بلاروس و خاموش کردن اینترنت

TunnelBear به کاربران این امکان را می دهد تا بدون ترس از محدودیت شبکه یا نظارت ، اینترنت را با خیال راحت مرور کنند. ما در حال بررسی چگونگی مفهوم انتزاعی سانسور برای افرادی که در زمین تجربه می کنند ، است. Human Constanta یک سازمان حقوق بشری مستقر در بلاروس است که داستان خود را درباره خاموش شدن اینترنت 9-12 آگوست برای ما تعریف کرد.

TunnelBear: در وب سایت خود ، شما حقوق دیجیتال را به عنوان یکی از سه ستون اصلی کار حقوق بشر ذکر کرده اید ، می تواند شما به همین دلیل گسترش می دهید؟

Human Constanta: مأموریت سازمان حقوق بشر ما رسیدگی به چالش های معاصر حقوق بشر است. بدون شک ، حقوق و آزادی های دیجیتال یا "حقوق و آزادی های بشر در عصر دیجیتال" متناسب با این مأموریت است. اخیراً بسیاری از فناوری ها وارد زندگی ما شده اند و به سرعت قابل توجه و ضروری شده اند. در بعضی از کشورها ، حق اینترنت از قبل به عنوان یک حق اساسی بشر شناخته شده است. ایده حقوق دیجیتال تحول آنچه بیش از 70 سال با ما بوده است – حق حریم خصوصی و حفاظت از داده ها ، آزادی اطلاعات ، آزادی مطبوعات و عدم سانسور.

ما حقوق دیجیتال را در نظر می گیریم واقعاً مهم باشد ، خصوصاً به این دلیل که بدیهی است که پیشرفت فناوری مانند توسعه خدمات اینترنتی ، ربات سازی ، گسترش اینترنت چیزها یک روند طبیعی و اجتناب ناپذیر است. اعلامیه جهانی حقوق بشر در پاسخ به وحشت جنگ جهانی دوم ایجاد شد. با این کار می توانیم با تعبیه رویکردی مبتنی بر حقوق بشر در فناوری از مشکلات آینده جلوگیری کنیم. این بدان معنی است که وقتی ما در مورد حقوق دیجیتال صحبت می کنیم ، در مورد استفاده اخلاقی از فناوری ، محافظت از مردم در برابر استفاده نادرست از راه حل های فناوری ، مسئولیت سهامداران و اهمیت دسترسی برابر به فناوری صحبت می کنیم.

سل: آیا قبل از انتخابات در بلاروس احساسی وجود داشت که اینترنت قطع شود؟

HC: علی رغم جایگاه اعلام شده خود به عنوان یک کشور باتجربه در فناوری ، اینترنت در بلاروس همیشه در حد متوسط ​​بوده است کنترل. برخی از وب سایت ها مسدود می شوند ، اغلب بدون تصمیم دادگاه یا دلایل قانع کننده ، رسانه های اینترنتی مورد توجه خاص و گاهی سانسور قرار می گیرند ، شبکه های اجتماعی تحت نظارت قرار می گیرند ، و این همه بخشی از فضای معمول است.

هنگامی که همکاران Access Now با ما تماس گرفتند مارس ابراز عقاید کرد که بلاروس ممکن است در انتخابات در ماه اوت با اینترنت مشکل داشته باشد ، ما آن را تهدید بزرگی نمی دیدیم. ما فرض کردیم که ، همانطور که معمولاً اتفاق می افتد ، مقامات برای یک یا دو روز وب سایت های چندین رسانه و سازمان های حقوق بشری را مسدود می کنند و بس.

اما این تهدید اولین بار در 19 ژوئن ، زمانی که بزرگترین تلفن همراه کشور بود ، آشکار شد. ارائه دهنده اینترنت برای چندین ساعت به طور کامل قطع شد. تعداد زیادی از مردم از اینترنت قطع شده بودند و نمی توانستند دریابند که در خیابانهای مینسک که در آن اعتراض گسترده ای به بازداشت یک نامزد ریاست جمهوری صورت گرفت ، چه اتفاقی می افتد. سپس فهمیدیم که اوضاع واقعاً جدی است و شروع به آماده سازی برای خاموشی های احتمالی کردیم.

سل: چگونه برای خاموش شدن آماده شدید؟

HC: ما درک درستی از آن نداشتیم چه اتفاقی می افتد ، بنابراین ما برای سناریوهای مختلف آماده شدیم. اولین کاری که ما انجام دادیم ایجاد یک گپ تلگرام Digital Observers بود که در آن از مردم خواستیم تا از طریق ابزار OONI و Network Cell Info Light به ما در نظارت بر خاموش شدن و انسداد کمک کنند. ما این کار را برای ضبط محدودیت های اینترنتی انجام دادیم که به ما امکان پاسخگویی به آنها را می دهد.

