TunnelBear Tales – با سانسور بزرگ می شوند

TunnelBear به کاربران این امکان را می دهد تا بدون ترس از محدودیت شبکه یا نظارت ، اینترنت را با خیال راحت مرور کنند. ما در حال بررسی چگونگی مفهوم انتزاعی سانسور برای افرادی که در زمین تجربه می کنند ، است. Babak Khorramdin AES-256 4096-bit (نام مستعار) یک فعال حقوق دیجیتال در ایران است که داستان خود را برای ما تعریف کرد.

رابطه بابک با سانسور قبل از تولد وی آغاز شد. یک عضو مخالف و یک فعال سیاسی. پس از سالها تحمل شکنجه و مجازات اعدام ، وی آزاد شد.

بابک توضیح می دهد: "پس از آزادی از زندان و آزادی از مرگ ، او ازدواج کرد و من متولد شدم."

این حقیقت وقتی او نوجوانی بود و از آن زمان به فعالیت مشغول بود. در مکالمه ما ، بازداشت بیش از یک بار به دلیل بیدار شدن بابک از واقعیت هایی که خانواده اش با آن روبرو شده بود ، رخ داد.

"آزادی های مدنی برای من بسیار مهم است. حقوق دیجیتال ، حقوق بشر برای من بسیار مهم است. آزادی اینترنت برای من بسیار مهم است و من برای آن می جنگم. " گفت: بابک.

سانسور در ایران فراگیر است و به بسیاری از بخشهای جامعه نشت می کند. در حالی که سانسور از بسیاری جهات قابل تعریف است ، اما در ایران می توان آن را به عنوان سیستمی از محدودیت اطلاعات که منافع دولت را تأمین می کند ، توصیف کرد.

ناظر مستقل Freedom House خانه ایران را به عنوان یکی از بدترین کشورهای جهان برای آزادی اینترنت توصیف می کند . این سازمان توصیف می کند که مجلات و روزنامه ها با هشدارهای مقامات در مورد موضوعات مجاز به پوشش و نحوه انجام این کار روبرو می شوند. فراتر از آن ، بسیاری از وب سایت های مستقر در خارج از کشور فیلتر می شوند ، از جمله رسانه های خبری و سایت های رسانه های اجتماعی. بشقاب های ماهواره ای نیز غیرقانونی است و پخش فارسی زبان از خارج از کشور مرتباً متوقف می شود.

برای رسانه هایی که اجازه توزیع دارند ، سانسور کنندگان تصاویر نوشیدنی های الکلی ، زن و مرد را که خیلی نزدیک به هم نشسته اند یا لمس می کنند ، محدود می کنند ، عکسهای نزدیک صورت زنان ، کمبود گردنبند روی پیراهن ، جادوگری و غیره.

این اقدامات روشن می کند که سانسور فقط محدود کردن دسترسی به اطلاعات نیست. جهانی بودن این اقدامات نشان می دهد که سانسور در زندگی روزمره ایران بافته شده و برای کسانی که با آن زندگی می کنند ، حضور فیزیکی واقعی دارد.

در مقابل ، زندگی روزمره بابک با رد این محدودیت ها شکل می گیرد. "رژیم ایران […] تحمل شنیدن صدای مخالف را ندارد. ما یک زندگی مخفی در اینترنت داریم. " وی درباره همسالان خود گفت.

بابك از VPN برای بارگیری موسیقی زنان ایرانی از خارج از كشور استفاده می كند ، وی از طریق دسترسی به آموزش های آنلاین مشروبات الكلی ممنوع را تهیه می كند ، او مهمانی های دی جی زیرزمینی را برای جوانان برگزار می كند تا با شرکای خود جمع شوند و بنوشند و برقصند و

"اگر VPN برای پنهان کردن [behind] در ایران وجود نداشته باشد ، به این معنی است كه زندگی [my day to day] ادامه ندارد."

