سیم کارت (و چه می آید بعدی) چیست؟

ماژول هویت مشترک (سیم) کارت تراشه داخل مدرن ترین تلفن های همراه است که ذخیره اطلاعات گوشی شما باید در ارتباط با برج های سلولی خود را حامل است. سیم کارت را در اندازه های مختلف می آیند و اگر شما به سیم کارت از گوشی خود حذف شما نمی خواهد قادر به متن، تماس، یا هر چیزی در اینترنت دسترسی داشته باشید.

سیم کارت چیست؟

اعتقادی آن باشد یا، نه سیم کارت در صحنه از سال 1991 شده اند. آنها ابتدا توسط تولید کننده آلمانی برای فنلاندی حامل تلفن همراه توسعه یافته بودند. شمش از سیم کارت در تاریخ فروخته شده است.

سیم کارت تلفن به سیستم جهانی برای ارتباطات سیار (GSM) شبکه های اتصال است که ارتباطات از راه دور استاندارد در بیش از 193 کشور که شناسایی و امنیت داده ها را بر روی کارت ذخیره اجباری هستند.

سیم کارت هوشمند کارت کوچک تماس های جاسازی شده و نیمه هادی ها ساخته شده که از طریق اندازه چهار سال رفته است:

  • اندازه کامل بود (1FF یا فاکتور فرم 1) اندازه کارت اعتباری; 85.6 mm x 53.98 میلی متر.
  • مینی سیم کارت (2FF) بود به شدت کوچکتر است که در 25 mm x 15 mm، اولین بار در سال 1996 استفاده می شود.
  • پیشرفت های میکرو سیم کارت (3FF) ساخته شده در طول با اندازه گیری از 15 mm x 12 mm.
  • نانو سیم (4FF) فرم جدید ترین و 12.3 mm x 8.8 mm.

به عنوان تلفن کردم کوچکتر و نازکتر است، نیاز به اجزای کوچکتر در داخل بیشتر آشکار شد. کارت داشتن اندازه کارت اعتباری را داخل دستگاه اندازه واقعی نیست. امروزه سیم کارت کردن، حذف تقریبا همه اطراف پلاستیک، محروم شده اند و اساسا یک تراشه کوچک است.

نسل بعدی تکنولوژی سیم کارت سیم کارت جاسازی شده (eSIM) نامیده می شود. این تراشه غیر قابل تعویض به طور مستقیم به دستگاه خود مدار لحیم و چیزی به نام “از راه دور سیم تأمین،” که اجازه می دهد تا مشتریان به از راه دور الکترونیکی سیم در دستگاه های خود را فعال کنید. در حال حاضر، گوگل پیکسل 2 و 3 Apple Watch (همراه با برخی از خودروها)، تکنولوژی مصرفی واقعی تنها با استفاده از eSIMs، اما است که به سرعت تغییر انتظار می رود.

چه بر روی سیم کارت ذخیره می شود؟

فروشگاه سیم کارت شماره هویت مشترک موبایل بین المللی (IMSI) منحصر به فرد است که 15 رقمی شماره شناسایی کارت شبکه حامل تلفن همراه. IMSI بخش مهمی از روند مراجعه و شبکه که متصل به یک دستگاه تلفن همراه را تعیین می کند.

همراه با IMSI، ارزش 128 بیتی کلید تأیید اعتبار (کی) اواخر به سیم کارت شما با شبکه GSM تلفن همراه است. کی تعیین شده توسط اپراتور و ذخیره شده در پایگاه داده ها در شبکه خود را.

سیم کارت نیز قادر به ذخیره پیام های SMS و نام و شماره تلفن از تا مخاطبین 500 بسته به اندازه حافظه سیم کارت شما است. اگر تلفن به هر دلیل تغییر، شما قادر به انتقال مخاطبین خود را از طریق سیم کارت بدون دردسر.

شامل اکثر سیم کارت بین 64 و 128 کیلوبایت حافظه.

سیم چگونه کار می کند؟

اساسا، برج تلفن همراه -همکاری

سیم کارت به عنوان اعتبار تلفن خود را برای دسترسی به شبکه حامل خدمت. چون سیم کارت این اطلاعات را نگه می دارد، شما قادر به پاپ آن را به هر گوشی را با همان حامل و یا تلفن را کلیک کنید برای دسترسی به شبکه.

