همه گیر ویروس کرونا ویروس (COVID-19) جهان را به دوره ای جدید و بی سابقه از عدم اطمینان ، بی ثباتی مالی و هرج و مرج کشانده است. از نظر حرفه ای ، بسیاری از ما مجبور شده ایم به یک محل کار کاملاً جدید مجازی برویم. دانش آموزان در تلاشند تا تحصیلات خود را از خانه تکمیل کنند ، این یک چالش واقعی در هر دوره ای است.
آنچه در این گفتگو گم می شود ، احتمال افزایش در قربانی شدن ، سو online استفاده و آزار و اذیت اینترنتی است. قفل کردن ممکن است نوعی تسکین در برابر قربانی شدن و آزار و اذیت شخصی باشد. برای بسیاری ، و آنچه ممکن است نگران کننده باشد ، همین آزار و اذیت تغییر یافته و حتی به صورت آنلاین افزایش یافته است.
بسیاری از آژانس های غیرانتفاعی و خطوط حمایت از قربانیان در حال تلاش برای زنده ماندن هستند ، و این بدیهی است که به جامعه منابع زورگویی اینترنتی نیز گسترش یافته است. این بیماری همه گیر بر سازمان های حرفه ای تأثیر گذاشته است که به طور معمول دارای کارکنان کامل هستند ، به تماس های تلفنی پاسخ می دهند و به شکایات و گزارش های قربانیان پاسخ می دهند. محققان ما می خواستند دریابند که چگونه این منابع تحت تأثیر قرار گرفته اند ، و در مورد اینکه چگونه جهانی که توسط ویروس کرونا ویران شده است ، آزار و اذیت آنلاین را کنترل می کند.
با استفاده از داده هایی که از تحقیقات خود جمع آوری کرده ایم ، ما دریافتیم که جوامع آسیب پذیر ، از افراد با پیشینه نژادی متفاوت ، LGBTQ ، و همچنین کودکان و جوانان ، از تعداد معیارهای 2018 و 2019 به طور چشمگیری افزایش یافته اند.
این مقاله به یافته های ما و چگونگی تأثیر منفی شیوع همه گیر موجود در آن جوامع به صورت آنلاین می پردازد. ]
81٪ از سازمانهای مزاحمت سایبری گزارش افزایش در آزار و اذیت آنلاین در طی شیوع همه گیر
49.7٪ از سازمانهای تماس گرفته شده به شماره تلفن ، چت و ایمیل پاسخ نداده اند ذکر شده در وب سایتها و صفحات منابع آنها.
17٪ (یا 16.7٪) آن سازمانها بطور موقت یا دائماً بسته شده بودند.
شامل دفاتر دارای شماره تلفن قطع شده یا پیامهای ضبط شده است كه نشان می دهد در حال حاضر هستند
جوانان یا افراد از جوامع حاشیه ای بدون منابع طبیعی برای گزارش دهی ، مشاوره و پشتیبانی عمومی باقی مانده اند. اینکه آیا این سازمان ها در طی همه گیری بازسازی یا بازگشایی می شوند به اندازه سایر جنبه های این بحران جهانی نامشخص و ابری است.
روش تحقیق: محققان ما با 199 سازمان مزاحمت اینترنتی و خطوط گرم محلی در سطح بین المللی تماس گرفتند (ایالات متحده آمریکا ، استرالیا ، نیوزیلند ، کانادا ، انگلیس ، ایرلند ، اسکاتلند ، ولز ، هلند ، سوئیس ، آفریقای جنوبی ، پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده).
این تحقیق شامل یک مصاحبه کوتاه با یک متخصص پشتیبانی واجد شرایط با بیش از 12 ماه بود ارشدیت در مرکز. قبل از حادثه و در طی شیوع هر پرسشگری در مورد فعالیتهای مرکز ، با سالاتی باز برای ایجاد سوالات ایده و نظرسنجی در مورد میزان کار و توانایی پاسخگویی موثر در مرکز ، س inquال شد. دوره تمرکز این نظرسنجی فوریه تا ژوئیه سال 2020 بود.
