بیایید نگاهی به حریم خصوصی مسنجر فیس بوک بیندازیم و ببینیم استفاده از آن برای شما بی خطر است یا خیر.

رمزگذاری Facebook Messenger

ما به عنوان سرویس VPN ، امنیت و حریم خصوصی را جدی می گیریم. رمزگذاری خصوصاً رمزگذاری یک قسمت حیاتی از امنیت و حریم خصوصی بصورت آنلاین است ، زیرا توصیه می کنیم همیشه از سرویسی استفاده کنید که از رمزگذاری انتها به انتها استفاده می کند. مسنجر فیس بوک حداقل به طور پیش فرض یکی از این سرویس ها نیست.

به طور پیش فرض ، هر مکالمه ای که در Facebook Messenger داشته باشید رمزگذاری نشده است ، این بدان معنی است که هر کسی در Facebook می تواند نگاهی به مکالمات شما بیندازد. راهی برای دریافت چت رمزگذاری شده وجود دارد ، و آن هم با "مکالمات مخفی" است که به دلایلی به طور پیش فرض فعال نیست.

محدودیت های "مکالمات مخفی"

Facebook Messenger تقریباً شبیه چت استاندارد Facebook Messenger شما است ، اما رمزگذاری شده است. هر دستگاه دارای یک کلید است که می توانید با استفاده از آن رمزهای پیام خود را تأیید کنید. اما استفاده از مکالمات مخفی نکات قابل توجهی دارد.

اولاً ، آنها فقط در iOS و Android از طریق برنامه Facebook Messenger در دسترس هستند. بنابراین ، اگر شخصی هستید که دوست دارید از دسک تاپ استفاده کنید ، این برای شما مفید نخواهد بود. برای فعال کردن مکالمه مخفی ، برنامه Facebook Messenger را در دستگاه خود باز کنید و شخصی را که می خواهید با او صحبت کنید انتخاب کنید و روی نام او ضربه بزنید. شما باید "رفتن به مکالمه مخفی" را در زیر لیست "اقدامات بیشتر" در صفحه نمایشی گپ خود مشاهده کنید. روی آن ضربه بزنید و سپس یک گپ رمزگذاری شده پایان به پایان خواهید داشت.

ثانیا ، استفاده از مکالمه مخفی همچنین به این معنی است که پیام های گروهی ، GIF و تماس صوتی / تصویری دریافت نخواهید کرد. با مکالمه مخفی می توانید از چندین دستگاه استفاده کنید.

هنگام افزودن دستگاه جدید ، لازم به ذکر است که دیگر نمی تواند پیام های قبلی قبل از افزودن دستگاه را مشاهده کند. و یک اعلان نشان داده می شود که شما یا شخص دیگر از دستگاه جدیدی استفاده می کنید.

چرا مکالمات مخفی پیش فرض نیستند؟

این درست است که از دست دادن مواردی مانند گپ های گروهی ، GIF و تماس صوتی / تصویری از بین خواهد رفت. هیچ دلیلی وجود ندارد که این مکالمه به عنوان پیش فرض مکالمه های یک به یک با قابلیت انصراف به جای رمزگذاری پایان به انتها ، وجود نداشته باشد. همانطور که در حال حاضر پایدار است ، ویژگی مخفی مکالمات بسیار دور از چشم است. و بیشتر به نظر می رسد راهی برای فیس بوک است که بگوید آنها به حریم خصوصی و امنیت اهمیت می دهند درصورتی که به وضوح از این امر مراقبت نمی کنند.

پیام رسان فیس بوک مکالمات مخفی را بی انگیزه می کند

و چه کسی می گوید که فیس بوک ، یکی از ثروتمندترین شرکت های جهان ، نمی تواند رمزگذاری انتها به انتها و همه ویژگی های قطع شده را اجرا کند. بسیاری از خدمات کوچکتر وجود دارد که آن را انجام می دهند ، مانند سیگنال. حتی WhatsApp خود فیس بوک نیز می تواند این کار را انجام دهد! هیچ بهانه ای وجود ندارد و به راحتی می توان فهمید که چرا آنها چنین آهنگ بزرگی نمی سازند و درباره مکالمات مخفی نمی رقصند. راستش ، کسی که در اینجا حتی قبل از این مقاله نام مکالمات مخفی را شنیده بود؟

برای Facebook ، منطقی است که آنها نمی خواهند کاربرانشان چت رمزگذاری شده داشته باشند. مسنجر راهی دیگر برای فیس بوک برای جمع آوری اطلاعات کاربران خود است تا بتواند درآمد بیشتری کسب کند.

این به معنای حریم خصوصی شما است

از آنجا که رمزگذاری وجود ندارد ، این بدان معنی است که اگر به دنبال یک سیستم عامل پیام رسان خصوصی هستید ، مسنجر Facebook گزینه خوبی نیست. و این عدم رمزگذاری خطراتی را نیز به همراه دارد.

