بهترین شیوه های VPN – چگونه می توان از VPN خود بیشترین بهره را برد

VPN اکنون ابزاری ضروری برای استفاده از اینترنت است. با افزایش سانسور و نظارت آنلاین ، حفاظت از خود هرگز اهمیت بیشتری نداشته است. به عنوان مثال ، ایران چرخشی بسیار شدید به سمت اینترنت بسته دارد. با ایجاد یک اینترانت از انواع مختلف ملی ، فقط برای ارائه محتوای مورد تأیید دولت. مثال مهم دیگر در چند سال گذشته هنگ کنگ است. در حالی که چین با زیر پا گذاشتن مخالفت ها و وضع قوانین سختگیرانه سانسور ، کنترل خود را در این کشور سخت تر می کند.


اینجاست که VPN ها وارد می شوند

آنها می توانند به مردم کمک کنند تا از قوانین سختگیرانه ای که توسط دولت هایشان اعمال می شود فرار کنند و به اینترنت بازتر دسترسی پیدا کنند. اما برخی از بهترین شیوه های VPN وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید. در اینجا نحوه استفاده بیشتر از VPN خود آورده شده است.

سیاست های حفظ حریم خصوصی را مطالعه کنید

احتمالاً می توان گفت که اکثریت قریب به اتفاق مردم زحمت خواندن یک سیاست حفظ حریم خصوصی را ندارند. دقیقاً هیجان انگیزترین خوانده ها را ایجاد نمی کند. اما مطالعه سیاست حفظ حریم خصوصی یک ارائه دهنده بالقوه VPN چیزهای زیادی را نشان می دهد.

عمیق در سیاست های حفظ حریم خصوصی معمولاً اطلاعاتی از جمله وجود دارد:

  • سیاست های ورود به سیستم
  • اجرای ردیاب ها
  • چه اطلاعاتی در مورد شما ذخیره می شود
  • چه داده هایی با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته می شود

اگر دارید صبر ، شما می توانید و باید از طریق سیاست های حفظ حریم خصوصی بخوانید ، اما همیشه ممکن نیست. یک روش خوب برای کاهش تعداد زیادی از زبان انگلیسی ، جستجوی کلمات کلیدی در صفحه مانند "گزارش ها" یا "ردیاب ها" است. به این ترتیب می توانید به برخی از بیت های مربوط به نگرانی های خود بپردازید.

VPN های صفر ورود ضروری هستند

شما باید از استفاده از VPN که سیاهههای مربوط را ذخیره می کند خودداری کنید. با استفاده از VPN که سیاهههای مربوط را ذخیره می کند ، ردیابی فعالیت آنلاین شما از ISP به ارائه دهنده VPN منتقل می شود. و اگر مقامات برخی از داده ها را بزنند ، بسته به اینکه در کجا مستقر هستند ، ممکن است مجبور شوند آنها را تحویل دهند.

"ZP logs VPN میلیون ها گزارش از جمله رمزهای عبور کاربر را نشان می دهد ، داده های ادعا ناشناخته است."

– Troy Hunt، Twitter

می توانید اطلاعات مربوط به گزارش ها را که معمولاً در یک سیاست حفظ حریم خصوصی مشاهده می کنید ، بیابید. اما برخی از ارائه دهندگان حتی ممکن است دروغ بگویند یا فقط در جایی ذکر نکنند. سعی کنید به دنبال شواهدی از نوعی حسابرسی مستقل باشید که نشان می دهد فروشگاه ارائه دهنده هیچ گونه گزارش دیگری ثبت نمی کند.

بررسی کنید محل تأمین کننده VPN

کشورها و اتحادهایی در سراسر جهان وجود دارند که قوانینی را در مورد مواردی مانند نگهداری داده ها اجرا کرده اند. به عنوان مثال ، شرکت های مستقر در ایالات متحده طبق قانون ملزم به نگهداری اطلاعات ترافیک و کاربر حداقل برای 1 سال هستند. صرف نظر از اینکه این داده ها توسط شرکت مورد نیاز است یا خیر. این یک قدم جلوتر توسط اتحاد های مختلف کشورها در مورد به اشتراک گذاری داده ها برداشته می شود.

