در 1980s، علاقمندان به رایانه را دو برابر ظرفیت از فلاپی دیسک با?

پاسخ: سوراخ مشت

اگر شما یک گیک از یک محصول خاص (و یکی با صرفه در آن)، سپس شما باشد نه آشنا با امروز کمی از چیزهای بی اهمیت: استفاده از ابزار پانچ دو برابر ظرفیت ذخیره سازی فلاپی دیسک.

برای هر کس دیگری، یک کمی توضیح ترتیب است. در 1980s، فلاپی دیسک، در اصل، تک شد. رفت درایو به درایو در یک جهت و کمی خواندن/نوشتن حفظ زبانه بر روی دیسک است که نشان داد اگر باز، به درایو وجود داشت که دیسک آماده برای نوشتن بود. بعد، دو طرفه فلاپی دیسک معرفی شدند و بسیاری از مردم متوجه شدم چیزی: تک درایو به عنوان دیسک های دو طرفه همه همراه استفاده می شود می تواند. همه شما تا به حال به انجام پانچ بریدگی خواندن/نوشتن در طرف دیگر دیسک، آن تلنگر، و شما در کسب و کار بودند.

مطمئنا، با استفاده از دیسک تک دیسک دو طرفه خطرناک (دیسک فروخته شده-به عنوان-دوطرفه بود کیفیت بهتر معمولا از آنها برای ذخیره سازی اضافی و ساییدگی و پارگی طراحی شده بودند) بود، اما که نمی بازار تو رفتگی در دیوار از ظاهر توقف: دیسک مشت که به پهلو مستطیل کوچک پلاستیکی کردن آستین تک دیسک و درایو به خواندن آن در هر دو طرف فوت و فن طراحی شده بودند. رفت ابزارهایی با نام مانند “دیسک Doubler” یا اینجا، “Notcher” دیده می شود. امروز، خارج از موزه کامپیوتر یا جعبه های گرد و خاکی در گوشه زیرزمین و یا قدیمی آن ساختمان در بر داشت، شما بسیاری از دیسک فلاپی یا دیسک بنشس اطراف شود پیدا نخواهد شد.

عکس حسن نیت ارائه میدهد Suncom.