تعطیلی شبکه های اجتماعی در زامبیا

TunnelBear به کاربران اجازه می دهد بدون ترس از محدودیت های شبکه یا نظارت، اینترنت را با خیال راحت مرور کنند. ما در حال بررسی هستیم که مفهوم غالباً انتزاعی سانسور برای کسانی که در زمین آن را تجربه می‌کنند به نظر می‌رسد و چه احساسی دارد. جامعه دیجیتال آفریقا سازمانی است که بر تقویت جوامع با آموزش امنیت دیجیتال و ایجاد ظرفیت متمرکز است. آنها در مورد چگونگی آماده شدنشان برای انتخابات زامبیا و نحوه برخورد با مسدود شدن رسانه های اجتماعی که پس از آن به وجود آمد با ما صحبت کردند. آفریقا : ما به دنبال دستیابی به این (تقویت انعطاف پذیری) با استفاده از یک رویکرد امنیتی کل نگر از طریق طیف وسیعی از فعالیت ها هستیم که عبارتند از: برگزاری بحث و گفتگو با سازمان هایی که به دنبال کمک به شناسایی تهدیدها و خطرات آنها در کارشان هستیم. سپس یک برنامه عملیاتی با تمرکز بر راه‌های کاهش و به حداقل رساندن تأثیر این خطرات را توسعه و اجرا می‌کنیم. ما همچنین کارگاه‌های امنیتی را برای گروه‌های سازمان‌یافته، افراد و شهروندان برگزار می‌کنیم که در آن به اشتراک می‌گذاریم که چگونه می‌توانند اطلاعات خود را به صورت آنلاین و آفلاین بهتر ایمن کنند. و در آخر، ما از سازمان‌های جامعه مدنی کوچک و متوسط ​​در منطقه آفریقای جنوبی حمایت فنی می‌کنیم. احساس قوی مبنی بر اینکه اختلالات اینترنت وجود خواهد داشت. متأسفانه در انتخابات قبلی در آفریقا، ما دیدیم و فهمیدیم که اینترنت در طول انتخابات مختل شده است، تاکتیکی که توسط دیگر رهبران این قاره تقلید شده است. آیا این کار را برای همه انتخابات منطقه‌ای انجام می‌دهید؟

ما یک «نقشه راه امنیت دیجیتالی انتخابات» ایجاد کرده‌ایم که شامل چندین مرحله و اقدامات است که حداقل یک سال قبل از انتخابات باید انجام شود. برخی از مراحل درگیر شامل، اما محدود به انجام ارزیابی خطر برای سازمان‌های اصلی جامعه مدنی که در زمینه حقوق بشر و انتخابات از جمله روزنامه‌نگاران فعالیت می‌کنند، می‌شود. انجام آموزش امنیت دیجیتال؛ توسعه استراتژی های ارتباطی ایمن؛ پیاده‌سازی پلت‌فرم‌های جمع‌آوری اطلاعات امن و راه‌اندازی مکانیسم‌های واکنش به حوادث.

ما متأسفانه نمی‌توانیم این کار را با همه انتخابات منطقه‌ای به دلیل نیازهای مالی انجام دهیم، اما شروع به ایجاد حضور محلی در کشورهایی کرده‌ایم که از کشور محل اقامت ما دور هستند. بنابراین ما می‌توانیم اجرای این نقشه راه را همانطور که از راه دور از مردم پشتیبانی می‌کنیم، رهبری کنیم. برای شما چگونه است؟

راستش را بخواهید، این فقط چیزی بود که همه ما انتظارش را داشتیم و هیچ وحشت واقعی وجود نداشت، بلکه فقط تأیید ناخوشایندی از آنچه پیش‌بینی کرده بودیم وجود نداشت. در نهایت از اینکه متوجه شدیم رهبران آفریقا در حال عادی سازی اختلالات اینترنت در طول دوره های انتخاباتی هستند، ناراحت شدیم. از آنجایی که این اتفاق بزرگی نبود، من از دیدن بخش‌هایی از «نقشه راه» در حال اجرا هیجان‌زده بودم و اگر سازمان‌ها و افرادی که آموزش داده بودیم همچنان بتوانند اقدامات مورد بحث را فعال کنند، کمی عصبی بودم. دیدن اینکه آماده سازی ما نتیجه داد، مایه آرامش بود.