"اتحاد پنج چشم"

یکی از مشهورترین نمونه های این امر "پنج چشم" شناخته می شود. Five Eyes اتحادی بین استرالیا ، کانادا ، نیوزیلند ، انگلیس و ایالات متحده است. این اتحاد را می توان به بعد از جنگ جهانی دوم ردیابی کرد ، اما در سال های اخیر به گسترش "جنگ علیه ترور" تبدیل شده است. پنج کشور در این اتحاد به یکدیگر اجازه می دهند از شهروندان خود جاسوسی کنند. این اتحاد اساساً برای دور زدن قوانین در کشورها در مورد نظارت وجود دارد. بسیاری از اتحاد های مشابه دیگر وجود دارد.

موقعیت مکانی ارائه دهنده VPN از اهمیت برخوردار است

این مهم باعث می شود که از ارائه دهندگان VPN که در کشورهایی مستقر هستند که بخشی از چنین اتحادی هستند یا قوانین نگهداری اطلاعات دارند ، اجتناب کنید. به عنوان یک ابزار مرجع سریع ، باید از ارائه دهندگان VPN که در آنها مستقر هستند اجتناب کنید: ایتالیا

  • دانمارک
  • سوئد
  • این لیست جامع از هر نظر نیست ، اما در جستجوی ارائه دهنده VPN می توانید به راحتی به آن مراجعه کنید.

    بنابراین ، یک VPN که در خارج از کشوری مانند ایالات متحده کار می کند ، نمی تواند صفر گزارش باشد. طبق قانون ، آنها ملزم به نگهداری اطلاعات مشتری حداقل برای یک سال هستند. hide.me VPN خارج از مالزی ، کشوری است که هیچ قانونی برای نگهداری اطلاعات ندارد. این بدان معنی است که ما می توانیم یک VPN با صفر log واقعی کار کنیم.

    سعی کنید از ارائه دهنده VPN استفاده کنید که ارز رمزنگاری شده را قبول می کند

    برای کسانی که واقعاً ارزش ناشناس بودن خود را دارند ، استفاده از ارز رمزپایه برای پرداخت هزینه VPN شما ضروری است. ارزهای رمزپایه سطح ناشناس بودن را امکان پذیر می کند که با روش های پرداخت سنتی تر امکان پذیر نیست. و یک ارائه دهنده VPN که این روش پرداخت را ارائه می دهد حداقل نشان می دهد که برای کسانی که واقعاً می خواهند خصوصی باشند ارزش آنها را دارد.

    در حالی که به شما بستگی دارد که از چه ارز رمزنگاری شده برای پرداخت هزینه VPN خود استفاده می کنید ، بسیاری تمایل دارند از چیزی مانند Monero استفاده کنند. سکه ای که با حفظ حریم خصوصی ، امنیت و ناشناس ماندن ایجاد شده است.

    پروتکل VPN را که برای شما کار می کند بیابید

    PPTP، L2TP، IKEv2، SSTP، OpenVPN، WireGuard، SoftEther … این لیست همچنان ادامه دارد. پروتکل های VPN زیادی وجود دارد ، اما کدام یک برای شما بهترین است؟

    در مورد پروتکل های VPN هیچ راه حل "یک اندازه متناسب با همه" وجود ندارد. اما قطعاً مواردی وجود دارد که امروزه باید از آنها اجتناب کنید. PPTP برای استفاده ایمن نیست و آسیب پذیری های شناخته شده ای دارد. باید از آن اجتناب شود ، اما PPTP در این مرحله تقریباً مرده است و با پروتکل های امن تر جدید از آن پیشی گرفته است. L2TP پروتکل دیگری است که تا حدودی منسوخ شده و باید از آن اجتناب شود. در صورت پیکربندی نادرست ، L2TP می تواند ناامن باشد. L2TP پروتکل منسوخ دیگری است که راه dodo را طی می کند.

    توصیه ای دارید؟

    نمی توانید با IKEv2 ، SSTP ، OpenVPN ، WireGuard یا SoftEther اشتباه کنید. همه پروتکل های بسیار قوی ، ایمن و سریع در درجات مختلف هستند. اگر ارائه دهنده VPN شما برنامه ای ارائه می دهد ، این معمولاً روش خوبی برای آزمایش نحوه کار هر پروتکل برای تنظیمات خاص شماست. زیرا معمولاً به شما امکان می دهند به سرعت و به راحتی بین پروتکل ها جابجا شوید. Speedtest.net مکان خوبی برای دیدن تأثیر سرعت و تأخیر شما هنگام اتصال به سرور VPN است. و همچنین اطمینان حاصل کنید که آدرس IP شما تغییر کرده است.

