ایران و چهار مرحله سانسور

TunnelBear تقریباً ده سال است که وجود دارد. در بیشتر این مدت ، ما از کشورهایی که دچار بحران سانسور هستند ، از پهنای باند رایگان پشتیبانی می کنیم.

ماجرا به این ترتیب پیش می رود: هر زمان که در یک کشور معین شاهد قطعی جزئی آنلاین بودیم ، پیشنهادات freemium خود را در آن کشور ارتقا می دهیم. سپس می خواهیم درگیر آنچه جامعه آزادی اینترنت بازی "گربه و موش" سانسور می نامد ، جایی که باید به طور مداوم خود را در آن کشور رفع انسداد کنیم تا ساکنان آن بتوانند از خدمات VPN ما بهره مند شوند.

روشن و روشن این برنامه حدود هفت سال طول کشید.

در سال 2020 ، ما رویکرد فعال تری را در پیش گرفتیم و تلاش خود را معطوف به یک مدل چهار مرحله ای کردیم که ما را از مرحله اول سانسور (توزیع برنامه) به پیشرفته ترین مرحله فنی منتقل می کند حفظ اتصال VPN). ما تلاش های تحقیقاتی ، اجتماعی و توسعه خود را بر روی کشوری متمرکز کرده ایم که هر چهار مرحله را تجربه می کند – ایران.

Freedom House ایران را به عنوان یکی از بدترین کشورهای جهان برای آزادی اینترنت معرفی می کند. تیم ما با یک جامعه آزمایش و حقوق دیجیتال در ایران کار کرده است تا ضمن درک استراتژیک از طریق مدل چهار مرحله ای ما ، واقعیت های زمینی سانسور را بهتر درک کند. نظریه کار ما این است که توانایی هایی که ما برای مقابله با سانسور در کشوری به اندازه محدودیت ایران ایجاد می کنیم به ما کمک می کند تا از سانسور در مناطق دیگر نیز عبور کنیم (ضمن اینکه اهمیت بافت محلی را نیز در نظر داریم).

تیم Freedom House این موارد را منتشر می کند. یک گزارش سالانه عمیق در مورد وضعیت آزادی های آنلاین در کشورهای سراسر جهان. ما قصد داریم شما را با استفاده از مدل چهار مرحله ای خود از طریق گزیده ای از گزارش 2020 ایران خود معرفی کنیم.

مرحله 1: دسترسی

"دولت به طور منظم به دنبال ایجاد اختلال در دسترسی است. به VPN ”

اولین راه برای جلوگیری از ارائه دهندگان VPN دسترسی یا توزیع است. این زمانی است که دولت ها VPN را در سطح فروشگاه برنامه یا فروشگاه بازی مسدود می کنند ، که واقعیت این امر در ایران بسیار زیاد است. قابل ذکر است ، مسئله دسترسی غالباً با ابعاد اقتصادی سانسور نیز تلاقی می کند. به عنوان مثال ، "MTN Irancell اعلام كرد كه مصرف كنندگاني كه از VPN استفاده مي كنند هنگام دسترسي به محتواي داخلي 50 درصد تخفيف [a] نخواهند داشت و اين امر باعث دلسردي بيشتر استفاده از ابزارهاي دور زدن براي دسترسي به محتواي محدود مي شود." این نوع اعلان مانع دسترسی بیشتر به VPN می شود.

فراتر از مسدودکننده های فنی و اقتصادی ، شورای عالی فضای مجازی ایران اخیراً طرح "VPN قانونی" را اعلام کرد که در آن دولت VPN اختصاصی خود را برای دانشجویان و اعضای جامعه مدنی ، دسترسی موثر به VPN مصرف کننده را محدود می کنند. علاوه بر این ، "دولت ممکن است قادر به کنترل و نظارت بر سطوح دسترسی افراد مختلف به اینترنت باشد ، [which] باعث تشدید [s] شکاف اقتصادی – اقتصادی موجود ، از دیگر تأثیرات [s]".