آزار و اذیت اینترنتی: کودکان و نوجوانان
در سالهای قبل از همه گیری ، آزار و اذیت اینترنتی در سطح آزار دهنده ای بود ، بطوریکه 1 از 5 کودک و نوجوان به نوعی تجربه می کردند. قلدری یا آزار و اذیت. با حضور بیش از یک میلیارد دانش آموز از خانه به مدرسه می روند ، متخصصان بین المللی ابراز نگرانی عمیق می كنند كه انزوای اجتماعی فرصت های بیشتری برای آزار و اذیت آنلاین همراه با اثرات خطرناك آن فراهم كند.
]
از جمله خطرات آشکار آزار و اذیت اینترنتی ، تأثیرات نامرئی آن است ، یعنی اینکه عاملان آن از مزایای نامرئی واقعی برخوردار هستند. آزار و اذیت آنلاین کودک یا فرد جوانی به مراتب آسان تر است زیرا این اتفاق هرگز به صورت شخصی رخ نمی دهد.
آزار و اذیت آنلاین این امکان را دارد که خیلی سریع به مخاطبان زیادی برسد ، چیزی که تکرار آن در محیط فیزیکی حتی دشوارتر است.
]
شیوع این بیماری کودکان را مجبور کرده است حتی بیش از حد معمول به اینترنت بروند تا از این طریق در مدرسه کار خود را ادامه دهند. چنین قرار گرفتن در معرض طولانی حتی بدون انبوهی از ترول ها ، هومونگرها ، بچه های حیوانات و سایر افراد که در آن ها نیز قفل شده اند و پیش کشیدن قربانیان خطرآفرین است. ]
چگونه بزرگسالان مزاحمت سایبری را در سال 2020 تجربه می كنند
بله ، نوجوانان و كودكان نسبت به بزرگسالان در برابر هر نوع قلدری و آزار آسیب پذیر هستند ، اما به بزرگسالان استثناهایی از آزار و اذیت آنلاین تعلق نمی گیرد.
در سال 2014 ، صنعت بازی های ویدیویی حرفه ای ، که اتفاقاً یک زن بود ، به شدت مورد آزار و اذیت و حمله آنلاین قرار گرفت. چیزی که در نهایت به عنوان GamerGate شناخته شد ، به عنوان نوعی انتقام آنلاین آغاز شد ، یک دوست پسر سابق که زنی را که به سادگی یک رابطه را خاتمه می داد ، تعقیب می کرد. در نهایت به یک حرکت نمادین آنلاین علیه زنان از هر نوعی که علیه تصاویر جنسیتی از زنان در بازی های ویدیویی صحبت می کردند ، تبدیل شد. وقتی صحبت از سو abuseاستفاده آنلاین می شود ، به راحتی یکی از زشت ترین لحظات تاریخ اینترنت است.
آزار و اذیت اینترنتی در بازی های آنلاین هنوز هم یک مشکل بزرگ است ، با بیش از 57 درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی Ditch the Label اظهار داشتند که تحت آنها قرار گرفته اند. گفتار نفرت.
نمونه دیگری از نفرت آنلاین که زنان را هدف قرار می دهد پورنو انتقام است. بیشتر و بیشتر سازمان های اجرای قانون در حال توسعه روش هایی برای مجازات کردن افراد – بیشتر مردان – هستند که اینترنت را با تصاویر جعلی از دوست دخترهای سابق ، همکاران و گاهی اوقات رئیسان سرریز می کنند. در یک مورد ، یک زن مجبور به ایجاد حق چاپ برای سینه های خود شد تا وب سایت ها را مجبور به حذف تصاویر خود کند.
آزار و اذیت آنلاین و آزار و اذیت اینترنتی انجمن LGBTQ
جوانان LGBTQ به احتمال زیاد از اینترنت به عنوان منبع استفاده می کنند به دنبال کمک و راهنمایی باشید. مطالعات دانشگاهی مورد احترام نشان داده است که جوانانی که LGBTQ معرفی می کنند از وب و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای ایجاد سرمایه اجتماعی و آزادی که اغلب در مدرسه یا خانه از آنها محروم است استفاده می کنند.
