چگونه به بایگانی اطلاعات شما برای همیشه (عملا)

شما خیلی خوب شاه حمایت کردن اطلاعات شما به طور منظم، اما آرشیو اطلاعات شما ممکن است بازی توپ کاملا متفاوت است. چگونه شما می توانید آرشیو فایل های دیجیتال خود را و آنها را اطراف برای نسل های آینده نگه دارید اینجا است.

مرتبط با: چه شده است بهترین راه برای بازگشت تا به کامپیوتر من?

شما احتمالا بارهای از عکس ها و فیلم های گرفته شده از خاطرات ارزشمند ذخیره شده بر روی کامپیوتر شما و یا آزمایشی جایی داشته باشد. و امن فرض کنیم که شما به اندازه کافی در مورد مراقبت کسانی که شما فایل پشتیبان آنها را نوعی. فوق العاده است و تمام, اما آیا شما یک طرح برای چگونه می خواهید برای ذخیره این فایل برای 50 + سال و فراتر از آن? آرشیو همه چیز در مورد ذخیره سازی طولانی مدت است.

پشتیبان گیری در مقابل آرشیو

در سطح پشتیبان گیری و آرشیو نسبتا مشابه هستند، اما آنها در خدمت اهداف مختلف. پشتیبان گیری است یک کپی از خود را به طور منظم قابل دسترسی داده ها (نرم افزار، اسناد، و غیره) که برای زمانی که شما تجربه هر نوع از دست دادن داده ها در دسترس است–شما می توانند پشتیبان را برای بازیابی هر یک از آن داده ها را از دست داده.

بایگانی از سوی دیگر شامل داده هایی که شما به احتمال زیاد به طور منظم نمی دسترسی (عکس خاطرات، اسناد و مدارک به پایان رسید، هر چیزی را که نمی خواهید حذف لزوما، و غیره.). این داده ها به دستگاه ذخیره سازی جداگانه برای حفظ و نگهداری دراز مدت منتقل می شود. هنوز هم قابل دسترسی هنگامی که، اگر چه شاید هنوز به راحتی به عنوان یک پشتیبان نیاز باشد.

و نفع طرف بایگانی داده ها است که بسیار تغییر نمی کند این است که آن را دیگر به بخشی از سیستم های پشتیبان خود را منظم است.

چه به استفاده از داده های شما

را از حفظ و نگهداری طولانی مدت آرشیو نام بازی، شما می خواهید برای ذخیره داده های بایگانی شده خود را در رسانه ذخیره سازی است که تا زمانی که ممکن است در گذشته. از رسانه های ذخیره سازی مختلف متفاوت امید به زندگی، فقط هر رسانه، ترفند.

از آنجا که هزینه ذخیره سازی می تواند اضافه کردن به سرعت هنگامی که شما نیاز به آرشیو ترابایت داده بسته چقدر اطلاعات می خواهید آرشیو, همچنین راه حل ارزان ممکن است بخواهید.

در حال حاضر، هیچ راه حل یک واحد است که هر کس باید استفاده وجود دارد; جوانب مثبت و منفی برای هر کدام وجود دارد. برویم بر برخی از گزینه های مختلف و یا نه می شود آنها را برای شما مناسب است.

دیسک های سخت

دیسک های سخت شايع ترين نوع رسانه ذخیره سازی، و این احتمالا اولین چیزی که شما فکر می کنم از زمانی که آینده با راه حل های ذخیره سازی بسیاری از داده ها است.

آنها، هر نقطه بین $16-20 دلار در هر ترابایت هارد خارجی ترین گرفته تا مقرون به صرفه است و شما می توانید بسیاری از اطلاعات روی دیسک تک مناسب.

مرتبط با: نحوه دریافت حق بیمه دیسک های سخت برای ارزان شهر “Shucking” درایوهای خارجی

فقط جنبه های منفی هستند که درایو خود را طول می کشد تا فضای زیادی (به خصوص برای تمام سایز 3.5. عمل)، و می توان آنها را نسبتا ظریف با همه قطعات متحرک در داخل. شما باید آنها را با مراقبت از برخی از درمان.

شما همچنین ممکن است نگران به طول عمر دیسک سخت، اما از آن می خواهد در سردخانه و استفاده نشده، آن مشخصات فنی باید برای مدتی دانلود — 15 سال بی دلیل نیست. فقط در صورت اطمینان به چرخش آن را هر سال و یا دو تا قطعات متحرک در داخل را از تصرف نگه می دارد.

ذخیره سازی

فلش USB فلش درایو, کارت حافظه و دیسک های حالت جامد همه نمونه هایی از ذخیره سازی فلش, اما آنها برای بایگانی داده ها خوب است؟ آنها می تواند باشد اما بسیار مقرون به صرفه نیست.

توانایی نگهداری طولانی مدت از ذخیره سازی فلش نیست کاملا به عنوان شناخته شده از ذخیره سازی فلش اطراف بوده است تا زمانی که آن را برای دیسک های سخت است. با این حال، من به حال درایوهای فلش USB ادامه کار کاملا بعد از 10 + سال، بنابراین بالقوه قطعا وجود دارد.

