توقف T در عکاسی و نماهنگ شناسی چیست؟

اگر شما شروع به حرکت از عکاسی به ویدئوگرافی، شما به سرعت خواهید شروع دادرسی در مورد چیزی ŧ توقف، که ترکیبی از لنز اف را متوقف و مقدار نور transmittance نامیده می شوند. بیایید نگاهی عمیق تر در آنچه که بدان معنی است.

اف را متوقف است؟

در عکاسی، دیافراگم سوراخ در لنز است که اجازه می دهد نور به دوربین های خود را است. چقدر نور قطاری دوربین توسط ترکیبی از چه مدت شاتر اندازه گیری اجازه می دهد تا نور را از طریق آن دیافراگم و دیافراگم بزرگ است. دیافراگم در اف متوقف می شود اندازه گیری می شود و تعداد هر اف را متوقف مربوط به کانونی لنز تقسیم بر قطر دیافراگم. بنابراین، به عنوان مثال، یک لنز 50 mm در f/2.0 قطر دیافراگم 25 mm است; 100 mm لنز است که قطر روزنه f/2.0 از 50 mm.

مرتبط با: چه است دیافراگم?

هر کدام که لنز شما با استفاده از f/2.0 تقریبا همان مواجهه با همان سرعت شاتر و ایزو بدون در نظر گرفتن فاصله کانونی, علت به قانون مربع معکوس و کاهش زمینه-از نظر که دیگر فاصله کانونی لنز تولید طول. لنز دیگر جمع آوری بیشتر از نور از منطقه کوچکتر در حالی که لنز کوتاه تر را به کمتر از نور جمع آوری از یک منطقه بزرگتر است. نتیجه این است که هر دو جمع همان مقدار نور است.

مرتبط با: “چه فاصله کانونی در عکاسی

شما توجه داشته باشید، با این حال، من شرایط “تقریبا” استفاده می کرده اید و “در مورد”. است که در حالی که فیزیک به همان باقی می ماند، زیرا چگونه هر لنز ساخته شده است متفاوت است. و این برای ویدئوگرافی مهم است.

انتقال نور در لنز چیست؟

لنزهای — که ما تحت پوشش قبل از–انتقال کامل نور نیست. عناصر مختلف لنز نور تاثیر می گذارد تا آن را از طریق عبور می کند و یکی از عوارض کاهش نور است. جذب عناصر در اکثر لنزهای (یا منحرف و یا در غیر این صورت هدر) 10-40% از نور است که از طریق عبور. این به این معنی که تنها انتقال 60 تا 90 درصد از نور است که بازدید آنها عنصر جلو.

نکته این است که لنز های مختلف انتقال مختلف مقدار نور از طریق لنز. در حالی که 100 mm f/2.0 لنز ممکن است transmittance لنز 80% 50 mm f/2.0 لنز transmittance لنز 70% ممکن است. این به این معنی که نور بیشتری می گذرد سنسور ضربه اگر شما استفاده از 100 mm لنز و شما روشن تر حاشیه عکس و یا ویدئو است.

بنابراین، Ŧ توقف چیست؟

توقف t است ترکیبی از هر دو اف را متوقف و مقدار نور transmittance لنز. توقف t ارزش برابر ارزش اف را متوقف تقسیم بر جذر transmittance لنز. بیایید با استفاده از دو لنز داستانی ما دوباره:

  • 50 mm لنز f/2.0 با transmittance لنز 70% است ŧ توقف از ~ 2.4 (2.0 و √ 0.7 = 2.39).
  • 100 mm لنز f/2.0 با transmittance لنز 80% t توقف از است ~ 2.24 (2.0 و √ 0.8 = 2.236).

در حالی که دو لنز متفاوت در اف همان را متوقف مواجهه متفاوت لیست ممکن است، دو لنز در همان t-برنده توقف ‘ تی. پس چرا این موضوع؟

چرا ماده ایست T دو Videographers اما نه عکاسان

برای عکاسی، ŧ توقف واقعا که مهم نیست. تفاوت در قرار گرفتن در معرض مقادیر بین هر دو لنز بیش از نیم توقف خواهد نیست یا بیشتر. این چیزی است که نمی توانم autoexposure در دوربین یا ده ثانیه در پست ثابت است.

برای ویدئوگرافی، با این حال، همه چیز متفاوت است. هنگامی که شما عکسبرداری ویدیو، که شما با عکاسی انعطاف پذیری با سرعت شاتر شما ندارید. باید به فکر می کنم درباره آنچه قاب نرخ های نهایی خواهد بود، بنابراین شما فقط نمی تواند در سرعت شاتر کنترل در معرض تکیه می کنند. چه سرعت شاتر 1/60 ثانیه و یا 1/نودم برای عکس, آن به ندرت مسائل ثانیه, اما اگر شما در حال تیراندازی ویدیو تغییر مانند که می تواند تاثیر مواد بر این فیلم چگونه در پایان به نظر می رسد.

مرتبط با: چرا برخی از صحنه های در خود مورد علاقه اقدام فیلم نگاه تشنجی

نیز، هنگامی که شما عکسبرداری ویدیو، هستید که احتمالا نیاز به تغییر لنز و هنوز هم همه چیز همان شیوه قرار گرفته است. تصور کنید صحنه باز در گسترده فیلم برداری با لنز 35 mm به ضرب گلوله کشته و سپس حرکت گلوله کلوزآپ دو با 100 mm لنز. برای انتقال بین لنزهای بدون درز نگاه شما به آنها به تولید فیلم با عنوان مشابه نیاز دارید که قرار گرفتن در معرض که ممکن است. استفاده از لنز به همان t توقف در حالی که ممکن نیست استفاده از لنزهای اف همان را متوقف تنظیم آن، خواهد شد. شما به ندرت با فشار دادن این نیاز به مطابقت با مواجهه در عکاسی است.

توقف T ارزش از شما لنز

پیدا کردن لنز به طور خاص برای ویدئوگرافی با ŧ توقف بازار در لنز به جای f/توقف آمده است. این بدان معنا نیست که شما نمی تواند استفاده از لنزهای عکاسی به فیلم ها، این فقط بدان معناست که شما نیاز به انجام کمی تحقیق و ریاضی به شکل t توقف.

Dxomark است یک شرکت است که تقریبا هر لنز آزمون از هر تولید کننده عمده و یکی از چیزهایی که آنها یخ transmittance نور اندازه گیری.

سر به DxOMark و لنز شما به استفاده از دنبال پیدا کردن. جزئیات برای کانن EF 50 mm f/1.8 STM, که بسیار محبوب با فیلمسازان آماتور است اینجا هستید.

این توقف t t/1.9 در حالی که از f/1.8 اف را متوقف است. با کمی کمی ریاضی ساده به کار است که ارزش transmittance است ~ 0.9 ([1.8/1.9] ^ 2 = 0.897). این به این معنی ما می تواند محاسبه معادل t ارزش برای هر مقدار f. به عنوان مثال، f/11، شما می ~ t/11.6; که f/16 این است: t/16.87. شما سپس می توانید این اطلاعات به مسابقه تا لنزهای خود را هنگامی که شما در حال تیراندازی ویدیو استفاده کنید.


اف متوقف می شود بزرگ برای عکاسی، که در آن شما دور چیز کمی مخروطی شده می توانید با کار. اعتبار تصویر ویدئوگرافی، با این حال، شما اغلب نیاز می شود خیلی بیشتر دقیق و که است که در آن t توقف آمده اید

: ShareGrid از طریق Unsplash GodeNehler و از طریق ویکی Cbuckley.