TunnelBear این مشکل را حل می کند. مسائل دسترسی از طریق شبکه پشتیبانی NGO و مشارکت با تیم Paskoocheh ، که ایرانیان را از طریق فروشگاه برنامه خود به ابزارهای امنیتی دیجیتال مجهز می کنند.

مرحله 2: API Blocking

مسدود کردن API به مسدود کردن اشاره دارد یک نام دامنه است و متداول ترین نوع سانسور فنی است. ده ها هزار دامنه VPN مسدود شده در کشورهای مختلف جهان وجود دارد. در ایران:

"مقامات از یک سیستم فیلتراسیون متمرکز استفاده می کنند که می تواند وب سایت را در عرض چند ساعت در کل شبکه مسدود کند. ISP های خصوصی مجبور می شوند از پهنای باند ارائه شده توسط دولت استفاده کنند یا از ترافیک حاوی درخواست بازدید از سایت از طریق جعبه های فیلترینگ صادر شده توسط دولت توسط شرکت های نرم افزاری در داخل ایران ساخته شده است. جعبه های فیلتر ، درخواست های URL ارسال شده توسط کاربران برای رشته های متنی ممنوع را بررسی می کنند – یا کلمات کلیدی یا نام دامنه – و دسترسی را بر این اساس مسدود می کنند. این روش فقط دسترسی به محتوای بازیابی شده از طریق رمزگذاری نشده پروتکل انتقال متن را محدود می کند اتصالات (HTTP). صفحات جداگانه از طریق یک اتصال رمزگذاری شده (HTTPS) در دسترس می ماند ، که متن ممنوعه را پنهان می کند و برای جلوگیری از دسترسی به محتوای خاص ، سانسور کنندگان باید کل سایت را مسدود کنند. "

علی رغم حمایت هایی که وب سایت های HTTPS ارائه می دهند ، TunnelBear یک شکاف حریم خصوصی بالقوه در HTTPS ، حوزه SNI را تأیید کرد و در حال مقابله با مرحله 2 است اجرای رمزگذاری رمزگذاری شده.

مراحل 3 و 4: اتصال به VPN ، حفظ اتصال VPN

این مراحل به مسدود سازی فنی در سطح پروتکل اتصال اشاره دارد. کشورهایی که از این نوع محدودیت های آنلاین استفاده می کنند از نظر فنی باهوش ترین هستند و بنابراین متعهد به سانسور آنلاین هستند. در ایران ، این کشور توانایی "سرعت اتصال خارجی را در دوره های حساس سیاسی دارد …" [and] شرکت مخابرات ایران انحصار ترافیک اینترنتی را که در داخل و خارج از کشور جریان دارد حفظ می کند. "

این نوع انحصار بر فعالیت آنلاین به این معنی است که دولت توانایی قطع ارتباط VPN را حتی پس از امنیت موفقیت آمیز دارد. تیم TunnelBear در حال مقابله با مراحل 3 و 4 در ایران از طریق درخواست های اتصال اتصال محلی است که به ما می گوید در کدام نقطه از اتصالات در طول سفر کاربر رخ می دهد.

چه بعدی؟

چارچوب فوق مشخص شده است چالش های پیش روی جامعه آزادی اینترنت برای رسیدن به اهداف بلند پروازانه توسعه که تیم ما با شور و هیجان در حال حل آنها است. ما همچنان به پیشرفت شما در مرکز ضد سانسور ادامه خواهیم داد.

با احترام ،
 تیم TunnelBear


TunnelBear یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) بسیار ساده است که به کاربران اجازه می دهد وب را بصورت خصوصی مرور کنند و ایمن مرور از طریق هکرها ، ISP ها و هر کسی که شبکه را کنترل می کند ، ایمن می کند. TunnelBear معتقد است که در هر کجا که باشید باید به اینترنت باز و بدون سانسور دسترسی داشته باشید.

دسته‌هاanti-censorship، دانلود نسخه ی جدید فیلتر شکن freegateبرچسب‌ها، ، ، ،