چه فیلتر UV و شما به آن نیاز به محافظت از لنز دوربین خود را?

فیلتر UV شیشه فیلتر است که متصل به جلوی لنز دوربین و بلوک اشعه ماوراء بنفش است. آنها استفاده می شود لازم است برای فیلم عکاسی اما حالا اکثر عکاسان آنها برای محافظت از لنز خود را استفاده کنید.

بسیاری از اطلاعات غلط در مورد فیلترهای UV وجود دارد وجود دارد. برخی از عکاسان در حالی که دیگران به همان اندازه خاص آنها زباله در کل از پول آنها ضروری، قسم می خورم. در برخی از مغازه عکاسی فروشندگان نمی خواهد اجازه به شما مگر اینکه شما نیز برای فیلتر UV ponied ام ترک با لنز جدید; اگر شما سعی می کنید برای فروش آنها را در دیگران، آنها شما بیرون خندید. پس حقیقت چیست؟ بیایید پیدا کردن.

فیلتر UV چکار می کند؟

بلوک اشعه ماوراء بنفش فیلتر UV نور آن را به عنوان لنز وارد. فکر می کنم از آن به عنوان کرم های ضد آفتاب برای دوربین خود را. اگر فیلتر UV استفاده نکردم تا شما با رقیق آبی در عکس های خود را تا پایان فیلم عکاسی قدیمی به نور UV بسیار حساس بودند. این شایع به خصوص اگر شما جایی وجود دارد مقدار زیادی از نور UV، مانند در یک روز آفتابی واقعا یا در ارتفاع بالا را تیرباران شد. شما می توانید آن را در این پلاروید توسط MoominSean در فلیکر را ببینید.

چیزی است که حساس به نور UV نیست فقط فیلم های مدرن و دیجیتال. آن نمی گذارد آنها را راه فیلم های قدیمی تر می کند. این به این معنی شما لازم نیست که یک فیلتر UV برای جلوگیری از نور UV برای گرفتن عکس خوب. با این حال، این فیلتر UV از چیدن استفاده ثانویه به عنوان فیلتر محافظ برای لنز خود را متوقف کرده است. برخی از دوربین های مغازه ها هستند و تمایلی به شما راه رفتن را از درب با لنز جدید اگر شما پناهگاه ‘ تی نیز خریداری فیلتر UV برای محافظت از آن.

فیلتر اشعه ماوراء بنفش لنز خود را محافظت نمی?

ایده اساسی این است اگر شما قطره لنز 2.000 دلار خود را به جای شکستن عنصر جلو لنز, که, شما فیلتر UV 35 دلار جای شکستن است. فقط انتخاب کنید تا فیلتر جدید به جای کشتی لنز شما خاموش دو خیلی راحتتر است — احتمالا–تعمیر کنید. در حالی که این ایده خوب در تئوری به نظر می رسد, متاسفانه, آن واقعا در عمل از برگزاری نیست.

استیو پری از قطره گالری backcountry بار از فیلترهای مختلف لنز و لنز و چه او متوجه شد که فیلتر اضافه شده حفاظت حداقل در صورت وجود، آزمایش.

پری غذای آماده بزرگ بود که شیشه در فیلترهای UV بسیار ضعیف تر از شیشه پس از شکستن فیلتر را از در جلو از عناصر لنز استفاده قطره که دان شد ‘ t حتی دینگ لنز و صرف نظر از اینکه آیا یا نه وجود فیلتر بر روی آن است. اگر لنز ضربه سخت به اندازه کافی است عنصر اول آسیب دیده بود، وجود نداشت مقدار زیادی به طور معمول از داخلی آسیب بیش از حد. حتی در چند مورد که در آن فیلتر UV عنصر جلو محافظت شده اند ممکن است لنز به هر حال مرده بود.

این همه به معنی که اگر لنز شما با فیلتر UV و فیلتر می شکند اما نه لنز رها شکستن فیلتر بود به همه شما احتمالا. لنز در هر صورت خوب شده اند. و اگر شما لنز شما بدون فیلتر UV را رها و آن را می شکند، فیلتر آن ذخیره نمی.

این معنا نیست که فیلتر UV بدون حفاظت را ارائه می دهیم. فقط به این معنی است نمی آورند هر حفاظت از آب نبات سخت. آنها برای محافظت از لنز خود را از گرد و غبار خش شن و دریا اسپری و دیگر خطرات زیست محیطی کوچک.

نوری از اشعه ماوراء بنفش فیلتر

وجود دارد را یک چیز نهایی به نظر مورد فیلتر اشعه ماوراء بنفش: قرار دادن هر شیشه ای اضافی در جلو از شما لنز کیفیت تصویر تاثیر می گذارد.

فیلتر UV درصد کمی (5%) بین 0.1 و نور است که عبور از آنها را بلوک. به دلیل چگونه نور تعامل با فیلتر خود را، این وضوح و کنتراست تصاویر بسیار کمی کاهش می دهد. آن اثر به سختی قابل توجه است و به راحتی در فتوشاپ است، اما وجود دارد. در فیلترهای ارزان از مارک های بدون نام بدتر است. در حالی که مانند فیلتر از مارک های فیلتر از امثال هیا B + W زایس کانن و نیکون حداقل تاثیر Tiffen بزرگترین داد.

بیشتر جدی فیلتر UV نیز بیشتر احتمال دارد که شما دریافت می کنید که شعله ور شدن لنز و یا اگر شما در حال تیراندازی صحنه با منبع نور روشن در آن محلی در تصاویر خود را. در تصویر بالا شما می توانید برخی از آثار ناشی از شعله ور شدن لنز و فیلتر UV را مشاهده کنید.

شما باید فیلتر UV استفاده کنم؟

تصمیم گیری یا نه باید فیلتر UV استفاده کنید سوال ساده نیست. این واقعا بستگی دارد. بهترین توصیه من می توانم به شما بدهد: فیلتر UV

  • نمی لنز خود را از خیلی بیشتر از گرد و غبار و خش محافظت. اگر شما در حال تیراندازی در ساحل و یا در صحرای یکی قرار دادن در ایده خوبی است اما در غیر این صورت، شما احتمالا خوب بدون.
  • فیلتر UV اثر کوچک در کیفیت تصویر را دارند. از زمانی که این تفاوت را ندارد. اما اگر شما نیاز به مطلقا بالاترین کیفیت ممکن است تصویر یا عکس خود را شعله ور شدن لنز و دیگر آثار نشان، شما باید فیلتر UV را حذف کنید.

من استدلال می کنند که قطعا مکان در کیف دوربین خود را برای فیلتر UV وجود دارد. اما به شما که آیا نگه داشتن آن در خود دوربین تمام وقت است که ارزش آن. در را ترجیح می دهم اگر آنها تحت تاثیر قرار من عکس من ماوراء بنفش فیلتر کردن، دیگران را به آنها را اگر آنها تیر اندازی جایی کثیف ترجیح می دهند.

تصویر های اعتباری: Shutterstock و Abraksis