    نشتی IP ، DNS و WebRTC را بررسی کنید

    با کلیک کردن روی اتصال کاملاً خوب است و فقط می توانید ایمن و خصوصی خود را حفظ کنید. اما آیا راهی وجود دارد که تأیید کند VPN شما کار می کند؟

    hide.me VPN ابزاری مفید دارد که به شما امکان می دهد نشتی IP ، نشتی DNS و حتی نشتی WebRTC را بررسی کنید (اگرچه WebRTC به تنظیمات مرورگر شما پیوند دارد نه VPN). اگر ابزار متوجه نشت IP یا DNS شود ، VPN شما به درستی کار نمی کند و استفاده از آن ایمن نیست.

    برنامه در مقابل پیکربندی دستی

    شانس این است که امروزه یک ارائه دهنده VPN را انتخاب کنید ، آنها برنامه خاص خود را دارند که می توانید استفاده کنید. اما آنها همچنین اطلاعات پیکربندی دستی و پرونده هایی را برای کسانی که ترجیح می دهند آن را از طریق سیستم عامل یا برنامه دیگری راه اندازی کنند ، ارائه می دهند. آیا یکی بهتر از دیگری است؟

    ذاتاً نیست. برای کسانی که فقط به دنبال یک راه حل ساده برای اتصال به سرور VPN هستند ، برنامه ارائه دهنده این کار را به خوبی انجام می دهد. و بسیاری از آنها همچنین دارای ویژگی های مفید هستند. در صورت قطع اتصال VPN ، مانند سوئیچ kill که اتصال اینترنت شما را خاموش می کند. یا به شما اجازه می دهد VPN خود را تونل کنید ، به طوری که فقط برنامه های خاص از اتصال VPN استفاده می کنند و بالعکس.

    اما این برای همه مناسب نیست ، بعضی از افراد ترجیح می دهند اتصال VPN را به صورت دستی یا از طریق سیستم عامل خود یا با استفاده از چیزی مانند OpenVPN GUI و SoftEther تنظیم کنند. این بدان معناست که شما ویژگی های مفیدی را که در برنامه موجود است از دست خواهید داد. اما برای بسیاری ، آنها ممکن است ترجیح دهند برنامه های کمتری بر روی دستگاه خود داشته باشند یا نتوانند برنامه هایی را نصب کنند (ممکن است در مواردی مانند کار یا وسایل ارائه شده در مدرسه)

    در نهایت ، این به ترجیح شخصی برمی گردد. جواب صحیحی وجود ندارد. هر دو را آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر کار می کند.

    ما برای شفافیت ارزش قائل هستیم

    بنابراین ، مفتخریم که بگوییم ما اخیراً با i2Coalition همکاری کرده ایم و به بخشی از VTI (ابتکار اعتماد VPN) ، کنسرسیومی از ارائه دهندگان VPN پیشرو با هدف ارتقا امنیت دیجیتال برای کاربران اینترنت تبدیل شده ایم. در سراسر جهان.

    هدف از برنامه VTI ایجاد تفاهم ، تقویت اعتماد و كاهش خطر برای کاربران VPN است. این یک گروه از ارائه دهندگان VPN است که گرد هم می آیند تا اطمینان حاصل کنند که همه ارائه دهندگان VPN از استاندارد اخلاقی بسیار بالایی در حفظ حریم خصوصی پیروی می کنند. .

  • VPN با ثبت صفر ضروری است ، هر چیز دیگری حریم خصوصی و امنیت شما را تهدید می کند.
  • مکان ارائه دهنده VPN میزان امنیت و خصوصی بودن آنها را تعیین می کند. حتماً ارائه دهنده مستقر در کشوری را انتخاب کنید که هیچ قانونی برای نگهداری اطلاعات ندارد.
  • در صورت امکان از رمز ارز استفاده کنید.
  • با پروتکل های مختلف VPN که در دسترس شما است بازی کنید تا ببینید چه چیزی برای تنظیمات شما بهتر است. اما سعی کنید از پروتکل هایی مانند PPTP و L2TP خودداری کنید.
  • نشت IP و DNS را بررسی کنید زیرا در صورت کار VPN شما نشان داده می شود.
  • یک برنامه یا پیکربندی دستی ذاتاً از دیگری بهتر نیست. فقط از آنچه برای شما مناسب است استفاده کنید.
  • نتیجه گیری

    امروزه استفاده از VPN بیش از هر زمان دیگری آسان تر است ، اما مواردی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید قبل از اینکه داده های خود را به یک ارائه دهنده VPN بسپارید و بخشی از آن را با پول نقد بدست آورید.



    دسته‌هاTutorials، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،