بلندگوهای متوسط سخنرانان و Tweeters چیست؟

بلندگوهای متوسط سخنرانان و tweeters انواع بلندگو هستند. اغلب اوقات، سه نوع بلندگو در محوطه واحد نصب شده، اما شما همچنین می توانید هر یک در محوطه گسسته. اجازه دهید نگاهی نزدیک تر چگونه کار می کنند.

بلندگو است نوع مبدل برق است که یک سیگنال الکتریکی صوتی را به صدا تبدیل می کند. ترین نوع سخنران امروز پرکاربرد — بلندگو پویا — اولین بار در 1920 ساخته شده بود ‘ s. میدان مغناطیسی استفاده می کند به دیافراگم انعطاف پذیر و عقب به سرعت برای تولید امواج صوتی است که آهنگ شیرین آن را حق به گوش ما حرکت می کند. دیافراگم که معمولا پارچه، پلاستیک و یا کاغذ است و اغلب در شکل مخروطی است هر چند برخی از سازندگان بلندگو استفاده از طرح های مختلف.

ما بلندگوهای با محدوده صدا آنها قرار داده، به عنوان اندازه گیری در هرتز طبقه بندی. از آنجا که آنها سعی در خاموش کردن فرکانس آنها دیر هستند برخی از بلندگوهای دامنه کامل محسوب می شوند. مشکل با آن این است که اندازه این بلندگو با دامنه کامل به طور معمول چقدر خوب صدا محدود است. بلندگوهای دامنه کامل کوچک درست به اندازه کافی از باس که نمی تونم و آنهایی که بزرگتر تمایل ندارند و با فرکانس های بالاتر.

دیگر زبان تخصصی تر دو دامنه متفاوت است. بلندگوهای محدوده پایین تر عمل می کنند و زبان متوسط محدوده میانی عمل می کنند و tweeters محدوده بالاترین عمل. این بلندگو گسسته را در کنار هم قرار دادن و از شما با بلندگو با دامنه کامل تک تولید صدا خیلی بیشتر، دقیق تر کنید.

بلندگوهای بلندگوهای به دسته پایین تر طیف وسیعی از فرکانس (امواج صوتی) برای سیستم بلندگو ساخته شده است و چند نوع مختلف بسته به نیاز شما وجود دارد. اگر چه آنها همه بسیار مشابه ساخته شده است، برخی از تفاوت بین هر نوع وجود دارد:

  • استاندارد ووفر این با: A ووفر با استاندارد تولید فرکانس از 20 هرتز تا 2.000 هرتز (2 kilohertz یا 2 kHz). ووفر با اغلب توسط خود صدا bassy است که از فرکانس پایین تر خود موج می آید مشخص می شود. شما به طور معمول به عنوان بخشی از پیش فرض بلندگوهای سخنرانان بالاتر پایان حاوی یا ووفر با و تویتر (تنظیم شناخته شده به عنوان سخنران 2-راه) یا ووفر با تویتر های متوسط بلندگو (تنظیم شناخته شده به عنوان سخنران 3-راه) را ببینید.
  • ساب ووفر: ساب ووفر فقط قادر به تولید کمتر از 200 Hz تن در سیستم های مصرف کننده هستند. آنها از بلندگوهای یک یا چند اغلب نصب شده داخل محوطه چوبی ساخته شده. اگر چه گوش انسان فقط قادر به بلند کردن فرکانس کم 12 هرتز، ساب ووفر کار در فرکانس های پایین تر تنها احساس، اگر شنیده نه می تواند باشد. ساب ووفر افزودنی متداول برای مصرف کننده نصب بلندگو هستند. آنها به طور معمول در خود، محوطه جدا شده قرار می گیرد و ضربت سطح پایین است که شما فقط می تونم با بلندگوهای پیش فرض ارائه.
  • Midwoofer: Midwoofers درست در وسط محدوده ‘ووفر با’ از 200 Hz – 5 هرتز در آینده زمین. داشتن طیف وسیعی از فرکانس های این سخنران را تولید بهترین کیفیت صدا از 500 هرتز – 2 kHz و شروع به خراب شدن که هر دو انتهای طیف.
  • ووفر با روتاری: A ووفر با روتاری بلندگو ووفر با سبک است که با استفاده از یک سیم پیچ حرکت تغییر زمین مجموعه ای از پره های فن به جای استفاده از شکل مخروطی است. از آنجا که زمین تیغه آمپلی فایر صوتی تغییر، قدرت مورد نیاز بسیار کمتر از ساب ووفر متعارف است. آنها نیز به مراتب برتر است که ایجاد و زیر 20 Hz، نرمال سطح شنوایی انسان قادر به تولید فرکانس های پایین به 0 Hz توسط فشرده سازی هوا در اتاق های مهر و موم شده برای تلفن های موبایل است.

در اکثر مصرف کنندگان تنظیم بلندگوی شما به احتمال زیاد برای پیدا کردن ووفر با استاندارد به عنوان بخشی از سخنرانان اصلی خود و احتمالا ساب ووفر اضافی اما جداگانه،.

سخنرانان متوسط متوسط زبان

می تواند برای ‘میانه’ محدوده طیف، آینده بین 500 هرتز – 4 kHz هدف قرار دادند. این است که احتمالا مهم ترین محدوده فرکانس به دلیل ترین قابل شنیدن صداهای آلات موسیقی و صدای انسان در اینجا در حال تولید است.

از آنجایی که گوش انسان حساس به فرکانس متوسط راننده در قدرت پایین تر، در حالی که هنوز ارائه صدا خوب از نظر کیفیت و حجم می توانند باقی بمانند. اواسط محدوده زبان قادر به تولید طیف افراطی پایین یا بالا هستند، زیرا آنها اغلب کسل کننده و یا صاف و نیاز حمایت ووفر با یا تویتر به سطح کامل صدا.

شما می توانید زبان متوسط به عنوان بخشی از بلندگو است که شامل ووفر با و تویتر استفاده پیدا کنید و آنها نیز در مرکز زبان اغلب با سیستم صدای فراگیر استفاده می شود استفاده می شود.

Tweeters

در پایان بالا طیف صدا، ما tweeters که نام خود را از بالا صدای جیر جیر پرندگان است. Tweeters به طور معمول پوشش طیف وسیعی از 2 kHz – 20 kHz, هر چند برخی از tweeters تخصص می توانید بالا 100 kHz.

به طور سنتی، tweeters تقریبا همان شیوه به عنوان دیگر زبان طراحی شده بودند–فقط کوچکتر. مشکل این است که صدا است که فرکانس آن بسیار جهت معنی که اوج در صدای موسیقی خود را در بهترین زمانی که tweeters حق که شما چند برابر است. Tweeters مدرن شروع به تطبیق نسخه گنبد است که با استفاده از دیافراگم نرم گنبد ساخته شده از فیلم پلی استر ابریشمی یا پارچه پلی استر است که با یک رزین پلیمری آغشته است. گنبد tweeters قادر به یک منطقه وسیع تری از توزیع صدا هستند.

منبع تصویر: Ksander و Shutterstock