اگر مهاجمی به سیاهههای مربوط به گپ دسترسی پیدا کند ، متن ساده خواهد بود ، به این معنی که تمام محتوای این چتها برای مشاهده ساده خواهد بود. رمزگذاری به این معنی است که حتی اگر سیاهههای مربوط به دست آمده باشد ، به راحتی قابل خواندن نیست. به بیان ساده ، مسنجر فیس بوک سرویس مسنجر خوبی برای استفاده نیست. مخصوصاً برای اطلاعات حساس.

جمع آوری و ردیابی داده های مسنجر فیس بوک

از آنجا که فیس بوک در همه جا وجود دارد و 2.7 میلیارد نفر حساب فیس بوک دارند ، این یک فرصت مطلق برای تبلیغ کنندگان است. داده های زیادی را می توان با پروفایل های فیس بوک پیوند داد ، به ویژه هنگامی که مایل باشید چنین داده های خصوصی را از طریق نمایه فیس بوک خود به اشتراک بگذارید. چه چیزی را دوست دارید ، چه سنی هستید ، جنسیت ، ترجیح جنسی. 2.7 میلیارد حساب مملو از انواع اطلاعاتی است که تبلیغ کنندگان می خواهند برای آنها بکشند ، و به آنها داده می شود.

گنجینه داده های فیس بوک

فیس بوک گنجینه ای را که روی آن نشسته اند می داند و آن را تا درجه نهم پول می کنند. هیچ اشتباهی نکن. و تغییر اخیر در iOS کمک کرده است تا نوری بر روی اطلاعاتی که امثال فیس بوک مسنجر درباره شما جمع آوری می کنند ، تابیده شود.

بیایید ابتدا نگاهی به WhatsApp بیندازیم ، برنامه ای که بسیار از مرزهای خود عبور می کند. این برنامه می خواهد از سابقه خرید ، موقعیت مکانی ، اطلاعات تماس ، شناسه های مختلف مانند شناسه کاربر و دستگاه شما ، استفاده عمومی و داده های تشخیصی شما مطلع شود. اما ، اکنون بیایید نگاهی به مسنجر فیس بوک بیندازیم. در اینجا لیستی از مواردی است که پیام رسان فیس بوک از شما برداشت می کند: ] سابقه مرور

  • "سایر داده ها"
  • اطلاعات بهداشتی و تناسب اندام
  • سابقه جستجو
  • "اطلاعات حساس"
  • همه این موارد چندین بار برای تبلیغات شخص ثالث ، تجزیه و تحلیل ، شخصی سازی محصول ، برنامه وجود دارد عملکرد ، و "اهداف دیگر".

    WhatsApp کامل نیست ، به ویژه با شرایط جدید خدمات که اکنون امکان به اشتراک گذاری داده ها با "شرکت های فیس بوک" را فراهم می کند. اما حداقل به طور پیش فرض مکالمه رمزگذاری شده بین پایان تا پایان را دارد. مسنجر فیس بوک از نظر امنیتی کاری برای آن ندارد. و این لیست نشان می دهد از نظر حریم خصوصی اینگونه نیست.

    اپل به هیچ وجه عالی نیست. اما دیدن اطلاعات گسترده ای که برنامه ها و سرویس های خاص روی ما جمع می کنند واقعاً مفید است. یک دلیل وجود دارد که آنها می خواستند این داده ها پنهان شود. خیلی خوب اپل برای نشان دادن همه چیز به روشی آسان برای کاربران نهایی.

    فیس بوک اهمیتی نمی دهد

    در حقیقت ، فیس بوک اهمیتی نمی دهد که شما بدانید همه چیز را از شما برداشت می کند. البته ، به طور ایده آل برای فیس بوک هیچ کس نمی داند. همانطور که زاکربرگ را از این زحمت نجات می دهد که مجبور است برای بار چندم در دادگاه از خود دفاع کند. اما ، مانند هر سرویس به اندازه فیس بوک ، آنها می دانند که شما را مجذوب خود کرده اند.

    اکنون درست است که مردم به دلیل افزایش بیش از حد فیس بوک از سیستم عامل خارج می شوند. اما فیس بوک همچنان شاهد افزایش سالانه سود است. بنابراین ، مهاجرت قطعاً هنوز بر آنها تأثیر نگذاشته است.

    نمایه های سایه انگیز فیس بوک

    و حدس بزنید ، حتی اگر حساب خود را حذف کنید ، حتی اگر هرگز حتی یک حساب کاربری نداشته باشید. فیس بوک دارای Shadow Profiles است. Shadow Profiles هنگامی که کاربر لیست مخاطبین خود را به Facebook وارد می کند توسط Facebook ایجاد می شود. فیس بوک از طریق هر مخاطب بررسی خواهد کرد تا ببیند آیا آنها قبلاً حساب فیسبوک دارند یا خیر و یا از آنهایی که این کار را می کنند مطلع می شود. اما ، برای هر مخاطبی که این ارتباط را نداشته باشد ، فیس بوک یک نمایه سایه ای پر از اطلاعات شما ایجاد می کند. و هرگز به هیچ یک از آنها رضایت ندادید. صرف نظر از این که آیا شما همیشه از سیستم عامل استفاده کرده اید یا خیر.