اینجا است چگونه کار می کند:

  1. وقتی که شما بوت دستگاه تان را، آن دست IMSI از سیم کارت، و سپس IMSI به شبکه به منظور درخواست دسترسی رله.
  2. شبکه اپراتور پایگاه داده را برای شما IMSI و کی همراه جستجو می کند.
  3. فرض کنید IMSI و کی تایید هستند، اپراتور و سپس جنس tes عدد تصادفی علائم آن با کی خود را با استفاده از الگوریتم رمزنگاری GSM برای محاسبات SRES_2 و شماره منحصر به فرد جدید را ایجاد می کند.
  4. شبکه سپس می فرستد که پشت شماره منحصر به فرد به دستگاه، که سپس آن را به سیم کارت برای استفاده در الگوریتم همان ایجاد شماره سوم می گذرد. این تعداد سپس به شبکه تقویت می شود.
  5. اگر هر دو عدد را جور می کنید، سیم کارت مشروع تلقی و دسترسی به شبکه داده است.

پس اگر شما صفحه بر روی تلفن خود را در حالی که آن ثابت شدن شما می توانید سیم کارت شما را و آن در تلفن جایگزین و هنوز تلفنی متون و اطلاعات از شبکه شما دسترسی.

مرتبط با: چگونه به باز کردن شما تلفن همراه (بنابراین شما می توانید را آن به حامل جدید)

امنیت

 IMG_8745

پس اگر گوشی شما می شود به سرقت رفته است؟ کسی که فقط پاپ سیم کارت خود می تواند و چوب آن را به یکی دیگر از گوشی؟

خوب, بله.

کسی می تواند آن کارت را به تلفن دیگری قرار داده و سپس استفاده از آن برای برقراری تماس است که می تواند بسیار گران است اگر آن را به حق بیمه تماس استفاده می شود. اگر سیم کارت شما نیز شامل تماس و یا اطلاعات دیگر، آنها دسترسی به آن نیز داشته باشد. خبر خوب این است که گوشی های مدرن ترین این نوع از اطلاعات بر روی سیم کارت ذخیره نمی است.

با این حال، اولین چیزی که شما باید انجام دهید اگر شما تلفن و یا سیم کارت صندلی گزارش سرقت به حامل خود است. آنها سپس می تواند سیم کارت که از در همه در حال استفاده را مسدود.

شما نیز می توانید سیم کارت خود با خود پین با استفاده از ویژگی “سیم کارت قفل” در گوشی شما محافظت. قابلیت قفل سیم کارت با کد PIN که کارت را بدون باز کردن آن استفاده می. حتی اگر تنظیم ویژگی های گوشی خود را با استفاده از پین برای سیم کارت خود را گره خورده است. هم آندروید و آیفون این ویژگی در منوی تنظیمات، مورد احترام قرار گیرد.

با بسیاری از سیم کارت فعال استفاده می شود، آنها فقط ممکن است نشانه امنیت بیشتر استفاده می شود در جهان باشد. با شماره تلفن خود را کلید به دو فاکتور تایید، هکرها همیشه تلاش برای کشف کردن راه برای نگه دارید از شماره تلفن خود را طوری که آنها می توانند کنترل ایمیل حساب رسانه های اجتماعی و حتی حساب بانکی خود را. برای این کار، آنها با استفاده از روش به نام “مبادله سیم” که اجازه می دهد تا آنها را بیش از هر چیزی به شما شماره گره خورده. با ارائه دهنده تلفن همراه خود تماس و تظاهر به شما، آنها را فریب نماینده به ارسال سیم کارت جدید به آنها کنترل کامل لون.

مرتبط با: چه سیم کارت (و چه می آید بعدی)?

چگونه شما مبارزه با این روش با پین یکی دیگر از دوره. این بار شما فقط حامل خود تماس گرفته و بخواهید آنها را به امنیت پین به حسابتان اضافه کنید. به این ترتیب کسی که به آنها حساب تغییرات (از جمله شما) را به شماره پین اول باید ارائه دهد.

تصویر های اعتباری: Shutterstock و fortton