نحوه استفاده از پیام رسان سیگنال

چشم انداز پیام رسان به طور مداوم در حال پیشرفت است. همانطور که در حال حاضر پابرجاست ، بسیاری از افراد از خدمات پیام رسان مانند WhatsApp ، Facebook Messenger و iMessage برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده خود استفاده می کنند. اما امروزه امنیت و حریم خصوصی بیش از هر زمان دیگری مهم است. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی مانند WhatsApp و Facebook Messenger دور می شوند. هر دو سرویس توسط فیس بوک اجرا می شوند و از برداشتن اطلاعات شما خوشحال هستند. این همان جایی است که Signal وارد می شود.

Signal یک سرویس پیام رسان رایگان است که سودآوری ندارد. و از نظر ویژگی ها نیز بسیار عالی است. در اینجا نحوه استفاده از پیام رسان سیگنال آمده است.

تاریخچه Signal Messenger

Whisper Systems از سال 2010 با محصولی مانند TextSecure و RedPhone در این نوع پیام رسان های امن سر و صدا داشت. قبل از خرید توسط توییتر در سال 2011 ، به عنوان راه اندازی رسانه های اجتماعی در آن زمان به دنبال بهبود امنیت خود بود.

Open Whisper Systems در سال 2013 به عنوان یک تلاش مشترک منبع باز برای ادامه توسعه TextSecure و RedPhone ایجاد شد. در تاریخ 29 ژوئیه 2016 ، پیام رسان سیگنال توسط Open Whisper Systems به جهان عرضه شد.

دو سال بعد در سال 2018 ، بنیاد سیگنال ایجاد شد. سازمانی غیرانتفاعی که به منظور کمک به ادامه کار سیگنال و تهیه یک پیام رسان منبع باز ، رایگان ، امن و خصوصی برای همه طراحی شده است.

سیگنال چگونه درآمد کسب می کند؟

افرادی مانند WhatsApp و Facebook Messenger اساساً درآمد خود را از طریق جمع آوری داده های شما هنگام استفاده از خدمات آنها به دست می آورند. به این دلیل که این خدمات برای کسب درآمد وجود دارد. سیگنال اینگونه نیست.

از آنجا كه سیگنال توسط یك سازمان غیرانتفاعی نگهداری می شود ، دیگر نیازی نیست كه توسعه دهندگان هر حركت شما را مشاهده كنند و ببینند كه چگونه می توانند از شما درآمد کسب كنند. اما سیگنال هزینه دارد ، سرورها و توسعه نیز هزینه دارند. بنابراین ، سیگنال چگونه صورتحساب ها را پرداخت می کند؟

خوب ، مانند اکثر سازمان های غیر انتفاعی ، سیگنال مقدار زیادی از پول خود را از طریق کمک های مالی به دست می آورد. اما این همه ماجرا نیست ، سیگنال همچنین از چیزهایی مانند کمک هزینه کمک می کند.

از آنجا که سیگنال در پایان روز نیازی به درآمدزایی ندارد ، این امر منجر به یک سرویس پیام رسان می شود که دلیلی ندارد که مراقب همه کارهای شما باشد. این همان چیزی است که سیگنال را برای بسیاری از افراد به چنین پیشنهادی جالب توجه تبدیل می کند. اما تکیه بر پول از طریق مواردی مانند کمک های مالی و کمک های مالی ، پایدارترین درآمد نیست.

به عنوان مثال WhatsApp با پشتیبانی از فیس بوک از یکی از ثروتمندترین شرکت های جهان پشتیبانی می کند. تا زمانی که واتس اپ به درآمدزایی برای فیس بوک ادامه دهد ، به حیات خود ادامه خواهد داد. اما با سیگنال ، این لزوماً اینگونه نیست. به خصوص که محبوبیت همچنان افزایش می یابد ، هزینه ها نیز افزایش می یابد و این خطر وجود دارد که از درآمد آنها بیشتر شود.

همانطور که در حال حاضر پابرجاست ، سیگنال کاملا خوب پیش می رود. اما این چیزی است که باید به آن توجه کرد.