قبل از ویروس کرونا ، آن بخش از جامعه از قبل کاملاً مناسب بود. آنلاین فعال و در عین حال یکی از آسیب پذیرترین جوامع آنلاین است. اگر والدین یک دانش آموز LGBTQ هستید یا به عنوان یک فرد بزرگسال عضو انجمن LGBTQ هستید: احتمال اینکه در معرض آزار و اذیت اینترنتی باشید بسیار بیشتر است. چرا؟ سایبان های سایبری توجه و اقدامات خود را بر روی گروه های حاشیه ای متمرکز می کنند ، زیرا این افراد در صورت ترس از ترس از این که بخواهند از بازار خارج شوند ، بسیار کمتر صحبت می کنند.
حتی در بهترین زمان ها ، جوانان و بزرگسالان LGBTQ مرتباً با آزار و اذیت آنلاین دست و پنجه نرم می کنند. در سال 2013 ، گروه طرفداری GLSEN (شبکه آموزش همجنسگرایان ، لزبین و راست) گزارش داد که جوانان LGBTQ سه برابر بیشتر از دیگران در معرض آزار و اذیت و آزار و اذیت آنلاین به عنوان جوانان غیر LGBTQ هستند.
سایر اطلاعات در همین گزارش نشان داد که جوانان LGBTQ "بیشتر از جوانان غیر LGBT مورد آزار و اذیت آنلاین قرار گرفتند (42٪ در مقابل 15٪) و دو برابر احتمال دارد که بگویند از طریق پیام متنی مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند (27٪ در مقابل 13٪)." این نظرسنجی اشاره کرد که "پاسخ دهندگان همچنین اظهار داشتند که به احتمال زیاد در اینترنت (30٪) احساس عدم امنیت در اینترنت را داشتند (30٪)."
تاکنون آنچه ما در سال 2020 می دانیم آزار دهنده است. پروژه Trevor گزارش داد که در سال 2020 ، قبل از همه گیری ویروس کرونا ، تقریباً نیمی از جوانان LGBTQ خودکشی را در نظر گرفتند. 48٪ از نوجوانان مورد بررسی گزارش دادند که قبلاً خودزنی کرده اند. اکثریت جوانان در آن بخش یا 86٪ گفتن "همچنین گفتند که جو سیاسی فعلی بر وضعیت خوب آنها تأثیر منفی گذاشته است." 33٪ دیگر گزارش کرده اند که "به دلیل هویت LGBTQ" از نظر جسمی مورد تهدید یا صدمه قرار گرفته اند ".
ما می توانیم از این اعداد نتیجه بگیریم در مقایسه با آمار پیش گویی که از تحقیقات خود گرفته ایم. اگر نوجوانان LGBTQ وقت بیشتری را در اینترنت سپری کنند و بیشتر مورد آزار و اذیت آنلاین قرار بگیرند ، وقتی همه ما سرپناه خود را پناه دهیم ، این مسائل حتی بیشتر می شود. جوانان LGBTQ همچنین بیشتر از افراد همجنسگرای خود قبل از ویروس کرونا از یک سو emotional سو abuse عاطفی ناشی از سو abuse استفاده رنج می برند: در طی همه گیری ، این تعداد در حال افزایش هستند و تعداد آنها بسیار افزایش خواهد یافت.
بدون لیست معمول منابع ، نوجوانان LGBTQ به محیطی حمایتی نیاز دارند که بتوانند در آن احساس امنیت و محافظت کنند. به یاد داشته باشید: این ابزارهای گزارشگری ناشناس به اندازه قبل از COVID قوی نیستند. ما نمی دانیم که آیا و چه زمان ، آیا آنها دوباره برمی گردند.
برای کسب راهنمایی های بیشتر ، به راهنمای آنلاین ایمنی VPNMentor برای انجمن LGBTQ مراجعه کنید.
نحوه مزاحمت اینترنتی چگونه به نژاد پرستی آنلاین دامن می زند
جو سیاسی مخلوط با ویروس کرونا باعث ایجاد موانع خطرناک و خشن برای برخی از اقلیت های نژادی شده است. با توجه به اینکه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، مرتبا ویروس را "آنفولانزای کونگ" می نامد ، اشاره آشکاری به شیوع بیماری همه گیر در چین ، اکنون آسیایی ها با آزار و اذیت آنلاین بی سابقه ای روبرو هستند که اغلب منجر به خشونت و حملات در زندگی واقعی می شود.