بابك اضافه كرد كه او نیز در آن حضور دارد

این روزها ، بابک یک تجارت خانوادگی را با پدرش راه اندازی می کند که بشقاب های ماهواره ای را در خانه های مردم نصب می کند. با توجه به اینکه بشقاب های ماهواره ای در ایران ممنوع است ، تجهیزات باید از طریق قاچاق وارد کشور شوند. وی توضیح داد که شبکه بخش عمده ای از این شکل از فعالیت دیجیتالی است. "در دنیای واقعی ، من VPN را برای دوستان ، خانواده و آشنایان روی تلفن آنها نصب می کنم. سپس ، اگر کسی از [these interactions] من را با کار IT آشنا کند ، من می خواهم VPN را در آنجا نصب کنم. در دنیای مجازی ، از جمله سایت های رسانه های اجتماعی ، به مخالفان رژیم کمک می کنم VPN امن نصب کنند. من همچنین به دنبال مخالفان رژیم به صورت آنلاین هستم و در صورت نیاز داوطلب می شوم تا کمک کنند. »

یک رفاقت واقعی بین بابک ، کسانی که او به آنها کمک می کند و سایر فعالان جامعه وجود دارد. برای اینکه چنین شبکه گره ای تنگاتی به کار خود ادامه دهد ، همه افراد درگیر باید به آن اعتماد کنند. اعتماد اصلی Babak به یک ارائه دهنده VPN به سیاست ها و رویه های امنیتی آنها بستگی دارد.

"هنگام انتخاب VPN ، امنیت اصلی ترین چیزی است که بدنبال آن هستم." وی ادامه داد ، "من همیشه سیاست حفظ حریم خصوصی شرکت را می خوانم … VPN نباید سیاهههای مربوط را ذخیره کند ، و خدمات آنها باید مطابق با قوانین حریم خصوصی منطقه باشد."

تعهد بابک نشان می دهد که بیش از همه ، ایمنی و حریم خصوصی زندگی شخصی او و

ما از بابك س askedال كرديم كه آيا با توجه به اشتياقش هيچ ترسي براي امنيت جسماني خود ندارد و او به ما گفت كه از افكار اضطراب آور درباره چيزي كه در صورت فهميدن اتفاق مي افتد رنج مي برد و اين يك مبارزه مداوم برای او.

"بگذارید خاطرات تلخی برای شما تعریف کنم. هنگامی که من دانشجوی دانشگاه بودم ، دوست دختر خود را به دانشگاه خود دعوت کردم. سپس وقتی او وارد شد و من او را دیدم ، دست او را گرفتم و به همین دلیل تقریباً اخراج شدم. "

بابک ادامه داد ،" من خودم یک بار توسط نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات دستگیر شدم … فرصت فرار وجود دارد ، اما دوستانم زندانی شدند. "

مثالهای فوق به خطر جسمی و آسیبهای عاطفی اشاره دارد که بیانگر خود و فعالیت می تواند باعث آنها شود ، خصوصاً وقتی مانند بابک ، محیط پیرامون شما بسیار محدودتر از اشتیاق شما است. .

این تهدیدهای فیزیکی باعث شده که بابک در فضاهای دیجیتال به دنبال آرامش باشد. او همچنان به دنبال اهدافي است كه برايش مهم است و به دنبال راههاي جايگزين براي آزادي بيان در جامعه خود است. "ابزارهای امنیتی دیجیتال به محافظت از زندگی افرادی که از رژیم انتقاد می کنند کمک می کند ، و این برای من بسیار مهم است."

بابک نمونه ای از طول فردی است که وقتی در مکانهایی قرار می گیرد که بیان آزاد بسیار زیاد است خطر ، لوکس پاداش بالا. واقعیت برای بابک و بسیاری از افراد در شرایط مشابه این است که ایمن ماندن در اینترنت دفاعی در برابر خطر جسمی در دنیای واقعی است.

اگر دوست دارید در تأثیر واقعی سانسور آنلاین در ایران بیشتر تحقیق کنید ، موارد زیر منابع مکانی عالی برای شروع هستند:
IFEX – ایران با یک نگاه
گزارش مقدماتی ایران
آخرین اخبار PEN بین المللی درباره ایران

دسته‌هاanti-censorship، Features، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ، ،