Signal Messenger and Security

Signal Messenger از پروتکل Signal برای رمزگذاری خود استفاده می کند. پروتکل سیگنال از ترکیبی از الگوریتم Double Ratchet ، prekey ها و یک مصافحه Extended Diffie-Hellman استفاده می کند. پروتکل سیگنال از الگوریتم های سطح پایین Curve25519 ، AES-256 و HMAC-SHA256 ساخته شده است. این شامل هر دو چت یک به یک و همچنین چت های گروهی است.

همه موارد به طور پیش فرض در برنامه Signal رمزگذاری شده اند. قبلاً اینگونه بود که تماسهای صوتی بجای آن برای احراز هویت از SRTP با ZRTP استفاده می کردند ، اما در سال 2017 سیگنال به جای احراز هویت به استفاده از پروتکل سیگنال منتقل شد.

ممکن است شما از قبل از پروتکل سیگنال استفاده می کنید. از آگوست 2018 ، در سرویس هایی مانند WhatsApp ، Facebook Messenger و Skype مورد استفاده قرار گرفته است. اگرچه فقط به طور پیش فرض در WhatsApp روشن است.

با افزایش محبوبیت سیگنال ، میزان بررسی پروتکل سیگنال نیز افزایش یافته است. اولین تجزیه و تحلیل پروتکل سیگنال در سال 2014 توسط محققان دانشگاه Ruhr-University Bochum انجام شد. آنها دریافتند که به طور کلی امن است ، اما حمله احتمالی Unknown Key-share را کشف کرده اند. این نوع حمله به مهاجم این امکان را می دهد تا اساساً بدون اینکه قربانی آگاه باشد ، یک کلید را با یک طرف ناشناس به اشتراک بگذارد. بعداً ، در سال 2016 ، تجزیه و تحلیل بیشتری توسط چندین دانشگاه انجام شد که نتیجه گرفتند پروتکل سیگنال برای استفاده ایمن است.

سرانجام ، در سال 2017 ، دانشگاه روهر-بوخوم یک بار دیگر حمله ای نظری را یافت که می تواند به پروتکل سیگنال انجام شود. این حمله نظری به کاربری که از داشتن یک شناسه مخفی گروه مطلع است یا قبلاً عضو گروه نبوده و یا آن را سرقت کرده است ، می تواند به عضو گروه درآید. محققان نتیجه گرفتند که این کار جدی نیست زیرا انجام این کار بدون شناسایی دشوار است ، زیرا هرگونه تغییر در گروه اعضا را هشدار می دهد

بزرگترین محدودیت سیگنال – شماره تلفن

محدودیت عمده در سیگنال این است که کاربران خود را ملزم به ثبت نام با شماره تلفن می کند. وقتی صحبت از ناشناس ماندن ، حفظ حریم خصوصی و دسترسی کلی به آن می شود ، این کاملاً ایده آل نیست. مدت زمان طولانی است که معرفی نام های کاربری به جای شماره تلفن ها درخواست شده است ، اما به نظر نمی رسد Signal علاقه مند به بودجه بندی این شرایط باشد.

برای بسیاری ، این ممکن است مسئله ای نباشد. اما در کل با سیگنال مغایرت دارد. مجبور شدن به چیزی آسان ردیابی کنید زیرا شماره تلفن به مورد استفاده از Signal پایبند نیست. ناگفته نماند که امروزه دسترسی به شماره تلفن از طریق مواردی مانند Simjacking برای مهاجم آسان است.

این فرد تصمیم می گیرد که آیا حساب پیوست شده به شماره تلفن شما یک معامله کننده است یا خیر.

Signal Messenger چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه ، خدمات پیام رسانی فراتر از تبادل متن ساده است. بسیاری از ما از emoji ، gif ، عکس ، فیلم ، لینک و موارد دیگر استفاده می کنیم. آیا سیگنال برای علاقه مندان بصیر مدرن به اندازه کافی ارائه می دهد؟ قطعاً همینطور است!