دیده بان حقوق بشر زنگ خطر را به صدا درآورده و از افزایش بیگانه ستیزی ضدآسیایی در سطح جهان خبر داده است. در داستانی درباره آزار و اذیت آنلاین ، الجزیره تحقیقات مستقل خود را گزارش داد که "بیش از 10،000 پست در توییتر شامل عبارت" کونگ آنفلوآنزا "فقط در ماه مارس کشف شده است – اگرچه با توجه به تعدادی از تغییرات این عبارت در سراسر سایت در حال استفاده بود. "
بیگانه هراسی آنلاین مستندی از انجمن های آنلاین نژادپرستانه و سفیدپوست ملی گرایانه از جمله 4Chan وجود دارد. گروهی از دانشگاهیان با هم متحد شدند و موسسه سرایت شبکه را تشکیل دادند و غواصی عمیق تری را در 4Chan انجام دادند ، زیر گروه پر از نفرت ، از جمله بدنام نژادپرستانه زیر عنوان "از نظر سیاسی نادرست".
آنچه گروه کشف کرد ناخوشایند است ، اما با توجه به زمینه آن بسیار تکان دهنده است. این گزارش با عنوان "برو یک خفاش بخور ، چانگ!" (که به دلیل شعارهای نژادپرستانه در این گروه نامگذاری شده است) ، افزایش شعارهای ضدچینی در اینترنت پسا همه گیر است. خلاصه ای از یافته های گزارش: "پس از شیوع بیماری همه گیر COVID-19 ، ما در بحث در مورد چین و مردم چین در توییتر و 4chan's / pol / افزایش یافتیم. در همان زمان ، ما شاهد افزایش استفاده از شرمساری های خاص سینوفوبیک ، در درجه اول در / pol / و به میزان کمتری در توییتر هستیم. همچنین ، با مقایسه یافته های ما با رویدادهای دنیای واقعی ، در می یابیم که افزایش این بحث ها و فحاشی های سینوفوبیک همزمان با رویدادهای دنیای واقعی مربوط به شیوع بیماری همه گیر COVID-19 است. "
شعارهای آسیایی ، همان نوعی که منجر به افزایش خشونت می شود ، به صورت آنلاین در حال افزایش است.
چگونه همه گیری ما را به صورت آنلاین هدایت می کند
البته ، در حین قفل کردن ، ترافیک و استفاده از اینترنت افزایش یافته است. میزان استفاده از اینترنت به طور کلی 70٪ افزایش یافته است ، در حالی که سایت های جریان ایالات متحده مانند Netflix و Disney + حدود 12 درصد رشد داشته اند.
مردم فقط به جریان محتوای جلسات و بزرگنمایی مراجعه نمی کنند. ما بیشتر از هر زمان دیگری برنامه های دیگری را جستجو کردیم که کاربران اکنون از آن استفاده می کنند. ما می خواستیم بررسی کنیم که چگونه این کاربرد در آن سیستم عامل هایی که تمایل به ایجاد مزاحمت برای آزار و اذیت اینترنتی هستند ، یعنی: بازی ها ، رسانه های اجتماعی و برنامه های پیام رسانی ، رشد کرده است.
برنامه های پیام رسانی اجتماعی به آمار قابل توجهی در مورد استفاده رسیده اند: WhatsApp در کل 40٪ استفاده افزایش یافته است و در Spaid 76٪ جهش داشت. همه برنامه های فیس بوک ، که عمدتا توسط کاربران 18 تا 24 سال ، افزایش چشمگیری داشته است.
در استرالیا ، در هنگام قفل ، مصرف کلی اینترنت 56٪ جهش داشت. طبق نظر کمیسیون امنیت الکترونیکی استرالیا ، رسانه های اجتماعی چهارمین گروه محبوب بودند. همین نظرسنجی گزارش داد که نزدیک به یک سوم یا 26٪ از آنها تماس یا پیام ناخواسته دریافت کرده اند. 12٪ اظهار داشتند که محتوای نامناسبی برای آنها ارسال شده است
بازی های Activision Blizzard (COD ، WOW ، Candy Crush) یکی از بهترین گزارش های درآمد سه ماهه دوم خود را داشته اند ، این نشان می دهد که کاربران آنلاین برای محتوای بازی ها سر و صدا می کنند.
