چشمه نوشیدن مدرن به مبارزه با اختراع شد؟

پاسخ: اسهال خونی

تاریخ عمومی چشمه نوشیدن جذاب است. در حالی که چاه های عمومی و حفره های آب از ماقبل تاریخ وجود داشته، مفید نبوده اولین سیستم چشمه آب مدرن بازگشت به دوران ویکتوریا دارند. وجود دارد، که فقیر می تواند به نوشیدن آب از چاه تمیز به جای آب متعفن از رودخانه تیمز به عنوان بخشی از فشار به آب تمیز به فقرا و مبارزه با گسترش وبا چشمه های اطراف لندن نصب شده بود.

متاسفانه، طرح اولیه هنوز بهداشتی ترین بودند. برخی از طرح های ویژه جام جهانی به چشمه که مردم را به اشتراک و، به طور طبیعی، گسترش بیماری. دیگران به ویژه طرح های که کاربر را به دهان خود قرار دهید یا در نزدیکی شیر آب. اگرچه طرح با گذشت زمان تغییر، در اکثر موارد عمومی سنگ شکن نسبتا unhygienic حتی به اوایل قرن بیستم باقی ماند.

طراحی مدرن چشمه نوشیدن — امر جعبه مانند با باز محافظت شده توسط قطعه سپر که squirts آب بسیاری از اینچ به دور از شیر آب–می تواند به هلسی، تیلور ترسیم. هنگام کار برای پاکارد شرکت موتور خودرو، او متوجه بسیاری از کارگران با اسهال خونی بیمار در حال سقوط. او معتقد است آلودگی آب توسط مشترک آب منابع در شرکت عاملی است و مجموعه ای از طراحی راه مدفوع بیشتر به مصرف آب. بین شیوع در کارخانه ماشین و تاریخچه شخصی خودش — او از دست پدرش به شیوع بیماری حصبه سال قبل — تیلور انگیزه کافی برای اختراع چیزی بهتر بود.

توسط 1912, او را در چشمه های تولید خود را نوشیدن بود شهر از وارن، اوهایو. مدت کوتاهی پس از آن، او خود را طراحی “دو Bubbler” است که گلوله دو قوس جریان آب به هوا به طوری که کاربر می تواند نوشیدن آب را بدون قرار دادن دهان خود را بر روی و یا در نزدیکی منبع ایجاد. طراحی موثر ثابت شده و در طول دهه های 1920 و 1930، شرکت بیش از 80 درصد شکن در ایالات متحده آمریکا تولید شد. شرکت هلسی، تیلور، هنوز هم تولید سنگ شکن امروز و — یک لحظه شما دو بازرسی بعدی چشمه نوشیدن استفاده کنید شما باید — تعجب به نام شرکت جایی در آن مشاهده نمی شود.

تصویر حسن نیت ارائه میدهد ویکی مدیا. / Raysonho