سپس به کمپین #KeepItOn پیوستیم و از طریق اشتراک VPN برای فعالان ، مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگاران از Access Now و TunnelBear پشتیبانی خواستیم. ما معتقد بودیم که اگر قرار باشد انسداد یا نظارتی وجود داشته باشد ، این به افراد کمک می کند تا حریم خصوصی خود را حفظ کرده و به سایت های مسدود شده دسترسی پیدا کنند. ما همچنین دستورالعمل هایی را در مورد نحوه استفاده از VPN ، سرور پروکسی برای تلگرام و گزینه های دور زدن انسداد اینترنت توزیع کردیم.

در چت ما ، شرکت کنندگان به طور فعال در مورد راه حل های احتمالی در صورت انسداد و اطلاعات مشترک درباره خدمات و ابزارهای در حال اجرا بحث کردند. این چت محلی شد که تمام راه حلهای احتمالی برای انسداد در آن برقرار می شد.

همه اینها را باید بگوییم ، آماده سازی عمدتاً شامل خدمات گسترده ای ، تسهیل جامعه ای از فنون با انگیزه و تهیه / آزمایش راه حل های فنی بود.

سل : وقتی اینترنت تاریک شد ، می توانید توضیح دهید که این وضعیت در بلاروس چگونه بود؟

HC: این تأثیرات متفاوتی برای افراد مختلف داشت. ما با افرادی روبرو شدیم که از VPN و سایر ابزارهای دور زدن اطلاع نداشتند و به مدت سه روز آنها اصلاً نمی فهمیدند چه اتفاقی می افتد. برای آنها این مانند سفر به دهه 90 بود. آنها با تماس با افراد در یک شبکه تلفن همراه منظم کنار آمدند ، اگرچه آنها نگران دسترسی نداشتن به سرویس پیام رسانی بودند.

برای بسیاری از مردم ، کمبود اینترنت به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است ، به ویژه برای کسانی که در IT کار می کنند -شرکت یا آنلاین. خاموش شدن اینترنت فقط به این معنی نیست که شما نمی توانید اخبار را بخوانید یا فیلم های Youtube را تماشا کنید ، این به معنای از دست دادن ارتباط با دوستان و اقوام ، عدم توانایی در سفارش غذا یا تاکسی ، عدم توانایی در کار و درآمدزایی ، و ناتوانی کامل در به دست آوردن اطلاعات.

به نظر می رسید کسانی که آماده و از پیش نصب شده بودند برای جلوگیری از مسدود کردن مانند ما ، در دنیای کمی متفاوت زندگی می کنند. ما آنچه را که در خیابان در حال وقوع بود مشاهده کردیم و خبرنگاران دائماً با ما تماس می گرفتند و از ما می خواستند که آنچه را که اتفاق می افتد به آنها بگویید. گاهی اوقات ما فقط می خواستیم در خیابان ها قدم بزنیم و فیلم هایی را که از کانال های تلگرامی وارد می شود به همه نشان دهیم ، زیرا به نظر می رسید که بسیاری از افراد به راحتی نمی فهمند چه اتفاقی می افتد.

خاموش شدن اینترنت فقط به معنای این نیست که می توانید اخبار را بخوانید یا فیلم های یوتیوب را تماشا کنید ، این به معنای از دست دادن ارتباط با دوستان و اقوام ، عدم توانایی سفارش غذا یا تاکسی ، ناتوانی در کار و درآمدزایی و ناتوانی کامل در به دست آوردن اطلاعات است. [19659004] از آنجا که در بیشتر اوقات ، اینترنت اصلاً کار نمی کرد ، خروج از خانه ترسناک بود. اما ما احساس کردیم که این مهم است ، بیرون رفتن به ما امکان کمک به قربانیان خشونت پلیس و ارتش و ثبت تخلفات را می دهد.

سل: افراد جامعه آزادی اینترنت (و فراتر از آن) چگونه اینترنت ارتباط برقرار می کردند خاموش شد؟

HC: روش های ارتباطی یکسان بود – عمدتا از طریق تلگرام که بعضی اوقات فقط از طریق پراکسی داخلی کار می کرد. افراد جامعه عمدتا می دانستند چه کاری انجام دهند ، آنها VPN و سرورهای پروکسی را از قبل نصب کرده اند ، برخی از آنها VPN های خاص خود را داشتند.