سیگنال از ابتدای راه خود مسیری طولانی را طی کرده است. این یک بار یک برنامه barebones با رابط کاربری کاملاً ناخواسته بود. اما امروزه ، اگر به چیزی مانند WhatsApp عادت کرده باشید ، با سیگنال احساس می کنید که در خانه هستید. همچنین هیچ ویژگی را از دست نخواهید داد. هر کاری که می توانید با WhatsApp انجام دهید. شما می توانید با سیگنال انجام دهید. که شامل مواردی مانند گپ گروهی ، gif ، تماس اینترنتی و گپ ویدیویی است.

برای کسانی که یک همراه دسک تاپ خوب با تلفن همراه خود دوست دارند ، Signal یک برنامه دسک تاپ برای ویندوز ، macOS و Linux در دسترس دارد. می توانید در مورد آن و سایر پیام رسان های دسک تاپ در 6 برنامه برتر پیام دسک تاپ برای استفاده در لیست 2021 بیشتر بدانید!

نحوه شروع کار با Signal Messenger

اکنون که از تاریخچه و سابقه فنی سیگنال مطلع شدید ، تصمیم گرفتید که به استفاده از Signal علاقه مند هستید. در اینجا نحوه شروع کار با Signal در Android آورده شده است. مرحله اول در iOS به طور یکسان انجام خواهد شد.

مرحله اول – بارگیری سیگنال

اگر در Android یا App Store در iOS هستید ، به سادگی به فروشگاه Play بروید و Signal را جستجو کنید. یا با این پیوندهای Play Store و App Store مستقیم به صفحات آنها بروید. و آنها را در دستگاه خود بارگیری کنید.

مرحله دوم – پس از بارگیری سیگنال در دستگاه ، شماره تلفن خود را وارد کنید

. برنامه را باز کنید و "ادامه" را فشار دهید. سپس سیگنال از شما شماره تلفن شما را می پرسد. اطمینان حاصل کنید که کد کشور را برای محلی که شماره شماست درست تنظیم کنید! پس از ورود ، یک پیام متنی با کد تأیید خود دریافت خواهید کرد. آن را وارد کنید و می توانیم به مرحله بعدی برویم.

مرحله سوم – دریافت تنظیمات حساب خود

هنگامی که شماره خود را تأیید کردید ، می توانید حساب خود را راه اندازی کنید. ابتدا Signal نام شما را می پرسد و به شما امکان می دهد یک عکس نمایه تنظیم کنید. پس از مرتب سازی ، بعدی را فشار دهید و از شما خواسته می شود که یک پین تنظیم کنید. این پین همان چیزی است که اطلاعات شما را رمزگذاری می کند ، بنابراین مطمئن شوید که یک پین خوب انتخاب کرده و در جایی امن و مطمئن آن را یادداشت کنید.

مرحله چهارم – شروع به چت کنید!

آنچه در آن وجود دارد ، حساب Signal شما تنظیم شده است و می توانید با استفاده از پیام رسان Signal با دیگران گپ بزنید. برای شروع یک گپ جدید ، کافیست روی نماد Pencil کلیک کرده و به Signal اجازه دسترسی به مخاطبین خود را بدهید. سپس می توانید هرکسی را که می خواهید با او گپ بزنید پیدا کنید و آماده رفتن هستید.

یک پیام رسان قوی که فقط بهتر خواهد شد

بنیاد سیگنال با Signal Messenger کار تحسین برانگیزی را انجام می دهد. یک برنامه کاملاً غیرانتفاعی که فقط علاقه مند است یک پیام رسان خصوصی ، امن و ایمن برای استفاده با خانواده و دوستانتان به شما ارائه دهد. در دنیایی که به نظر می رسد برای ردیابی هر حرکت ما بسیار سخت است. خوب است بدانید که خدماتی مانند Signal وجود دارد. چیزی که واقعاً فقط برای مردم وجود دارد و نه برای هر شرکت بزرگی.

ارزش سیگنال را دارد ، فقط برای کمی. چه کسی می داند ، ممکن است فقط پیام رسان مورد علاقه شما شود.

دسته‌هاTutorials، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ،