ناشناس در مقابل VPN – بهترین راه برای جستجوی خصوصی

تقریباً 6.5 دقیقه خواندن

یک تصور غلط رایج وجود دارد که حالت های "مرور خصوصی" – مانند ناشناس – از حریم شخصی آنلاین شما محافظت می کنند. منطقی است ، آنها "مرور خصوصی" خوانده می شوند ، چه کار دیگری باید انجام دهند؟ خوب ، اگر اخیراً این خبر را خوانده اید ، ممکن است دیده باشید که Google به طور خاص به دلیل حالت مرور خصوصی در دادخواست 5 میلیارد دلاری است.

واقعیت این است ، مرور خصوصی فقط شما را از سایر افرادی که دستگاهتان را به اشتراک می گذارند محافظت می کند. مرور خصوصی یک ویژگی عالی در دستگاه های اشتراکی ، مانند ایستگاه کاری یا رایانه مدرسه است ، اما اگر دستگاهی را با کسی به اشتراک نمی گذارید ، مرور خصوصی از خصوصی شما محافظت نمی کند.

اگر می خواهید از اطلاعاتی محافظت کنید از طریق دستگاه خود حرکت می کند ، سپس آنچه شما واقعاً می خواهید VPN است. هیچ مقایسه ای بین این دو وجود ندارد ، اما برای پاک کردن بحث "ناشناس در مقابل VPN" ، بیایید به نحوه عملکرد حالتهای مرور خصوصی بپردازیم ، و اینکه چرا مقایسه آنها با VPN مانند مقایسه سیب با بسکتبال است.

مرور خصوصی چیست؟ حالت؟

Google مرور خصوصی را توضیح می دهد:

  • جستجوهایی که انجام می دهید یا سایتهایی که بازدید می کنید در دستگاه شما ذخیره نمی شوند یا تاریخچه مرور آنها.
  • کوکی ها پس از بستن پنجره یا برگه مرور خصوصی شما حذف می شوند.
  • ممکن است نتایج جستجو و پیشنهادات خود را بر اساس موقعیت مکانی خود یا سایر جستجوهایی که در طول جلسه مرور فعلی انجام داده اید ، مشاهده کنید.

توجه: اگر شما برای استفاده از یک سرویس وب مانند Gmail به حساب Google خود وارد شوید ، ممکن است جستجوها و فعالیت مرور شما در حساب شما ذخیره شود.

آنچه در این یادداشت می گوید این است که ، مرورگر شما سوابق محلی جستجوهای شما ، پرونده هایی را که نگه می دارد ، ذخیره نمی کند. شما تاریخ سایت یا تاریخ جلسه را بارگیری می کنید شما ایجاد می کنید اما ، و این یک BUT بزرگ است ، اگر در حساب Google خود وارد شوید ، جستجوهای شما ، سابقه سایت و کوکی ها هنوز هم می توانند ذخیره شوند.

در بالای این ، داده های شما هنوز هم برای ISP ، تبلیغ کنندگان و مانیتور شبکه قابل مشاهده است. با مرورگر خصوصی ، حالت مرور خصوصی هیچ یک از اطلاعات شما را مبهم نمی کند و از آن محافظت نمی کند.

چگونه حالت مرور خصوصی کار می کند؟

بدون مرور خصوصی ، مرورگر شما به وب سایت ها و صاحبان آنها – انواع چیزهایی درباره دوست دارید از چه دستگاهی استفاده می کنید ، کجا هستید ، چه سایتی را بازدید کرده اید و چه موقع. وب سایت ها از این اطلاعات برای ارائه خدمات تبلیغی استفاده می کنند ، اما می تواند برای ردیابی موقعیت مکانی و عادات مرور شما نیز استفاده شود.

