کلمه “سرنخ” آثار ریشه های آن به پشت?

پاسخ: اساطیر یونان

در اسطوره شناسی یونانی، Theseus افسانه ای پادشاه و بنیانگذار قهرمان آتن و قهرمان بزرگ از زندگی توضیح داد که سوء استفاده تاریخ آتن و نقش آن در فرهنگ یونانی بود. سوء استفاده او Herculian است-مانند كارهايتان، foiling تلاش های ترور و قتل Minotaur در هزارتوی کرت.

در میان داستان های در مورد Theseus گفت داستان Minotaur احتمال بهترین شناخته شده به دلیل گنجاندن آن در مجموعه اسطوره های یونانی در طول سال است. جزئیات اصلی داستان است که Theseus sailed به کرت و دختر شاه مینوس Ariadne، در عشق با او سقوط کرد. او در مشاوره Daedalus (که ساخته شده دخمه پرپیچ و خم برای شاه) هنرمند هدیه Theseus توپ بزرگ رشته به عنوان یک راهنمای استفاده به منظور پیدا کردن راه خود از دخمه پرپیچ و خم پس از او تا به حال ذبح Minotaur.

مدت برای یک توپ از رشته یا نخ “clew” و برای 2004، مهمان کلمه در فارسی چنین استفاده می شود، بود “تا زمانی که آن را به معنای جدید را شروع: منجر به ارائه بینش و یا اطلاعات است که به نتیجه همان راه منجر رشته در یونانی اسطوره Theseus به نتيجه گيري از مصیبت های خود را در دخمه پرپیچ و خم. املا را از “clew” دو “سرنخ” منتقل شده و معنای قدیمی نفع جدید رها شد.

نقاشی توسط ژان باپتیست Regnault/ویکی مدیا.