ما قبلاً می دانیم که برنامه های پیام رسان و بازی های آنلاین کانون هایی برای سخنان نفرت انگیز و سو abuse استفاده آنلاین هستند. کاملاً منطقی است که جوانان بدون هیچ جایی برای رفتن ، به سرگرمی های سرگرم کننده و بالقوه بی ضرر چت و بازی با دوستان آنلاین می پردازند. این چالش همچنان باقی مانده است که این سیستم عامل ها هیچ کاری برای اصلاح یا مدیریت گفتار نفرت انجام نداده اند ، و اغلب نوجوانان و نوجوانان ساده لوح و بی دفاع را در معرض آسیب های طولانی مدت و آسیب های عاطفی ناشی از آزار و اذیت اینترنتی قرار داده اند. ] محل زندگی شما می تواند منابع و ابزارهای موجود برای کمک به شما و فرزندانتان را در پاسخگویی و مدیریت آزار و اذیت اینترنتی تحت تأثیر قرار دهد.
ما برخی از آمارها را در مورد اینکه کدام کشورها ایمنی آنلاین را بهتر از دیگران مدیریت می کنند ، کاوش کردیم.
یونسكو با استفاده از داده های كشورهای جهان دریافت كه از بین 10 كشوری كه بیشترین میزان آزار و اذیت اینترنتی را دارند ، پسران بیشتر از دختران قربانی می شوند. این تحقیق در سال 2018 به این نتیجه رسید که یک سوم جوانان در سطح جهانی در مدرسه تجربه قلدری می کنند.
پسران در مدرسه نسبت به دختران نسبتاً بیشتر از دختران آزار می بینند ، اما در کشورهایی که قلدری همه گیر است ، دختران آسیب پذیرتر هستند.
وضعیت اقتصادی – اقتصادی پایین پیش بینی کننده اصلی این است که آیا نوجوانان جوان در کشورهای ثروتمند در مدرسه قلدری می کنند یا خیر.
جوانان مهاجر در کشورهای ثروتمند بیشتر از جوانان متولد محلی در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.
چه کاری می توانید انجام دهید مورد آزار و اذیت اینترنتی؟
راهنماهای VPNMentor را در اینجا ببینید:
انتهای خط
از دست دادن تمرکز بر روی موضوعی مهم مانند سو abuse استفاده آنلاین و آزار و اذیت بسیار آسان است وقتی همه ما در تلاش هستیم تا سالم و ایمن بمانیم. بسیاری از کاربران تحصیل کرده اینترنت از خطرات اساسی سو abuse استفاده سایبری آگاه بودند. آزار و اذیت اینترنتی اغلب پشت درهای بسته اتفاق می افتد و کسانی که تجربه می کنند بدون حمایت و مشاوره عادی در سکوت رنج می برند.
هوشیاری شما در حال حاضر ممکن است مساوی با پرسیدن س questionsالات بیشتر از فرزندان ، همسالان و همکارانتان باشد ، به ویژه کسانی که از زمینه های مختلف ، گرایش های جنسی ، یا هویت جنسیتی هستند. هرچه بیشتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم و پشتیبانی را ارائه دهیم ، احتمال وقوع بزه دیدگی مداوم کمتر خواهد بود.
منابع:
https://www.dqinstitute.org/wp-content/uploads/2020/02/2020COSIReport.pdf
http://uis.unesco.org/fa/news/new-sdg-4-data-bullying
https://arxiv.org/pdf/2004.04046.pdf
https: // l1ght .com / Toxicity_during_coronavirus_Report-L1ght.pdf
https://news.cgtn.com/news/2020-05-17/Racism-spreads-online-offline-amid-COVID-19- شکستن- سوخت- توسط-ترامپ -QyZvhMFYD6 / index.html
https://www.forbes.com/sites/markbeech/2020/03/25/covid-19-pushes-up-internet-use-70-streaming- more-than-12 -first-figures-reve / # 18f40eaf3104
https://www.ipsos.com/fa/global-views-cyberbullying