تفاوت بین منظره یاب نوری و الکترونیکی چیست؟

منظره یاب بیت هنگامی که شما در حال گرفتن عکس شما در دوربین نگاه کنید از طریق است. دو نوع اصلی وجود دارد: viewfinders نوری و الکترونیکی viewfinders اگر چه زنده مشاهده صفحه نمایش نیز استفاده می شود. بیایید نگاهی به تفاوت بین آنها.

نوری در مقابل الکترونیکی Viewfinders

dslr ها منظره یاب نوری است. آن چه باعث می شود آنها DSLR است. بیت “SLR” نام “تک لنز انعکاسی” به معنی و مکانیسم که نور از لنز به منظره یاب با استفاده از آینه و منشور هدایت است. هنگامی که شما دکمه شاتر را فشار می دهید آینه آسانسور از راه و نور سنسور بازدید عوض پس آن یک تصویر می توانید ضبط.

Viewfinders الکترونیکی (EVFs) در برخی از دوربین mirrorless یافت می شود. آنها بیشتر احتمال دارد به صورت استاندارد در پایان مدل بالاتر، اما ممکن است اختیاری اضافی در ورود به سطح مدل. به جای استفاده از یک آینه (“mirrorless”، بله آن را دریافت کند؟) به شما می دهد یک پیش نمایش از آنچه شما در حال تیراندازی, دیجیتال حسگر همیشه فعال است و نشان می دهد چه آن را روی صفحه نمایش کوچک الکترونیکی که منظره یاب نوری می شود تشخیص. از بین بردن آینه است بخش بزرگی از آنچه که باعث دوربین mirrorless قابل توجهی کوچکتر از dslr ها نمایش زنده

نمایش در dslr ها و mirrorless دوربین در بر داشت. برخی وجود دارد–به طور کلی سطح ورود — mirrorless دوربین های است که آنها را به طور انحصاری. مثل منظره یاب الکترونیکی زنده مشاهده صفحه نمایش چه سنسور تشخیص به جای استفاده از آینه. هنگام استفاده از صفحه نمایش زنده بر روی یک DSLR آینه از راه قفل که نور سنسور به طور مستقیم بازدید می شود. چیز بزرگ در مورد زنده مشاهده صفحه نمایش این است که آنها، خوب، بزرگ. 3 “صفحه نمایش غیر معمول نیست.

کدام یک استفاده می کنید؟

چه منظره یاب استفاده کنید شما بیشتر نتیجه چه دوربین دارید به جای هر چیز دیگری است. شما نمی توانید منظره یاب اپتیکال دوربین mirrorless و بالعکس را قرار داده است. اگر شما با توجه به خرید یک دوربین جدید, با این حال، برخی از تفاوت های بین آنها می تواند به شما در نظر وجود دارد.

به طور کلی هر منظره یاب به همراه صفحه نمایش زنده بهتر از تنها صفحه نمایش زنده است. در حالی که زنده مشاهده صفحه نمایش بزرگ برای فریم تصاویر چشم انداز و یا تمرکز دقت آنها بی دست و پا برای استفاده از دلیل شما نیاز به نگه داشتن آن را در طول دستها برای دیدن اگر خود دوربین بر روی سه پایه نیست. این بدان معنی است که شما نمی توانید دوربین بند آن درست–و شما به نوعی احمق نگاه. پرده نمایش زنده نیز وحشتناک در نور روشن است; بنابراین شما به آنها را ببینید اگر واقعا آفتابی کردن مبارزه کنید آنها فقط نمایشگرهای ال سی دی.

Viewfinders الکترونیکی قدیمی تر مسائل چند با تیزی بود و از آنجایی که آنها کوچک محلی، اغلب کم وضوح صفحه نمایش. آنهایی که جدیدتر است عمدتا خطاب این مسائل اگر چه شما به احتمال زیاد هنوز هم قادر خواهید بود به توجه کنید که شما دنبال آن هستید در صفحه نمایش — محدوده نیست نیز به خوبی با نوری viewfinders.

مزیت بزرگ منظره یاب الکترونیکی است که دوربین را بارهای از اطلاعات اضافی مانند در تمرکز می تواند روکش یا نمایش بیش از حد و که شما دریافت می کنید دقیق پیش نمایش عمق میدان و قرار گرفتن در معرض.

نوری viewfinders عامل در بسیاری از مردم دو dslr ها چسبیده به جای دو mirrorless تعویض می باشد. هنگامی که شما را از طریق منظره یاب نوری نگاه کنید، شما در حال دیدن مستقیم را پایان لنز. این به شما می دهد دیدگاه بسیار واضح و تیز صحنه. هیچ امکان تاخیر و یا مات است. شما همچنین می کنید احساس کمی عجیب و غریب برای نگاه کردن به صفحه نزدیک.


شخصا، من هنوز هم عاشق منظره یاب نوری در DSLR من اما دوربین های بعدی من خواهد شد احتمالا mirrorless. مزایای استفاده از EVFs شروع به سنگین تر بودن از معایب. نکته اصلی این است که هر منظره یاب بهتر از یک صفحه نمایش زنده است.

تصویر های اعتباری: جیمی خیابان در Unsplash.