که در آن ذخیره سازی فلش با نیرومندی و اندازه آن واقعا جالب یخ آرشیوی استفاده می شود. از ذخیره سازی فلش استفاده می کند اجزاء بدون حرکت, شما لازم نیست که درمان آن ظرافت هارد دیسک. علاوه بر این، شما می تواند کمی از داده ها را در درایو فلش کوچک جسمی متناسب — 512 GB و حتی 1 TB درایوهای فلش در حال تبدیل شدن بیشتر معمول است.

البته، هزینه ذخیره سازی فلش گران راه تر است. حتی فوق العاده ارزان 64 GB فلش درایو به پایین مورد 235 دلار در هر ترابایت، است که حدود 10 برابر گرانتر از هزینه ذخیره سازی دیسک سخت می شکند.

اگر شما فقط 64 GB از داده ها به آرشیو، ذخیره سازی فلش می تواند راه حل خوبی برای این نوع سناریو سپس دوباره هارد overkill بیت است.

ضبط و پخش دیسک های

اغلب به عنوان یک رسانه مرتبط به پخش برنامه های تلویزیون و فیلم، دیسک های بلو-ری نیز بزرگ برای ذخیره سازی عمومی فقط از داده ها است. تا زمانی که شما درایو ضبط دیسک با قابلیت نوشتن می توانید هر فایل که می خواهید روی دیسک بلو-ری (بهتر شناخته شده به عنوان BD-R دیسک برای نوشتن داده ها به آن) بگذارید.

به طور خاص، دیسک های HTL BD-R را به چند صد سال تاریخ (هر چند که با یک دانه نمک را)، و هنگامی که شما در هر ترابایت خرج آنها را خیلی ارزان. پشته 50 دیسک BD-R که 25 GB هزینه $24 و کل ذخیره سازی شما از این دسته برابر است با 1.25 سل است که می آید به 19.20 $ در هر ترابایت — مورد همان هزینه ذخیره سازی دیسک سخت.

البته, شما نیاز به درایو BD-R به نوشتن داده ها در دیسک های مثل این یکی از اسوس برای کمتر از $90. طوری که هزینه های اضافه شده به در نظر گرفتن است. به علاوه، داده ها برای داده های BD تحقیق کاملا به همان سرعتی که رسانه های ذخیره سازی دیگر نوشتن نمی خواهد، اما این واقعا یک نگرانی بزرگ برای نوشتن نیست-یک بار برنامه های کاربردی.

نوار LTO

شاید غیر معمول اما محبوب آرشیوی ذخیره سازی نوار LTO (خطی نوار باز) است. بیشتر محبوب در میان هاردکور فشرده سازی است و که به دلیل بزرگ برای بایگانی صدها ترابایت است.

نوار LTO نقطه قیمت فوق العاده پایین هزینه در هر ترابایت است. در حالی که هزینه نیاز فوق العاده بالا (حدود $1.500 برای 20 بسته نوار LTO-7)، آن را به فقط 11.50 دلار در هر ترابایت ذخیره سازی فشردهنشده تجزیه.

البته، شما همچنین نیاز به درایو نواری را برای نوشتن اطلاعات بر روی نوار که واقعا گران نیز هستند. واقعا تنها راه حل خوبی برای کاربرانی که صدها ترابایت است که آنها می خواهند به آرشیو است — گاه به گاه فشرده سازی نمی شود, در اکثر موارد.

برخی از تعمیر و نگهداری خواهد شد لازم است

بدون توجه به رسانه های ذخیره سازی که شما انتخاب می کنید، این بیت نگهداری هر نیاز — انتظار نداریم که به داده های خود را در درایو قرار داده و ذخیره آن را دور برای 50 سال بدون نگرانی.

برای شروع، شما می خواهید برای اطمینان را بایگانی خود را در یک محیط کنترل شده آب و دور از حرارت و رطوبت، به عنوان این رسانه های خود را از اهانت آمیز به سرعت بیش از حد نگه دارید. به این دلیل، آن را به حفظ آرشیو در صندوق امانات و یا جای دیگری است که امن offsite و آب و هوا کنترل توصیه می شود.

علاوه بر این، همانطور که ذکر شد با دیسک های سخت، این ایده خوبی به آنها است خارج سازی هر سال و یا دو و کشش پاهای خود را. به علاوه، شما به احتمال زیاد باید فایل های بیشتر به اضافه کردن به آرشیو شما به هر حال، بنابراین در حال حاضر زمان بسیار خوبی برای افزودن آن به مجموعه های موجود خود را است.

یکی دیگر از عوامل در نظر گرفتن رابط است که استفاده از رسانه های خود و احتمال که آنها را به نهایت ناپدید می کنید دارد. به عنوان مثال، اگر برخی از فایل های آرشیو شده در درایور فلش usb استاندارد USB-A فعلی احتمال زیاد منقرض شده چند سال از هم اکنون خواهد و شما هم به سختی پیدا کردن دستگاه که شما قادر خواهید بود به درایو فلش به وصل. به همین دلیل، ممکن است ایده خوبی به ممیزی رسانه های واسط برای آرشیو خود را یک بار در حالی که استفاده می کنید و تغییرات را اگر لازم باشد.