آزادی اینترنت چیزی است که ما برای آن می جنگیم و تا زمانی که همه به اینترنت دسترسی داشته باشند و دولت های سرکوبگر آن را محدود نکنند به مبارزه برای آن ادامه خواهیم داد. برای پوشش موارد نقض حقوق بشر که در کشورهایشان اتفاق می‌افتد، استفاده کنید. چگونه این اتفاق افتاد؟

نمی‌توانم بگویم این بسیج بود، بلکه فقط یک بررسی و تأیید بود. توجه داشته باشید که همه اعضای شبکه ما پروب OONI را در حال اجرا و TunnelBear یا Psiphon یا NordVPN نصب کرده بودند. من فقط مسئول تماس با هر تیم برای تأیید انسداد بودم و از او بپرسم که آیا آنها متوجه آن شده‌اند و استفاده از VPN را فعال کرده‌اند یا خیر. 19659005] ممکن است برای همه واضح باشد که حضور در اینترنت یک نیاز اساسی و همچنین یک چیز مشترک است که همه باید در خانه خود داشته باشند. متأسفانه این مورد در اکثر کشورهای در حال توسعه صدق نمی کند زیرا این امر بسیار گران است یا صرفاً به دلیل کمبود زیرساخت یا پوشش به راحتی در دسترس نیست. در مواردی که افراد اینترنت دارند اما آزادی اینترنت ندارند، آن وقت است که می‌بینید دولت‌ها هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند.

برای مثال، وقتی اعتراض‌ها اتفاق می‌افتد، فقط می‌توانند به ISP‌ها دستور دهند پلتفرم‌های خاصی را مسدود کنند، معمولاً پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی که شهروندان عادی از آن استفاده می‌کنند. به صورت روزانه با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنند. آنها همچنین می توانند سرعت اینترنت را کاهش دهند و در بدترین موارد کل اینترنت را خاموش کنند. این محدودیت‌های دسترسی به اینترنت می‌تواند تا زمانی ادامه داشته باشد که اعتراضات همچنان ادامه دارد، و این ممکن است به این معنا باشد که افراد و شرکت‌ها نمی‌توانند روزها و در برخی موارد ماه‌ها به اینترنت دسترسی داشته باشند. این وضعیت برای بسیاری از افرادی که اکنون ارتباط خود را با خانواده و دوستان و سایر نقاط جهان قطع کرده اند، سخت و حتی آسیب زا می کند. در این شرایط، افراد برای برقراری ارتباط با خانواده، دوستان و همکاران به دیگر پلتفرم‌های ناامن مانند پیامک یا تماس‌های مستقیم تکیه می‌کنند که پس از آن هزینه‌های ارتباطی آن‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

آزادی اینترنت چیزی است که ما برای آن مبارزه می‌کنیم و حفظ خواهیم کرد مبارزه برای زمانی که همه بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند، و دولت‌های سرکوبگر استفاده از آن را برای پوشش دادن نقض حقوق بشر که در کشورهایشان اتفاق می‌افتد محدود نمی‌کنند. سیاستگذاران دیجیتالی کارهای بیشتری انجام می دهند؟

خطاب به جامعه آزادی اینترنت: من معتقدم که نیاز زیادی به ایجاد همکاری های بهتر و قوی تر بین بازیگران مختلف در فضاهای مختلف وجود دارد. به عنوان مثال کسانی که با اعضای اصلی خط مقدم یا مردمی کار می کنند و کسانی که ابزارها یا پلتفرم ها را توسعه می دهند. چنین همکاری هایی تضمین می کند که بهترین راه حل ایجاد می شود و همچنین می تواند پشتیبانی منابع گسترده (انسانی، مالی یا عاطفی) را فعال کند. موقعیت‌های اخیر ثابت کرده‌اند که در جایی که رابطه و همکاری وجود دارد، نه تنها برای فعالان، بلکه برای شهروندان عمومی نیز سود مثبت خواهد داشت. درباره اهمیت حقوق دیجیتال و خط مشی بحث کنید. واقعیت غم انگیز این است که تنها تعداد کمی از افراد و سازمان ها هستند که واقعاً حقوق و سیاست های دیجیتال را کاملاً درک می کنند و این فقط به دلیل زبان و اصطلاحات مورد استفاده است. ساده‌سازی و مشارکت عمدی همه ذینفعان از جمله شهروندان عمومی به طور مثبتی دیدگاه پیرامون سیاست‌های دیجیتال را تغییر می‌دهد.

با همکاری بیشتر بین بازیگران کلیدی و درک گسترده‌تر از اینکه چگونه خط‌مشی دیجیتال زندگی روزمره ما را شکل می‌دهد، رویای آزادی اینترنت می‌تواند راحت تر قابل دسترسی است.

با احترام،
تیم TunnelBear

TunnelBear یک شبکه خصوصی مجازی بسیار ساده (VPN) است که به کاربران اجازه می دهد به صورت خصوصی وب را مرور کنند. این مرورگر را از هکرها، ISPها و هر کسی که شبکه را نظارت می کند، ایمن می کند. TunnelBear معتقد است که باید در هر کجا که هستید به اینترنت باز و بدون سانسور دسترسی داشته باشید.

دسته‌هاanti-censorship، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ،