پردازنده در اصلی کامپیوتر آی بی ام سریع چگونه بود؟

پاسخ: 4.77 مگاهرتز،

امروز به ما اندازه گیری عملکرد پردازنده از لحاظ گیگاهرتز, چند هسته، و مجموعهای از اندازه گیری عملکرد اضافی است که به سادگی در روزهای اول شخصی وجود نداشت. هنگامی که اصلی آی بی ام کامپیوتر شخصی، آی بی ام کامپیوتر 5150 بازار در اوت سال 1981، هیچ کس صحبت در مورد آن (چون دو هسته ای رایانه های شخصی نمی می رسند برای فرد بيست سال) ماشین تک هسته ای بودن.

دستگاه با اینتل پردازنده 8088, زمزمه همراه در آن زمان-کاملا-توانا 4.77 MHz. کاربران قدرت حمل گزینه به روز رسانی دستگاه های خود را با افزودن 4 مگاهرتز، coprocessor اینتل 8087 ریاضی است که boosts کارایی قابل توجه ارائه شده توسط اجازه می دهد تا به حال سیستم عامل برای offload محاسبات. مدل پایه sported 64 کیلوبایت حافظه پردازنده و اگر شما maxed بیرون اسلات توسعه حافظه 256 کیلوبایت می تواند پشتیبانی. هیچ درایو سخت داخلی در مدل اول وجود دارد و سیستم عامل و برنامه هایی که استفاده از فلاپی دیسک یا 5.25 لود شده تا به حال به. نوار کاست.

جالب توجه است، یک منطقه طراحی که رم آرکا سرب مترقی برای بار سیستم نمایش ویدئویی است. حمل ماشین با ساده CGA (رنگ کارت آداپتور) کارت گرافیک که مانیتور کامپیوتر RGBi (مدل 5153) و یا تلویزیون های NTSC متصل می. (در صورتی که برنامه های شما پشتیبانی آن) علاوه بر این، شما می تواند افزودن کارت MDA برای نمایش ساده از دو مانیتور. به عنوان مثال، اتوکد پشتیبانی با استفاده از رنگ مانیتور برای طرف طراحی گرافیک نرم افزار و تک رنگ مانیتور دوم (مدل 5151) برای تمام منوهای — نه بر خلاف مدرن ویرایش سوئیت که در آن شما می توانید پارک پالت ابزار خود را بر روی یک مانیتور و فضای کار در دیگر.

قداره راما & موزه حسن نیت ارائه میدهد تصویر/ویکی.