    با این وجود شانس وجود دارد ، شما از Facebook استفاده می کنید. 2.7 میلیارد نفر حساب دارند. و با استفاده 1.8 میلیاردی از حساب خود به طور منظم ، بسیاری فقط آن را حفظ می کنند تا با خانواده و دوستانشان صحبت کنند. یا از آن برای اهداف کاری استفاده کنید. و به همین دلیل فیس بوک و سایر سرویس های بزرگ همه ما را به گروگان گرفته اند.

    فیس بوک برای شما مهم نیست که شما می دانید داده های شما در حال جمع آوری است. زیرا برای بسیاری ، حساب کاربری فیس بوک بدون در نظر گرفتن یک ضرورت است. برای بسیاری از افراد لازم است که بتوانند ارتباط برقرار کنند. و فیس بوک برای کسب درآمد بیشتر از آن علیه شما استفاده می کند.

    گزینه های دیگری وجود دارد و آنها بهتر هستند!

    اگر می توانید از مسنجر فیس بوک دور شوید ، لازم نیست مستقیماً به آغوش فیس بوک برگردید و از WhatsApp استفاده کنید. گزینه های زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد از شر این شرکت های بزرگ فناوری فرار کنید.

    سیگنال فقط یکی از گزینه های بسیاری است

    مشهورترین آن Signal است ، یک سرویس پیام رسان غیرانتفاعی است که تقریباً تمام ویژگی هایی را که با Facebook Messenger دریافت می کنید به شما می دهد. اما به صورت پیش فرض رمزگذاری انتها به انتها را دریافت می کنید ، حتی برای چت های گروهی و تماس های صوتی / تصویری. اگر می خواهید نحوه استفاده از پیام رسان سیگنال را بیاموزید ، ما یک آموزش مفید و جالب داریم!

    ما در حال حاضر یک مقاله جامع داریم که در آن نگاهی می اندازیم به گزینه های حریم خصوصی برای WhatsApp. امروزه حتی می توان میزبان گزینه شخصی پیام رسان فیس بوک خود نیز بود ، که واقعاً شما را کنترل می کند.

    از Facebook Messenger استفاده نکنید!

    این مقاله در مورد تصمیم گیری در مورد استفاده از پیام رسان فیس بوک کاملاً واضح است.

    مطمئناً شما یک روش ساده ، آسان و راحت برای صحبت با خانواده و دوستان خود دارید. شما یک راه خوب برای برقراری ارتباط با یک کسب و کار پیدا می کنید یا می توانید با پایگاه کاربری خود صحبت کنید. اما همه اینها را با قیمتی بدست می آورید که بلافاصله قابل تشخیص نیست.

    هنگامی که از Facebook Messenger برای مکالمات خصوصی استفاده می کنید ، اساساً با اطلاعات خصوصی خود قمار می کنید. هر پیام ، هر تصویر ، هر ویدئویی که ارسال می کنید این توانایی را دارد که آن را در جهان گسترده تر نشان دهد. فقط کافی است یک سرور با پیکربندی اشتباه ، یک آسیب پذیری ، یک اشتباه انجام شود. و اطلاعات بسیار حساس می توانند به مالکیت عمومی تبدیل شوند.

    در مورد مکالمات مخفی چطور؟ مطمئناً ، اگر بخواهید از Facebook Messenger به هر دلیلی استفاده کنید ، داشتن گزینه بسیار پسندیده است. اگر دوست یا عضوی از خانواده خود دارید که فقط از پیام رسان فیس بوک استفاده می کند ، پس از مکالمات مخفی استفاده کنید. در غیر این صورت ، مطمئن شوید که پیام های شما رمزگذاری شده اند. اما داده های شما هنوز توسط فیس بوک جمع آوری می شود ، بنابراین دقیقاً یک راه حل خصوصی نیست. بنابراین ، در حالی که پیام های شما ایمن هستند ، فیس بوک هنوز از شما درآمد کسب می کند. حتی اگر از برنامه استفاده نمی کنید!


    ما دوست داریم این محتوا را برای شما بیاوریم و امیدواریم که به شما در حفظ امنیت و امنیت آنلاین کمک کند. همچنین می توانید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. آیا شما به استفاده از VPN فکر کرده اید؟ در اینجا در hide.me همه ما در مورد آزادی اینترنت هستیم و خوشحالیم که در موقعیتی هستیم که این مسئله را برای همه به ارمغان می آوریم.

    hide.me VPN دریافت کنید!

    اگر س anyالی دارید ، لطفاً با تیم پشتیبانی 24/7 ما یا از طریق [email protected] یا از طریق گفتگوی زنده تماس بگیرید.

    دسته‌هاPrivacy News، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،