با مرور خصوصی ، پنجره مرورگر شما از بقیه سیستم عامل شما جدا می شود. قرار است با استفاده از مرورگر ، وب سایتها را ببیند که شما چه کسی هستید ، مسدود کردن کوکی ها و جلوگیری از دسترسی به سابقه مرور شما کمک می کند ، اما حتی هنگام استفاده از مرور خصوصی ، آزمایش حریم خصوصی Panopticlick EFF می تواند ببیند چه دستگاهی در آن هستم ، جایی که به آن وصل می شوم ، اگر من می توانم کوکی ها ، سیستم عامل من و یکسری اطلاعات شناسایی شخصی دیگر را بپذیرم.

 نتایج آزمون Panopticlick

نتایج عالی نبودند

در تصویر زیر می توانید تمام کوکی ها را مشاهده کنید که من در یک وب سایت با درآمد بالا انتخاب کردم. بهترین ویژگی مرور خصوصی این است که با بسته شدن پنجره مرورگر ، همه این کوکی ها را حذف می کند. تا زمانی که این اتفاق نیفتد ، همه اطلاعات توسط وب سایتهای اینترنتی از طریق وب سایت شما ارسال و دریافت می شود ، بنابراین همه افراد موجود در آن زنجیره می توانند ببینند که شما چه کاری انجام می دهید.

 ] این کوکی های زیادی برای "مرور خصوصی" است </em></p>
<h2 id= چگونه VPN از حریم شخصی من محافظت می کند؟

VPN با از بین بردن اتصالات مستقیم به شرکت های اطلاعات شخصی مرور برای محافظت از شما ، از حفظ حریم خصوصی شما کمک می کند. VPN آدرس IP خود را جایگزین کنید ، یکی از اصلی ترین راه هایی که اینترنت می داند شما کی هستید ، از کجا به سیستم متصل هستید و هنگام حرکت در اینترنت چه کاری انجام می دهید. VPN کوکی ها را مسدود نمی کند ، اما داده های گزارش کوکی ها را اشتباه می گیرد زیرا صاحب کوکی فکر می کند شما در جای دیگری هستید.

اگر از TunnelBear استفاده می کنید ، ما از سرورهای DNS رمزگذاری شده استفاده می کنیم ، بنابراین درخواست آدرس شما محافظت می شود. دانستن رمزگذاری شده DNS مهم نیست بلکه یک موتور جستجوی خصوصی است. اگر از قبل آدرس سایت مورد نظر خود را می دانید ، مانند tunelbear.com ، تایپ کردن در نوار آدرس شما را مستقیم به آن آدرس می برد ، اما هنوز یک درخواست DNS است که ISP شما می تواند ببیند.

چگونه به صورت خصوصی بمانید. آنلاین

ماندن آنلاین خصوصی کار ساده ای نیست. برخی از افراد از مسدود کننده های تبلیغاتی ، مرورگرهای آگاهانه برای حفظ حریم خصوصی و دسته های افزودنی استفاده می کنند. با وجود همه ابزارهای موجود ، متخصصان امنیتی هنوز هم قبول دارند که اضافه کردن VPN به لیست ابزارهای حفظ حریم خصوصی شما یک راه عالی برای محافظت از خود است.

استفاده از موتورهای جستجوگر آگاهانه در زمینه حفظ حریم خصوصی و خروج از حسابهای رسانه های اجتماعی شما شروع بسیار خوبی است. راهنمایی VPN شما را از فعالیت مرور خود فاصله می گیرد و تمام اطلاعاتی را که می فرستید و دریافت می کنید رمزگذاری کنید تا هیچ کس ، نه ارائه دهنده خدمات اینترنتی ، تبلیغ کنندگان یا هکرهای شما ، نتواند آنچه را بین دستگاه شما و سرور VPN اتفاق می افتد را ببینید.

TunnelBear [19659006] TunnelBear یک آزمایش رایگان با کاربرد آسان دارد که 500 مگابایت داده به شما می دهد تا بتوانید سرویس را امتحان کنید. برای به دست آوردن منافع امنیتی کامل ، اشتراک نامحدود اطمینان حاصل می کند که TunnelBear همیشه از شما محافظت می کند. TunnelBear را بارگیری کنید و از حریم شخصی خود محافظت کنید.

گرم و گرم ،
 تیم TunnelBear

دسته‌هاprivacy، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ، ، ، ،