هنگامی که خاموش کردن کامل نبود ، کانال به طور قابل توجهی تخریب و فیلتر شد تا پروتکل های معروف VPN مانند OpenVPN غیرفعال شود ، PPTP ، L2TP و SSL / HTTPS. با وجود اینکه بسیاری از ابزارها درمانده نیستند ، هنوز فرصتهایی وجود داشت که با استفاده از ابزارهای پیچیده تر برای دور زدن ، به بیرون از شبکه بروید. همچنین دوره هایی وجود داشت که محدودیت ها بیشتر بود. در این لحظات ، سعی کردیم به مردم بگوییم که چگونه VPN ها را بارگیری کنند و چگونه پروکسی نصب کنند. در مورد آندروید و لپ تاپ ، پرونده های نصب از طریق بلوتوث و از طریق درایو های فلش ارسال می شدند. برخی از افراد با دسترسی مستقیم به نصب کنندگان ، خدمات اشتراک فایل آنلاین را ایجاد کردند. در موارد دیگر ، اینها پیامک و تماس صوتی بود. من نمونه ای را می دانم که رسانه ها اخبار خود را از طریق پیام کوتاه ارسال می کنند.

سل: آیا می توانید نشانه ای از تعداد افراد شبکه خود را که از طریق خاموش شدن تحت تأثیر قرار گرفته اند ، بیان کنید؟

HC: من نمی دانم آیا حتی می توان محاسبه کرد که چه تعداد از افراد در خاموش کردن تأثیرگذار بوده اند. می گویم از 100٪ افرادی که می شناسم ، حداکثر 20٪ قادر به برقراری ارتباط بودند.

سل: چگونه ایده آزادی اینترنت را برای کسانی که همیشه از آن برخوردار بوده اند توصیف می کنید؟ ؟

HC: من نمی دانم در اینترنت آزادی اینترنت كاملاً وجود دارد یا خیر. من می گویم آزادی اینترنت زمانی است که شما بدانید در هر زمان به اطلاعات مورد علاقه خود دسترسی خواهید یافت.

این زمانی است که بدانید به طور غیرقانونی از فرصت گفتن به دوستان خود محروم نخواهید شد. و خانواده که زنده و سلامت هستید. این یک درک است که زندگی شخصی ، آزادی و درآمد شما به دیکتاتوری بستگی ندارد که دیوانه شده و سوئیچ را خاموش کند ، فکر می کند این باعث اطاعت مردم می شود. آزادی اینترنت در مورد اتصال جهانی است ، گفتگویی بین هرکسی که با حاکمیت اینترنت کار می کند و عواقب عملکرد خود را می فهمد.

سل: آیا موردی وجود دارد که دوست داشته باشید بیشتر در جامعه آزادی اینترنت مشاهده کنید؟ [19659003] HC: جامعه آزادی اینترنت به خوبی از همه عواقب محدودیت ها ، خاموش شدن ها و انسداد آگاه است. بسیاری از متخصصان برجسته در این جامعه در سراسر جهان وجود دارند که به ما در بلاروس کمک کردند تا از پس شرایط برآییم.

آنچه که ما نیاز داریم ارتقا to حق دسترسی به اینترنت یا حق اتصال به عنوان یک حق واقعاً اساسی بشر و جستجوی آن است. ممنوعیت استفاده از فناوری هایی که این حق را نقض می کنند. البته ، در چنین مواردی مسئولیت بزرگی بر عهده شرکت ها و تعهد آنها در استفاده اخلاقی از فناوری هایی است که تولید می کنند.

آنچه ما نیاز داریم ارتقا the حق اینترنت یا حق اتصال به عنوان یک شرکت است. واقعاً حق اساسی بشر و ممنوعیت استفاده از فن آوری هایی که این حق را نقض می کنند.

جامعه آزادی اینترنت باید به عنوان یک ذینفع و مشاور در این فرایندها فعالانه در حاکمیت اینترنت درگیر شود. همه ما باید هرجا که ممکن باشد با بقیه شرکت کنندگان – تجارت ، دولت – ارتباط بیشتری برقرار کنیم. این می تواند یک جاده طولانی باشد ، اما این بدان معنا نیست که ارزش ایستادن را دارد. ما قبلاً می بینیم که مسائل حقوق بشر در جایی اهمیت می یابد که قبلاً در مورد آنها بحث نشده بود. حقوق دیجیتال حقوق بشر است و با ارتقا this این ارزش می توان دنیای دیجیتال را عادلانه تر و فراگیرتر کرد.

دسته‌هاanti-censorship، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ،