اولین ویروس های کامپیوتری چگونه بود؟

پاسخ: ممکن است خزنده

در حالی که تعاریف فنی برای کامپیوتر ویروس و کرم و تروجان اشتراک کمی، آن را به طور کلی پذیرفته شده است که نوع اول از ویروس های کامپیوتری”” رخ داده در سال 1971 در ARPANET علمی/نظامی که شبکه قبل اینترنت مدرن. خزنده برنامه تجربی خود تکرار است که آلوده دسامبر کامپیوترها در شبکه است.

نوشته شده توسط باب توماس در فن آوری های BBN خزنده خود را در سراسر ARPANET با بهره برداری از آسیب پذیری در کامپیوتر DEC PDP-10 در حال اجرا سیستم عامل TENEX تبلیغ. کرم مخرب نیست و پخش بر لون دسترسی به ماشین و تکرار خود، “من خزنده, اگر شما می توانید گرفتن من!” روی صفحه ترمینال. اولین ویروس حذف برنامه، لقب درو ادامه پیدا, ferret کردن عفونت های خزنده و مرتب کردن طراحی شده.

سال پس از آن, توماس handiwork به عنوان یکی از تنها نمونه هایی از ویروس های کامپیوتری و یا هر چیزی شبیه حتی از راه دور ایستاده است. اگر چه با معیارهای مدرن خزنده کرم غیر مخرب در زمان بود، آن بود اولین نمونه ای از یک قطعه از نرم افزار خود، تبلیغ، اقدام در این حال ساده یک مد, مستقل. هنگامی که توماس به آن اجازه دهید شل، آن خاموش و در حال اجرا.

اگر یک قطعه از نرم افزار مانند خزنده دو ظاهر ما درک قابل توجهی پیچیده تر از آنچه به منزله کرم, ویروس, قطعه ای از نرم افزارهای مخرب و خود قطعات امروز، بالقوه دام انداختن دو خزنده طبقه بندی شده می شود متفاوت. هیچ کدام کمتر چیزی از راه دور مثل آن ده سال زمانی که رقابت بعدی بهترین برای عنوان ظاهر در وحشی در فرم “الک Cloner” تقدم — ویروس دوم که گسترش کپی خود را در فلاپی دیسک قرار داده در ماشین های آلوده جای ، مانند خزنده تبلیغ بر روی یک شبکه.

تصویر نیت دسامبر