آدرس IP چیست و چه کاربردی دارد؟

آدرس های IP از اساسی ترین ابزارهایی هستند که اینترنت را کار می کنند. آدرس IP شما برای انتقال و دریافت داده ها از سرورهای وب استفاده می شود. اطلاعاتی که از آن سرورها دریافت می کنید به شما امکان می دهد محتوای هر سایتی را که بازدید می کنید مشاهده کنید. بدون آدرس IP ، وب در شکل فعلی آن کار نمی کند.

اما آدرس IP دقیقاً چیست؟ آدرس IP شما چقدر درباره شما فاش می کند؟ در این مقاله ، به بررسی نکات زیر و آدرس های IP می پردازیم. بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.

آدرس IP تعریف شده:

ابتدا IP مخفف Internet Protocol است. اصطلاح "پروتکل" در دنیای کامپیوتر رایج است. این به روش هایی گفته می شود که برای انتقال اطلاعات از یک مکان یا دستگاه به مکان دیگر استفاده می شود.

در این صورت ، آدرس های پروتکل اینترنت (IP) برای شناسایی شبکه ها و دستگاه های مختلف در وب استفاده می شود.

به معنای واقعی کلمه ، آدرس پروتکل اینترنت شما مجموعه ای از اعداد است که دستگاه یا روتر شما را از یکدیگر متمایز می کند و مقصد ارسال و دریافت اطلاعات خاصی در وب را فراهم می کند. رایانه شما آدرس IP مخصوص به خود را دارد ، و تلفن و ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما نیز.

اینگونه فکر کنید: آدرس خیابان شما برای ارسال و دریافت نامه های فیزیکی به خانه شما استفاده می شود. به طور مشابه ، آدرس IP شما برای ارسال و دریافت اطلاعات از وب سایت هایی که بازدید می کنید استفاده می شود. برای مشاهده وب سایت ، اطلاعات خاصی باید بین دستگاه شما و سایتی که قصد بازدید از آن را دارید منتقل شود. این مبادله تا حدی با استفاده از آدرس IP اتفاق می افتد.

چگونه آدرس IP خود را بیابید:

از آنجا که آدرس IP شما یک شماره مجزا است که برای گشت و گذار در وب استفاده می شود ، برای شما (صاحب دستگاه) آسان است آدرس IP خود را با درخواست آنلاین پیدا کنید. نه تنها هرکسی می تواند به آدرس IP دستگاه شما دسترسی پیدا کند. به راحتی می توانید آن را پیدا کنید زیرا شما شخصی هستید که از آن دستگاه خاص برای وب گردی استفاده می کنید.

تصور کنید که صورت خود را در آینه پیدا کرده اید. از آنجا که چهره شما برای شما متمایز است ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که جلوی آینه قدم بگذارید. هنگامی که آدرس IP خود را در وب درخواست می کنید ، اینترنت به سادگی بازتابی از آنچه می بینید به شما نشان می دهد.

چندین وب سایت وجود دارد که آدرس IP شما را به شما می گویند. نیازی به تایپ گذرواژه خاص یا یافتن شماره سریال ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این اطلاعات را از اینترنت درخواست کنید. از آنجا که رایانه شما از آدرس IP خود در وب استفاده می کند ، یافتن آدرس IP شما به سادگی رفتن به اینترنت است.

به عنوان مثال: فقط "آدرس IP من چیست" را در Google تایپ کنید. شما باید یک رشته طولانی از اعداد را ببینید. آن رشته آدرس IP دستگاه شما است.

همچنین می توانید از وب سایت هایی مانند whatismyipaddress.com برای پیدا کردن اطلاعات مشابه استفاده کنید. رشته تصادفی از اعداد و حروف ، اما هیچ چیز تصادفی در مورد آن وجود ندارد. آدرس IP شما حاوی اطلاعات بسیار خاصی است که می توان آن را مانند سایر اشکال دیجیتال تفسیر کرد.

این س questionال را مطرح می کند: از آنجا که آدرس IP شما ابزاری است که برای شناسایی استفاده می شود ، وقتی به دست اشتباه می افتد چه اتفاقی می افتد؟ اگر یک فرد غریبه به آدرس IP شما دسترسی پیدا کند ، چه چیزی می تواند در مورد شما بیاموزد؟ ما در پست خود آنچه آدرس IP من درباره من نشان می دهد ، این موضوع را با اطلاعات عمیق تری پوشش داده ایم ، اما به عنوان یک مرور سریع ، نکات مهمی که باید بدانید در اینجا آمده است:

  • موقعیت جغرافیایی: یک آدرس IP آدرس دقیق خیابان یا مختصات GPS خود را اعلام نکنید. اما می تواند مکان کلی شما ، مانند کد پستی یا شهر را نشان دهد.
  • سابقه وب سایت: وقتی از وب سایتی دیدن می کنید ، آدرس IP شما را دریافت می کند. با یافتن وب سایت هایی که آدرس IP آن شخص در آنها ظاهر شده است ، می توانید سابقه مرور شخص دیگری را مشاهده کنید. مانند این است که هر بار که از یک وب سایت جدید دیدن می کنید ، حتی در حالت ناشناس ، رد پای کمی از دیجیتال بر جای بگذارید. داده های مبادله شده با استفاده از پروتکل اینترنت به شما امکان می دهد تا به طور یکپارچه از وب سایت های مورد علاقه خود دیدن کنید. به خاطر داشته باشید: دستگاه های و آدرس IP خود را دارند. برای اکثر مردم ، شبکه آنها فقط ارائه دهنده خدمات اینترنت آنها است. اما برای تغییر آدرس IP خود می توانید شبکه خود را تغییر دهید.

    ساده ترین راه برای ناشناس ماندن و ایمن ماندن در وب ، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) است. VPN داده های شما را از طریق یک سرور خصوصی هدایت می کند و به شما امکان می دهد بدون ارائه اطلاعات واقعی در مورد دستگاه خود و مکان آن ، از سایت های مورد علاقه خود دیدن کنید.

    استفاده از آدرس IP متفاوت از طریق VPN به این معنی است که آدرس IP شما دیگر شامل داده های خاص ارائه دهنده خدمات اینترنتی یا دستگاه شما نیست ، شما را ناشناس نگه می دارد و اطلاعات شما ایمن است.

    می خواهید در مورد نحوه محافظت VPN از IP شما بیشتر بدانید. نشانی؟ IPVanish VPN را به مدت 30 روز بدون ریسک امتحان کنید.

دسته‌هاAll Posts، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ، ،