امنیت مبتنی بر ابر: SECaaS | eSecurityPlanet

صرف نظر از اندازه یا پیچیدگی سازمان شما ، یک زیرساخت امنیت سایبری قوی کلید محافظت از شبکه و داده های شما است. اما مشکلات معمول برای نظارت یا مدیریت تهدیدات احتمالی کارکنان فناوری اطلاعات غالب است: یک هشدار مداوم ، پراکنده کردن اطلاعات به چالش کشیدن برای جمع آوری و کمبود وقت ، ابزار یا منابع برای محافظت موثر از سازمان شما.

برای کاهش این بارها ، SECaaS و فروشندگان SOCaaS به عنوان امنیتی مبتنی بر ابر به عنوان سرویسی ظاهر شده اند که می تواند اطلاعات شما را از سیستم ها و برنامه های متنوع جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و ارتباط دهد – سردردهای قبلی را به اطلاعات امنیتی اطلاعاتی عملی تبدیل کنید.

Security as a Service (SECaaS)

در جهان رو به رشد SaaS (نرم افزار به عنوان یک سرویس) ، SOCaaS و SECaaS به گزینه های ابر سازگار برای مرکز عملیات امنیتی سازمان (SOC) یا سیستم های امنیتی (SEC) اشاره می کنند. برای اهداف تلفیقی ، این مقاله از این خدمات به عنوان SECaaS یاد می کند.

SECaaS چیست؟

SECaaS یک مدل چند مستاجر تحویل داده شده توسط ابر برای برون سپاری خدمات امنیتی سایبری است. به صورت اشتراک ، این سرویس های ابری می توانند دسترسی به برنامه ها را بدون توجه به میزبان یا محل اتصال کاربران (به عنوان مثال کار از راه دور) ایمن کنند.

مانند SaaS ، SECaaS می تواند به معنای صرفه جویی در هزینه ، انعطاف پذیری برای مقیاس بندی و آخرین به روزرسانی های امنیتی باشد. گرچه می تواند بار کارمندان IT شما را نیز کاهش دهد ، اما امنیت به عنوان یک سرویس جایگزینی برای مدیران امنیتی سازمان شما نیست.

SOC کجا مناسب است؟

یک مرکز عملیات امنیتی (SOC) به عنوان مرکز فرماندهی برای محافظت ، شناسایی و جلوگیری از تهدیدهای احتمالی امنیت سایبری برای یک سازمان فعالیت می کند. تحلیلگران انطباق و امنیت ، پاسخ دهندگان حوادث ، مهندسان و محققان پزشکی قانونی با هم همکاری می کنند تا نظارت بی وقفه و حفاظت از حوادث را بهبود بخشند. SOC ها سازماندهی می شوند تا به طور مستمر به تجزیه و تحلیلگران امنیتی درباره احتمال نفوذ و حمله هشدار دهند.

اگرچه هر سازمانی می تواند از SOC داخلی بهره مند شود ، اما آنها برای محافظت از داده های بسیار حساس اغلب به منابع مالی محدود می شوند. [19659005] ویژگی های مشترک SECaaS

ویژگی های استاندارد امنیت به عنوان یک فروشنده خدمات شامل بسیاری از مزایای داشتن SOC مانند نظارت 24/7/365 ، تخصص امنیت سایبری ، شناسایی و پاسخ مدیریت (MDR) ، امنیت شبکه ، تست نفوذ ، پاسخ حادثه و اطلاعات تهدید.

خدمات اضافی ارائه شده توسط فروشندگان SECaaS عبارتند از:

خط اول دفاع

فروشندگان SECaaS می توانند اولین خط دفاعی سازمان شما باشند. با تشخیص الگوریتمی و خودکار رفتارهای غیرعادی ، قابلیت های SIEM و MDR ، فروشندگان می توانند در هر زمان مشخص از طریق یک داشبورد مناسب و مجهز به وب ، دید شما را در شبکه افزایش دهند. در حالی که جدیدترین وصله های نرم افزار آنتی ویروس به مدیریت حساس به زمان نیاز دارد ، SECaaS شما بطور خودکار این به روزرسانی ها را در همه دستگاه های شما پوشش می دهد. هنگامی که هشدار به تهدیدات می رسد ، تحلیلگران SECaaS می توانند با بستن نقاط دسترسی فوراً اقدام کرده و رفتارهای مشکل ساز را به سرعت به مدیریت فناوری اطلاعات سازمان شما گزارش دهند. مبتدیان مبتنی بر نبرد با غول های فناوری که به ابر مهاجرت می کنند. فروشندگان امنیتی سنتی که به عنوان ارائه دهنده خدمات امنیتی مدیریت شده (MSS) خدمت می کنند همچنان مرز بین MSS و SECaaS را مخدوش می کنند. سازمانها همچنین به طور فزاینده ای خدمات ابر را برای شبکه و امنیت خود در نظر می گیرند تا آنچه Gartner آن را Edge Access Secure Edge (SASE) می نامد.

