آزادی اینترنت باید در راس دستور کار دموکراسی جهانی قرار گیرد

این نسخه تألیفی توسط شمس عبدالوهاب از Tunnelbear و مدیر فناوری CDT مالوری کنودل نوشته شده است و برای اولین بار در 2 جولای 2021 در OpenGlobalRights ظاهر شد.

هنگامی که رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن ماه گذشته در ژنو با رئیس جمهور روسیه دیدار کرد ، کاخ سفید اعلام کرد که "طیف وسیعی از مسائل فوری" در دستور کار قرار دارد ، از جمله مشارکت کرملین در حملات سایبری جهانی و کمپین های اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست. در جریان این مذاکرات – و در اجلاس دموکراسی ها – که بایدن متعهد شد با متحدان خود دیدار کند ، این برای ایالات متحده بسیار مهم بود که تصدیق کند که آزادی اینترنت در سراسر جهان در محاصره است. اکنون زمان آن است که حاکمیت سایبری را به چالش بکشیم و برای حفاظت فوری فشار بیاوریم تا اطمینان حاصل شود که مردم می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به اطلاعات مورد نیاز برای ایمن ، سالم و آگاه دسترسی داشته باشند.

ما نمی توانیم اجازه دهیم حاکمیت سایبری – این ایده که کشورها باید در مرزهای خود حاکمیت خود را بر روی اینترنت اعمال کنند – جایگزینی برای امنیت سایبری شوند. بازیگران دولتی غیر مجاز از حاکمیت به عنوان دفاعی برای سانسور محلی محتوا در پلتفرم های جهانی استفاده می کنند و اغلب به دنبال کنترل شدیدتر بر روی دروازه های اینترنت هستند. حاکمیت سایبری همچنین منجر به فناوری و سیاست هایی می شود که "کنترل اطلاعات" نامیده می شود. پتانسیل جلوگیری از بیان آزاد و حق اطلاعات شاید یکی از دلایلی باشد که چارچوب های امنیت سایبری دموکراتیک تمایل به اجتناب از کنترل اطلاعات در چارچوب حاکمیت سایبری دارند. با این حال ، این تغییر به سمت اطلاعات و داده های مرکز ، و نه افراد ، در حال انجام است. تصرفات اخیر نظامیان در میانمار منجر به قطع اینترنت شد که نه تنها دسترسی ساکنان به دنیای خارج را قطع کرد ، بلکه بقیه جهان را از دانستن جنایات وحشیانه در مرزهای این کشور باز داشت. اثرات همه گیری کووید -19 سلامت روحی ، جسمی و اقتصادی جوامع دارای ارتباط کمتر را در خطر حتی عمیق تری قرار داده است. ارتباطات فراتر از مرزهای خود تمرکز این گزارش بر 2020 نشان می دهد که دولت ها حتی از بیماری همه گیر به عنوان بهانه ای برای بستن اطلاعاتی که نمی خواهند در اختیار آنها قرار گیرد ، استفاده می کنند. اصول دموکراتیک حکومت جهانی اینترنت از طریق امنیت سایبری که مردم را متمرکز می کند ، اتحاد ایجاد می کند و زیرساخت ها را تقویت می کند.

قابل توجه است که نگرانی های زیادی ممکن است مداخلات دولتها در امنیت اطلاعات را توجیه کند. کشورهای دموکراتیک (از جمله ایالات متحده ، ژاپن و بسیاری از اتحادیه اروپا) پیشنهاد می کنند که جریان داده ها را در تلاش برای مبارزه با اطلاعات غلط و به گفته آنها ، حفاظت از امنیت عمومی کنترل کنند. اما اطلاعات غلط نیز اغلب به عنوان دلیل ممنوعیت اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. این نمونه ها هم از حاکمیت سایبری وام می گیرند. هدف از پرداختن به اطلاعات غلط غالباً هدفمند است ، اما باید با تدبیر انجام شود ، در غیر این صورت ما در معرض خطر بازکردن دری برای بازیگران بد دولت هستیم تا سانسورهای مضر آنلاین را مشروعیت بخشند. بین امنیت سایبری و حاکمیت سایبری اما اگر اینترنت بخواهد به وعده خود مبنی بر قوی بودن قوی و در عین حال ماندن در یک فضای امن و دموکراتیک عمل کند ، نیاز به حمایت کشورهای و شرکتهای دموکراتیک دارد.

متحدان جهانی آزادی اینترنت باید بر سه حوزه خاص تمرکز کنند که نیاز به علاقه و سرمایه گذاری واقعی این دستور کار ضمن تقویت آزادی اندیشه در اینترنت ، شیوه های قوی امنیت سایبری را ارتقا می دهد.

ابتدا ، سواد دیجیتال رایج بخش مهمی از زندگی مدنی روزمره است. به جای تبلیغات بی شمار آنلاین ، ما نیاز به درک وسیع تری داریم که چیزی به نام راه حل سریع امنیت سایبری وجود ندارد. با این حال ، ابزارهایی وجود دارد که به بهبود امنیت دیجیتال کمک می کند ، مانند VPN و مدیریت رمز عبور. تحقیقات ما نشان داد که از هر چهار کاربر در سراسر جهان یک نفر با فناوری VPN آشنا نیست. ریشه در این ایده دارد که اینترنت از مرزهای ملی فراتر می رود ، VPN ها به شهروندان راهی می دهند تا از حاکمیت سایبری خود جلوگیری کنند و در عین حال به حفاظت از امنیت سایبری خود نیز کمک می کنند. اما با توجه به اهمیت آنها ، ما از سیاست گذاران می خواهیم مسئولیت خود را در آموزش موسسات و مردم در مورد مزایای ابزارهای دور زدن در نظر بگیرند تا سانسورگران نتوانند از آنها به عنوان ابزاری در دفاع خود استفاده کنند.

دوم ، حفاظت و تامین مالی جامعه ضروری است- ایجاد گروه هایی مانند صندوق فناوری باز (OTF) و کمک های مالی آن ، که به میلیاردها نفر در سراسر جهان اجازه می دهد با خیال راحت از اینترنت بدون سانسور و نظارت دیدن کنند. این مهم است که جامعه آزادی اینترنت هرگز با کمبود بودجه مواجه نشود ، مانند آنچه در سال 2020 تجربه شد ، و تأثیرات آن برای پیشرفت فناوری های حقوق بشر مضر است. به جامعه مدنی در مبارزه برای آزادی اینترنت بپیوندید ، تا بتوانیم از تعهد بین المللی پایدار برای استفاده آزاد ، باز و دموکراتیک از اینترنت اطمینان حاصل کنیم. یک مدل مالی متنوع که شامل شرکت های فناوری ، گروه های حقوق بشری و دولت ها می شود ، امنیت سایبری را با پاسخگویی به بازیگران کلیدی تقویت می کند ، که این امر جوامع آزادی اینترنت را قادر می سازد تا به کارهای مهم خود ادامه دهند.

ما وظیفه داریم از آرمان های آزاد و باز که اینترنت بر اساس چالش های مدرن طراحی شده است. لازم به یادآوری است که حاکمیت سایبری موضوعات را فقط متعلق به دولت می داند و امنیت سایبری همه را ملزم به همکاری می کند. با در نظر داشتن همکاری ، می توانیم جنبش آزادی اینترنت را در صورت تمایل به آن تقویت کنیم.

دسته‌هاanti-censorship، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ، ، ، ، ، ، ،