SECaaS در 2021

گارتنر در سال 2019 اظهار داشت ، "مرکز داده های شرکت دیگر مرکز نیست نیازهای دسترسی کاربران و دستگاهها. " به عبارت دیگر ، روزهای استفاده از شبکه داخلی و میزبانی برنامه کوتاهتر می شود. کاربران از برنامه های SaaS و سرویس های ابری استفاده می کنند و کارهای بیشتری در خارج از شبکه انجام می شود. این تغییرات ، تشخیص خودکار رفتارهای ناهنجار و IAM را برای سرکوب تهدیدات محیط شبکه و ابر ضروری می کند.

گارتنر به طور خلاصه به گزارش خود اضافه کرد آینده امنیت شبکه در ابر است ، "وجود دارد هنوز هیچ فروشنده واحدی که کل نمونه کارها [cybersecurity] را ارائه دهد ، اگرچه چندین فروشنده اکثر عملکردهای لازم را دارند. " این یک یادآوری مهم برای سازمان شما در هنگام در نظر گرفتن امنیت به عنوان یک سرویس برای اطمینان از اینکه فروشنده نیازهای منحصر به فرد شما را برآورده می کند است.

فروشندگان صنعت SECaaS در سال 2020 شامل: Alert Logic ، امنیت سایبری AT&T ، شبکه های Barracuda ، سیسکو ، Dell Technologies ، CipherCloud ، Fortinet ، IBM ، McAfee ، Nominum ، Oracle ، Panda Security ، Proofpoint ، Qualys ، Radware ، Sophos ، Symantec ، Trend Micro ، Websense و Zscaler.

همچنین بخوانید: برترین شرکت های امنیتی ابر و ابزارهای 2020

MSS در برابر SECaaS

گارتنر MSS را به عنوان "نظارت یا کنترل از راه دور یا توابع امنیتی IT که از طریق سرویس های مشترک از مراکز عملیات امنیتی از راه دور ارائه می شود" تعریف می کند. ارائه دهندگان MSS معمولاً نظارت مدیریت شده ، فایروال ها ، IDPS ، شناسایی و پاسخ به نقطه پایانی (EDR) ، دروازه امن وب (SWG) ، اطلاعات تهدید ، MDR ، تجزیه و تحلیل و گزارشگری امنیتی و SIEM را ارائه می دهند. به نظر آشنا می رسد؟

هنگام مقایسه SECaaS و MSS ، تفاوت اصلی این است که MSS ذاتاً در یک سیستم عامل SaaS ساخته نشده است. همانطور که ارائه دهندگان MSS سنتی پیشنهادات امنیتی خود را به سرویس های مبتنی بر ابر گسترش می دهند ، این جدایی در حال کم شدن است. نمونه های قابل توجهی از این همگرایی در سال 2018 هنگامی که AT&T AlienVault را به دست آورد و در سال 2020 هنگامی که Accenture سیمانتك را خریداری كرد.

مقیاس پذیر ، باهوش ، امن: SECaaS

استفاده از امنیت به عنوان یك سرویس می تواند یك راه حل مقرون به صرفه و عملی برای نظارت بر شبکه شما باشد اطلاعات با تغییر الزامات سازمان شما. فروشندگان SECaaS همچنین از نظر کارآیی برای سازمانهایی که دارای محیطهای ترکیبی با چندین ابر هستند ، برجسته هستند. با نظارت مداوم و مجموعه ای از ویژگی های امنیتی ، فروشنده SECaaS شما برای شناسایی و جلوگیری از حملات احتمالی در خط مقدم است تا بتوانید از امنیت سازمان خود اطمینان داشته باشید.

دسته‌هاCloud، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ،